Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-23, 21:48
  #373
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandyDubbelTumme
Aha du menar så men då kanske du blir lite besviken på den här.
Jag gillade i alla fall filmen.
Jag såg den nyligen och tyckte den var bra. Inte samma klass som Prometheus (men den nivån kommer nog en alien film aldrig att nå igen).

Citera
2017-08-24, 01:34
  #374
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citera
2017-08-24, 10:57
  #375
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-

Citera
2017-08-24, 21:02
  #376
Medlem
Psykonaut-s avatar
Danny McBride är en komiker, helt miscasted.
Vidare så var alla skådespelare totalt platta, ingen som stack ut med en ihågkomlig personlighet.

Michael Fassbender är väldigt överskattad, väldigt gay som robot.
Citera
2017-08-24, 21:57
  #377
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Danny McBride är en komiker, helt miscasted.
Vidare så var alla skådespelare totalt platta, ingen som stack ut med en ihågkomlig personlighet.

Michael Fassbender är väldigt överskattad, väldigt gay som robot.
Jag tyckte det var jävligt bra med en gay robot.
Citera
2017-08-24, 22:51
  #378
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Danny McBride är en komiker, helt miscasted.
Vidare så var alla skådespelare totalt platta, ingen som stack ut med en ihågkomlig personlighet.

Michael Fassbender är väldigt överskattad, väldigt gay som robot.
Danny McBride var det enda som var bra med filmen.
Citera
2017-08-26, 01:53
  #379
Medlem
Korders avatar
Ingen höjdare. Var rätt förvirrad rörande handlingen ett tag innan jag insåg att filmen förutsatte att man sett Prometheus. Det har jag även gjort - men jag minns inte ett jävla jota av den filmen. Så stort intryck gjorde den på mig... Covenant var bättre, men "bra" är inte ett ord jag är villig att ta till. Fanns några underhållande scener, men överlag föll det hela ganska platt. Oerhört förutsägbart från början till slut, också, även om jag gissade lite fel på vilka biroller som skulle kola först.

För övrigt, jag kan väl knappast vara ensam om att störa mig som fan på protagonistens extremt fula frilla? Haha.


Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Danny McBride är en komiker, helt miscasted.
Vidare så var alla skådespelare totalt platta, ingen som stack ut med en ihågkomlig personlighet.

Michael Fassbender är väldigt överskattad, väldigt gay som robot.

Tvärtom. Det var skönt att McBride INTE var typecastad för en gångs skull.
__________________
Senast redigerad av Korder 2017-08-26 kl. 02:01.
Citera
2017-08-26, 17:33
  #380
Medlem
Jag har sagt det förut, och jag säger det igen. Alien Covenant är en "cabin in the woods"- teen slasher. Folk är så dumma att det blir komik av det och en del av handlingen.
Citera
2017-10-04, 21:04
  #381
Medlem
Mycatisonfires avatar
Inte ens en snygg brud med i filmen.
Denna rulle är något av det sämsta jag sett.

Människorna som skulle åka på sådana gär uppdrag skulle vara proffs inte ett gäng som beter sig som dagis barn och utan vidare riskerar 2000 pers liv.
Citera
2017-10-16, 13:52
  #382
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Jag tyckte väl kanske inte filmen var riktigt så dålig som vissa här (personligen skulle jag säga 7/10) men jag håller med i en del av kritiken. Det som är störande är att många av de dumma ögonblicken enkelt hade kunnat ändrats på.

Till exempel:



David var ju filmens hela behållning och den scen (nere i kammaren) som du vill ändra på var eventuellt filmens bästa. För övrigt en tämligen intetsägande film.
Citera
2017-10-16, 15:02
  #383
Medlem
Ledarens avatar
Filmen borde ha handlat om endast David, hur han möter space jockeys och hur han blir deras undergång. Hade varit mer intressant.
Citera
2017-10-21, 17:22
  #384
Medlem
N0vaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbert
Själv tycker jag att "filosofin" är det som sabbar alla filmer från Alien 3 och senare. Första filmen har en stark story och manusförfattarna vågar lita på grundstoryn och behöver inte krydda med en massa trams.

Jag hoppas att det kommer en "Alien Reboot" som går back-to-basics.
Jag instämmer, ta fram de gamla manusen, uppdatera teknologin så att de framstår som en lite mer avlägsen framtid och gör fenomenal sci fi-horror, istället för Sci-Fi -Thriller. För att jag tänkar aldrig mer att beskåda en Alien film om det fortsätter på det nuvarande spåret.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback