2017-08-27, 13:31
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Nej, nu möter de snart en säker död i krigets Balkan...

"På ett vandrarhem i Kågeröd hade sex papperslösa familjer från Balkan träffats för att under tre dagar prata med andra i samma situation, och låta barnen leka. Ett familjeläger arrangerat av Svenska kyrkan."

https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:asKc6uIDEL4J:https://www.sydsvenskan.se/2017-08-27/granspolisen-efter-gripandet-pa-kyrkans-lager-det-finns-inga-fredade-zoner+&cd=1&hl=sv&ct=clnk&gl=se

Lustigt att "Edin" i artikeln enligt egen utsago jobbade med "utredningar mot organiserad brottslighet och terrorism" i Albanien. Då borde han varit någon slags polis eller varit anställd hos dem men han verkar inte ha någon som helst förståelse för att polisen här gör sitt jobb.

Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Om man har fått avslag på sin ansökan och har fått ett utvisningsbeslut så ska man följa det.

Om man inte gör det så är det gränspolisen jobb att se till så att utvisningsbeslutet verkställs.

Platsen att gripa personerna ska dock ske på en icke fredad plats.

Alltså inte på sjukhus, vallokaler eller religösa platser.

Även om du har begått en brottslig handling så har du vissa mänskliga rättigheter som gäller över hela världen blandannat rätten till sjukvård och religionsfrihet.

Du verkar jävligt trög av dig. Det finns inget i svensk lag som heter "fredad plats". Polisen kan, får och skall ingripa överallt.
Dessutom finns det inte alls någon självklar rätt till sjukvård "över hela världen". Vet du ens vad du pratar om? (retorisk fråga).
Senast redigerad av konstapel 2017-08-27 kl. 13:34.
Citera
Bannlyst
Citat:
Var stat bör följa de mänskliga rättigheter och då ska man inte indirekt hindra folk från att utöva sina rättigheter.

Jag vill självklart intr att brottslingar ska kunna komma undan med brott men det är fortfarande viktigare att stå upp för de mänskliga rättigheter som envar har rätt till oavsett brottslig gärning.

Om du begått en brottslig handling så kan du bli gripen på mer passande ställen än de 3 fredade zonerna som jag nämnt.

Det är inte en mänsklig rättighet att kunna gömma sig undan lagen. Bara lägg ner det argumentet.
Citera
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Tror du dessa albaner är kristna? Låter osannolikt. Kan nog även handla om några zigenare - som kanske kallar sig kristna om det gynnar deras sak.

Jag vet inte vad just dessa personer har för religion eller från vilka länder de kommer men zigenare är oftast kristna skulle jag tro.
Citera
2017-08-27, 13:32
Medlem
Stantormans avatar
Citat:
Nej systemet ska självklart utformas så att det inte går att utnyttja maximalt.

Det ska endast omfatta de personer som har för avsikt att utnyttja sina mänskliga rättigheter inte eventuella individer som går till en vallokal.

Varför skulle polisen jaga illegala invandrare vid vallokaler? Chansen att de befinner sig där är exakt noll procent. Personer som vistas illegalt i landet, har inte rösträtt. Inte ens i Sverige!
Citera
2017-08-27, 13:33
Medlem
Citat:
Om man har fått avslag på sin ansökan och har fått ett utvisningsbeslut så ska man följa det.

Om man inte gör det så är det gränspolisen jobb att se till så att utvisningsbeslutet verkställs.

Platsen att gripa personerna ska dock ske på en icke fredad plats.

Alltså inte på sjukhus, vallokaler eller religösa platser.

Även om du har begått en brottslig handling så har du vissa mänskliga rättigheter som gäller över hela världen blandannat rätten till sjukvård och religionsfrihet.

Våra kära politiker måste vara så tacksamma över att det fortfarande finns nyttiga idioter likt dig, jösses.
Citera
2017-08-27, 13:35
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alipo
Kan du ange någon källa för dina påståenden?

Vad vill du ha källa på ?

Jag har aldrig påstått att svensk lag säger att det är en fredad plats.

Kyrkan togs bort som fredad plats på 90 talet tror jag i svensk lag.

Jag berättar att jag anser att religösa platser, sjukhus och vallokaler ska vara fredade platser.

Om du undrar över källa på att de mänskliga rättigheterna fastslår att envar har rätt att delta i demokratiska val, har rätt till sjukvård och har rätt till religionsfrihet så är källan FN Mänskliga rättigheter.
Citera
2017-08-27, 13:36
Medlem
Citat:
Var stat bör följa de mänskliga rättigheter och då ska man inte indirekt hindra folk från att utöva sina rättigheter.

Jag vill självklart intr att brottslingar ska kunna komma undan med brott men det är fortfarande viktigare att stå upp för de mänskliga rättigheter som envar har rätt till oavsett brottslig gärning.

Om du begått en brottslig handling så kan du bli gripen på mer passande ställen än de 3 fredade zonerna som jag nämnt.
Fast dom blev ju aldrig gripna på någon så kallad fredad plats. Ett vandrarhem är INTE en kyrka.
Citera
2017-08-27, 13:37
Medlem
Hehe, många religiösa dårar i den här tråden som vill att svensk lag ska vara baserad på bibeln eller koranen.
Citera
2017-08-27, 13:38
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Jag berättar att jag anser att religösa platser, sjukhus och vallokaler ska vara fredade platser.

Om du undrar över källa på att de mänskliga rättigheterna fastslår att envar har rätt att delta i demokratiska val, har rätt till sjukvård och har rätt till religionsfrihet så är källan FN Mänskliga rättigheter.

Fredad plats är inte ett begrepp i lagboken så det finns inga fredade platser. Ingen hindras som sagt var att utöva sin religion för att polisen griper kriminella.
Citera
2017-08-27, 13:39
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Är man illegalt i landet, aka brottsling, ska man räkna med att kunna bli gripen exakt VAR SOM HELST. Varken sjukhus, kyrkor eller vallokaler varken eller skal vara fredade zoner.

Befinner du dig illegalt i landet, är du brottsling - då upphör Sveriges skyldigheter till dig.

Tror du seriöst att polisen skulle vänta med att gripa en knarkare bara för att denne råkar befinna sig på en fritidsaktivitet i kyrkans regi?

Polisens jobb är att gripa brottslingar. Oavsett var de befinner sig. Punkt.

Din logik skrämmer mig. Hoppas du trollar

I flera hundra år har kyrkan varit en fredad plats i svensk lag fram till 90 talet.

Det har lagts motioner om att återinföra lagen.

Den bör återinföras och då omfatta alla religösa platser, sjukhus och vallokaler om man har för avsikt att utöva sina mänskliga rättigheter där.

Polisen ska självklart gripa brottslingar men det får dem göra på andra platser där dem inte indirekt hindrar människor från sina mänskliga rättigheter.
Citera
2017-08-27, 13:40
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
I flera hundra år har kyrkan varit en fredad plats i svensk lag fram till 90 talet.

Ja och en gång i tiden var det olagligt att vara homosexuell men idag rättar vi oss efter lagarna som gäller idag.
Citera
2017-08-27, 13:41
Medlem
Citat:

(min fetning)
Nej, kyrkan var inte fredad plats till 1990 talet

"Med reformationen utvecklades och ersattes kyrkofriden i juridisk mening"
(FB) Polisen tog papperslösa på kyrkans familjeläger - kyrkan rasar

Reformation = Luther

Du anser

Edit: "Democracy requires that citizens’ interests be heard, deliberated and legislated on"
http://www.un.org/en/sections/issues-depth/democracy/

Hoppas du vet vad "citizens" betyder.
Senast redigerad av alipo 2017-08-27 kl. 13:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in