2017-08-27, 11:18
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
T.ex religösa platser, val lokaler och sjukhus som någon tidigare nämnde.

Det får ju då inte missbrukas, så att dessa platser aktivt används för att förvara kriminella.

Sen gäller ju också det omvända, om någon attackerar en akutmottagning eller pissar i kyrkan skall polisen kunna ingripa med lagens fulla kraft.
Citera
2017-08-27, 11:23
Medlem
kolsyratkaffe123s avatar
'' Ingripandet ska enligt kyrkan ha gått lugnt till, men upplevts som obehagligt av både familjer och personal.''

Mer obehagligt än illegala papperslösa okända människor som kan vara och gjort vad fan som helst?
Folk måste skärpa till sig, de lever i någon slags Disney värld. De har ingen verklighetsförankring alls.
Vi har lagar i Sverige som ska följas, och sedan är det viktigt också att veta vem personer är. Annars är det hur lätt som helst för folk som mördat och våldtagit barn o tvingat mödrar äta sina egna döda bebisars kroppar att komma in och stanna i landet.
Vilken planet lever dessa idioter på egentligen?
Det är oerhört viktigt att ha kontroll över sådant här.

Det bästa vore ju om polisen i Stockholm tog lärdom utav det här och gjorde sitt jävla jobb på medborgarplatsen..............
Senast redigerad av kolsyratkaffe123 2017-08-27 kl. 11:27.
Citera
2017-08-27, 11:27
Medlem
Dark_drivers avatar
Jag tycker polisen gjorde helt rätt. Uppehåller man sig olagligt i landet så får man vara beredd på att åka ut!!!
Citera
2017-08-27, 11:28
Medlem
0.999...s avatar
Jag önskar att jag fötts med dubbla medlemskap så jag kunnat gå ur kyrkan ännu en gång.

Hörde pastorn lägga ut sina åsikter i P1, helt otroligt vilka skitskallar man samlat på sig inom kyrkan. Jag får känslan att många av dessa är uppmärksamhetstörstande och förr fick dom denna i kyrkan. Nu måste man ägna sig åt flyktingar och diverse skruvade utspel istället.

Att tro man kan bryta mot svensk lag genom att härbärgera illegala invandrare som fått sin sak prövad och sen sitta och gnälla visar på ett sånt ofantligt svenskförakt. Vem tror skitskallar det är som betalar hans lön egentligen?

Alla som fortfarande är med i kyrkan, se till att gå ut nu. Den dagen det sker en utrensning och det återgår till att bli svenska kyrkan kan jag tänka mig att gå med.
Citera
2017-08-27, 11:30
Medlem
kolsyratkaffe123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Bra. Hoppas dom blir utskickade ur Sverige illa kvickt.

Och sedan kommer de tillbaks direkt.
Citera
2017-08-27, 11:34
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolsyratkaffe123
'' Ingripandet ska enligt kyrkan ha gått lugnt till, men upplevts som obehagligt av både familjer och personal.''

Mer obehagligt än illegala papperslösa okända människor som kan vara och gjort vad fan som helst?
Folk måste skärpa till sig, de lever i någon slags Disney värld. De har ingen verklighetsförankring alls.
Vi har lagar i Sverige som ska följas, och sedan är det viktigt också att veta vem personer är. Annars är det hur lätt som helst för folk som mördat och våldtagit barn o tvingat mödrar äta sina egna döda bebisars kroppar att komma in och stanna i landet.

Det bästa vore ju om polisen i Stockholm tog lärdom utav det här och gjorde sitt jävla jobb på medborgarplatsen..............

Frågan är om detta var något som kom ovanifrån eller om det bara handlar om någon snut som för en gångs skull visar lite stake och tar ett obekvämt beslut.

Som du säger, medborgarplatsen visar den enorma feghet snuten har inneboende. Det går bra att leka tuff med svenssons men man vågar inte göra sitt jobb när står folk framför ögonen på dom som både säljer droger och uppehåller sig illegalt i landet.

Snutar är i grunden fega och gör inget som kan rendera i kritik eller problem. Därför är en sån här sak ganska förvånande.
Citera
2017-08-27, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParkLane66
Nu funkar det ju inte så. Staten bestämmer vad som är religion. Jag är med i Svenska Pastafarikyrkan och ville ha ett durkslag på huvudet på mitt körkort men nekades. Så där kränkte staten min rätt till fri religionsövning.

http://www.svenskapastafarikyrkan.se/
Visst och staten kan bestämma att likställa religion med politiskt tro, inte svårare än så. Sverige kan börja driva att man gör samma likställande i de mänskliga rättigheterna.

Allt är en konstruktion av oss människor.

Våra mänskliga rättigheter bär amerikanarnas syn på saken.
Senast redigerad av alipo 2017-08-27 kl. 11:38.
Citera
2017-08-27, 11:38
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Det får ju då inte missbrukas, så att dessa platser aktivt används för att förvara kriminella.

Sen gäller ju också det omvända, om någon attackerar en akutmottagning eller pissar i kyrkan skall polisen kunna ingripa med lagens fulla kraft.

