Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-30, 15:05
  #169
Medlem
Nochillss avatar
Ja, det är tråkigt att det inte blev nåt mer utvecklande spel om Gordon Freemans äventyr.
Trodde själv fram tills nåt år sen att det skulle bli av med tanken på Valves Steambox-lansering.

Nu verkar det överhuvudtaget ligga i stilje vad Valve egentligen vill, de verkar mest experimentera med VR-teknik. Vår enda förhoppning är när J.J. Abrams gör sin film om Half-Life och om det kommer att besvara frågor om "Black Mesa" och "Aurora Borealis".

Kul att Viktor Antonov jobbar vidare med Dishonored iaf.
Citera
2017-01-08, 22:17
  #170
Medlem
fejsetnr1s avatar
Börja spela half life 2 (i brist på tidsfördriv) för några dagar sedan igen och glömt hur jävla bra det var/är. Att inte släppa en fortsättning borde fan ge fängelse,,, inne på half life 2 episod 1 nu och vill inte det ska ta slut,, fan glömmer o äta så inne i spelet är ja o då har jag redan spelat det en gång förut Konstigt att dom inte fortsatt då spelet med all säkerhet hade sålt bra,,känns så himla dumt att dom inte gjort en 3a för längesedan,,
Citera
2017-01-14, 14:38
  #171
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fejsetnr1
Börja spela half life 2 (i brist på tidsfördriv) för några dagar sedan igen och glömt hur jävla bra det var/är.

Det är verkligen ett helt sjukt bra spel! Lirar fortfarande HL2DM titt som tätt dessutom, väldigt roligt.
Citera
2017-08-25, 22:49
  #172
Medlem
Spurrs avatar
https://www.youtube.com/watch?v=RV7a...l36TRw&index=1

Half-life 3 dead är titeln. För er som inte har hört nyheten så har författaren bakom Half-life-såelen släppt "manuset" till Episode 3. Har inte läst det själv (och tänker inte göra det heller) men för de som vill ha ett avslut så finns nu en liten, liten möjlighet.
Citera
2017-08-25, 22:58
  #173
Medlem
Hade någon sagt att Half-Life 3 fanns och släpptes redan för 5 år sedan så hade jag trott personen och bara utgått ifrån att jag missat det hela. Valve har ju inte direkt dåligt med pengar och resurser, att bara sätta ett gäng på att skapa ett Half-Life 3 hade ju inte varit särskilt komplicerat och hade ju sålt som fan. De är väldigt konstiga på Valve, de verkar alltid göra ungefär tvärtom mot vad man själv önskar. Skulle de inte släppa en Source 2 motor? Vilket spel ska den komma med? Fattar inte varför dom inte bara gör Half-Life 3 i den motorn och släpper skiten, hur svårt kan det vara.

Jag har hört att Half-Life 1 finns portat till Source, stämmer det? Längesedan jag spelade något ö.h.t. men funderar på att sätta mig och springa igenom lite klassiker som blanda annat Half-Life. Jag har dålig koll men verkar inte släppas några rena single player FPS-spel där man får tänka lite för att ta sig vidare? Hade gärna sett ett nytt Hexen.
Citera
2017-08-25, 23:15
  #174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powddder
Hade någon sagt att Half-Life 3 fanns och släpptes redan för 5 år sedan så hade jag trott personen och bara utgått ifrån att jag missat det hela. Valve har ju inte direkt dåligt med pengar och resurser, att bara sätta ett gäng på att skapa ett Half-Life 3 hade ju inte varit särskilt komplicerat och hade ju sålt som fan. De är väldigt konstiga på Valve, de verkar alltid göra ungefär tvärtom mot vad man själv önskar. Skulle de inte släppa en Source 2 motor? Vilket spel ska den komma med? Fattar inte varför dom inte bara gör Half-Life 3 i den motorn och släpper skiten, hur svårt kan det vara.

Jag har hört att Half-Life 1 finns portat till Source, stämmer det? Längesedan jag spelade något ö.h.t. men funderar på att sätta mig och springa igenom lite klassiker som blanda annat Half-Life. Jag har dålig koll men verkar inte släppas några rena single player FPS-spel där man får tänka lite för att ta sig vidare? Hade gärna sett ett nytt Hexen.

Jag tror att dom är så nöjda med HL2 så dom lämnar det bara, "bättre än så här kan vi inte".

Det finns HL1:Source och BlackMesa som är en "hobbyprojektsportning", båda finns på Steam. BlackMesa var gratis förut åtminstone, men jag har har köpt det. Riktigt bra gjort, enda minuset är att inte Xen finns med. Men det kommer, har dom sagt ett tag nu. =P
Citera
2021-01-04, 22:40
  #175
Medlem
Dust0rs avatar
Slutet av Half-Life: Alyx visar ju på en återuppväckning av serien. Så jag blir inte förvånad om det kommer en ny, måhända, VR-version med titeln: Half-Life 3, alternativt Half-Life 2 - Ep 3
Citera
2021-01-05, 17:46
  #176
Medlem
Kkk.Dragon.Masters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dust0r
Slutet av Half-Life: Alyx visar ju på en återuppväckning av serien. Så jag blir inte förvånad om det kommer en ny, måhända, VR-version med titeln: Half-Life 3, alternativt Half-Life 2 - Ep 3
Nej, inte mer jävla VR trams nu.
Det är för pubertala små flickor.

Vi vill ha för PC med tangentbord och mus

Half Life 3 releasen är ett såpass stort skämt att tom internets meme skämt har blivit gammalt
Citera
2021-01-06, 14:31
  #177
Medlem
Dust0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kkk.Dragon.Master
Nej, inte mer jävla VR trams nu.
Det är för pubertala små flickor.

Vi vill ha för PC med tangentbord och mus

Half Life 3 releasen är ett såpass stort skämt att tom internets meme skämt har blivit gammalt

Såg igenom slutet på Alyx igen, och är nu mer säker på att HL3 inte kommer. Iallafall inte med Gordon som protagonist.
VR kommer vi nog inte undan i fortsättningen på eventuella HL-fortsättningar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback