• 28 558 online
  • 1 123 348 medlemmar
  • 58 320 094 inlägg
2017-08-13, 23:03
Medlem
fryskyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Jahapp, blir kul att se mötet mellan den bästa unga spelaren på touren och den äldsta ikväll. Skaplig tid också 22.00, så vad tror ni då?

Hejar på Federer som fan men är lite orolig för han har inte överglänst den här veckan, mest varit stabil när det behövs. Zverev var väl inte heller så jävla övertygande inatt.

2-1 till Federer tippar jag på.

Kan inte bli 2-0 till Fed, åtminstone. Zverev tog första. Börjar kolla just nu. För tidigt för mig att tippa något.
Citera
2017-08-13, 23:04
Medlem
Zverev ser bra ut för sin andra Masters-titel om han fortsätter hålla sina egna gem så här. Men visst, Federer kan nog göra jobbet i tiebreak om så krävs.

Federer har en dålig servedag.
Citera
2017-08-13, 23:35
Medlem
fryskyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananmanen
Vad loj Federer såg ut idag. Skadad tro? Såg helt uppgiven ut

Det spekulerades en del om skada bland kommentatorerna. Ska i så fall handla om ryggen.

Citat:
Javier Frana, former ATP pro and current tennis commentator for ESPN Latin America, says there's clearly something wrong with Federer's hip and/or back which is affecting his serve and his ability to kneel down which is especially noticeable when he has to run through the court to hit a ball.

Men jag hörde andra kommentatorer säga samma sak.

Hon Annabelle Croft-bruden tror Federer kommer skippa Cincinnati.
Senast redigerad av fryskyl 2017-08-13 kl. 23:37.
Citera
2017-08-14, 00:15
Medlem
NickLidstroms avatar
Tänker man tillbaka så känns det som Federer varit störd av något hela veckan, hoppas det inte är ryggen. Tar hellre att det är någon form av förkylning eller dylikt, som gör att han bara varit allmänt loj.
Citera
2017-08-14, 00:48
Medlem
fryskyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Tänker man tillbaka så känns det som Federer varit störd av något hela veckan, hoppas det inte är ryggen. Tar hellre att det är någon form av förkylning eller dylikt, som gör att han bara varit allmänt loj.

Jag följde inte hans matcher tillräckligt för att kunna uttala mig, men det låter på folk som att hans rörelsemönster i finalen, i synnerhet vid serven, verkade rätt stelt. Förkylning verkar i så fall rätt osannolikt. Får se om man kan kolla in lite highlights.

Har inte sett presskonferensen, men det verkar som att Federer sagt att han ska dra till Cincinnati, sen får han se där hur han känner sig, och om han spelar. Det viktigaste är US Open, inte No 1 rankingen.

Nishikori är för övrigt (också han) borta från Cincinnati på grund av en handledsskada.
Citera
2017-08-14, 01:28
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Jag följde inte hans matcher tillräckligt för att kunna uttala mig, men det låter på folk som att hans rörelsemönster i finalen, i synnerhet vid serven, verkade rätt stelt. Förkylning verkar i så fall rätt osannolikt. Får se om man kan kolla in lite highlights.

Har inte sett presskonferensen, men det verkar som att Federer sagt att han ska dra till Cincinnati, sen får han se där hur han känner sig, och om han spelar. Det viktigaste är US Open, inte No 1 rankingen.

Nishikori är för övrigt (också han) borta från Cincinnati på grund av en handledsskada.
Ja, det är ryggen garanterat typ. Körde repris, från Wimbledon och nu ikväll och man ser en tydlig skillnad på hur han servar. Samt ser man att han inte orkar gå under bollen tillräckligt vid grundslagen därför så många unforced och ingen riktig kraft i slagen. Sen tar han inte bollen lika tidigt heller, vilket är hans största fördel på dessa snabba banor.

Tycker han ska stå över cinci, men det vet han bäst själv.
Citera
2017-08-18, 19:46
Medlem
fryskyls avatar
Sitter och halvkollar på Karlovic - Kyrgios. Inte ofta man ser två spelare som båda spelar utan såna där handledsband, wrist bands. Alltså för svett. Tycker det är underligt att alla normalt har såna.

Hursomhelst, Karlovic har första set. På serve i andra. I snitt tar gemen 1 min och 18 sek för Kyrgios och 2 min och 6 sekunder för Karlovic. Och nu tog gemet för Kyrgios 58 sekunder.

Så även om detta går till 3 set är det nog möjligt att vinnaren är mer utvilad än Rafa eller ARV kommer vara.
Citera
2017-08-18, 22:58
Medlem
Dimitrov ser vass ut nu, helt klart. Kanske peakar han vid rätt tillfälle när många är skadade. Med rätt lottning kan han gå en bra bit i New York. Thiem är på rätt väg också, annars har han haft problem utanför gruset i år.
Citera
2017-08-19, 02:04
Medlem
fryskyls avatar
Ferrer ser ut att krossa Thiem. Delvis har ju Thiem problem med HC, men Ferrer ser fan grym ut. Kanske trots allt kan gå djupt i USO.

Verkar spela med en Babolat-spade nu. Vet inte när han övergav Prince.

Angående Zverevs förlust här ska man utöver de två raka turneringsvinsterna också tänka på Ohio-klimatet. Augusti tenderar vara hett som satan, och -- något vi inte har i Sverige -- väldigt hög luftfuktighet. Rätt många som kan knäckas av det. Kan ju bli en faktor i USO också, under dagsmatcherna.

Ynkligt förresten att det är så lite publik i Cincinnati.
Citera
2017-08-25, 15:37
Medlem
Kändes inte helt välförtjänt att Elias vann det setet. Väldigt passivt.
Citera
2017-08-26, 16:51
Medlem
Tuff och tät match mellan GGL och Ymer men Elias har varit pinsamt ineffektiv i gem-överlägen och på breakbollar så här långt.
Citera