Det var därför jag skrev att platser såsom kyrkor, vallokaler, sjukhus och liknande SÅ LÅNGT DET ÄR MÖJLIGT BÖR VARA FREDADE.

Det ska självklart inte gå att utnyttja systemet med en sådan lag för att komma undan lagen.

"Lagen om frid på vissa platser" om en sådan införs vilket bör göras så ska den endast gälla de personer som besöker t.ex

sjukhuset för vård eller anhörig.

Besöker vallokalen för att rösta

Besöker kyrka, moske eller annan religös plats för att be, delta i aktivitet eller annat som anordnas, träffa religös ledare, samtala, rådgivning, få mat eller husrum.

Lagen ska självklart inte gälla den
Som besöket kyrkan, moske ... för att störa Gudstjänst, begå brottslig handling.

Den ska självklart inte gälla den som besöker vallokal för att begå en ny brottslig handling störa valet eller liknande.

Detsamma även på sjukhus.

Den ska inte täcka ny pågående brottslighet på plats i den fredade lokalen.
Citera
2017-08-27, 11:40
Medlem
Citat:
En asylsökande är ingen brottsling. Var och en i hela världen har rätt att söka asyl det är en mänsklig rättighet och självklart ska inte människor som flyr krig och annan inhuman behandling och utnyttjar sina mänskliga rättigheter låsas in.

Den som däremot inte följer svensk lag t.ex den som inte följer ett utvisningsbeslut den kan gränspolisen redan idag låsa in i väntan på avisning om de anser att personen antingen är farlig eller att det finns en risk att personen aviker (gömmer sig) förutsatt att utvisningen är möjlig.

Om Sverige blev utsatt för en atack eller inblandad i ett krig och du tvingad fly med din fru och barn hade du verkligen velat bli behandlad som en brottsling i det nya landet när du inte gjort något fel ? Du har bara utnyttjat dina mänskliga rättigheter.

Var har du fått informationen att Kanada skulle låsa in asylsökande ? Jag tror inte detta stämmer. Du får gärna länka källa.

Jag tror du tänker på Australien där man låser in alla asylsökande på fängelser med beväpnade vakter på öar utanför Australien finns någon dokumentär om det. Det var sjuka förhållande och helt klart att Australien bryter mot FN:s mänskliga rättigheter.

Som svar på TS så bör vissa platser vara fredade från polis ingripande så långt det är möjligt.

T.ex religösa platser, val lokaler och sjukhus som någon tidigare nämnde.
Du tar fel. Det är inte en mänsklig rätt att fritt vistas i ett land medan din asylsökan behandlas.
Ett land är fritt att internera människor i påventan på utredning kring id, tidigare kriminalhistorik etc.
Gör man det, samtidig som personen i fråga när som helst kan återkalla sin ansökan och lämna landet, så handlar det inte om att, som du påstår:
Citat:
Australien där man låser in alla asylsökande på fängelser med beväpnade vakter på öar utanför Australien
Asylrätten är klar, men för att den ska fungera måste vi differentiera på de som får uppehållstillstånd och de som inte får det.
Asylrätten är inte rätten att få vistas i ett land, det är rätten att få ansöka om asyl, under processen kan och bör man interneras, för värdlandets och den sökandes säkerhet.
Citera
2017-08-27, 11:48
Medlem
letspanics avatar
Ja detta är ju katastrofalt. Nyhet: Polisen gör sitt jobb - råkade ske på ett kyrkoläger.
Citera
2017-08-27, 11:52
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolsyratkaffe123

Kyrkans folk och dess aktiva medlemmar är förbannat naiva. Än mer naiva än svensken i snitt - vilket är en HEL DEL.

Godhetsknarkarna lever i en Disney-värld. "Allt åt alla" och med oändliga resurser.

Kyrkoherden och hans gelikar ska givetvis polisanmälas och dömas för medhjälp till brottslig verksamhet. Svenska kyrkan och dess anställda står även de under svensk lag, vilket de inte verkar förstå.

Vet man var en illegal låtsasflykting befinner sig, och hjälper denne på något sätt, så ska man givetvis straffas! Präst eller ej.
Senast redigerad av ace_sec 2017-08-27 kl. 11:58.
Citera
2017-08-27, 11:53
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Det var därför jag skrev att platser såsom kyrkor, vallokaler, sjukhus och liknande SÅ LÅNGT DET ÄR MÖJLIGT BÖR VARA FREDADE.

"Lagen om frid på vissa platser" om en sådan införs vilket bör göras så ska den endast gälla de personer som besöker t.ex

Besöker kyrka, moske eller annan religös plats för att be, delta i aktivitet eller annat som anordnas, träffa religös ledare, samtala, rådgivning, få mat eller husrum.

Lagen ska självklart inte gälla den
Som besöket kyrkan, moske ... för att störa Gudstjänst, begå brottslig handling.
Varför religiösa platser?
Varför är dom viktigare än tex en fotbollsmatch? Jag gissar att det flera som ser en fotbollsmatch en söndag än besöker kyrkan.
Hur tycker du det låter att ingen får gripas (som inte stör ordningen) under en match eller träning.
För många är nog tex fotboll viktigare än religion.
Så varför ska religiösa ha speciella regler?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in