2017-08-25, 21:19
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Det var halvbrodern som tyckte synd om PM och ville bjuda hem honom till jul men PM firade med sina kompisar.

Ok. Men hursomhelst fick jag inte intryck av att det var något fel på modern, utan snarare intryck av att fadern var lite knasigt possesiv angående PM som var ögonstenen (?).
Citera
2017-08-25, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Du är inte bara yrkesskadad, du har helt enkelt fel. Det är helt korrekt att kalla laddningsbara batterier för batterier för de är batterier. Du har miljarder att övertala om att alla andra använder ordet batteri (och dess motsvarigheter på andra språk såsom battery, batería osv) och att du har rätt. Då säljs det inga bilbatterier och Tesla funderar inte på att bygga någon batterifabrik i Sverige.

Ska du vara språkpuritan så borde du däremot inte kalla små 1,5 V batterier för batterier då de bara består av en enda cell och ordet batteri kommer av då man satte ihop flera elektrokemiska celler i ett cellbatteri.

Ubåten har batterier, stora jäkla batterier och du får gärna kalla dem för ackumulatorer om du vill men batteri är lika rätt.

Dessutom kan jag lägga till ytterliare en länk från ditt sanningsvittne Wikipedia...
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ackumulator_(elektricitet)Wikipedia är som sagt användarstyrt. Vill du påpeka att jag har fel så använd bombsäkra källor. Jag kan rekommendera Arkimedes, Newton, Tezla, Einstein och många fler.
Citera
2017-08-25, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Passa på att zooma in på händerna också, ni som tittar på bilden. Den är rejält högupplöst. Fullt med skit under naglarna och i nagelbanden med precis rätt färg för torkat blod.

Som någon sa ser det onekligen ut som han har haft näsblod (eller att han kliat näsan med blodig hand, vilket jag tror är orsaken). Jag har relativt ofta näsblod och det brukar bloda ner mina händer också, och jag brukar se precis så där ut på såväl näsa/överläpp som fingrar (dock inte alla som han!). Skillnaden är förstås att jag råkar ut för eget blod. Men vems blod har han på nagelbanden?

Han är nog topsad på både det ena och andra stället får man tro, och i FUP räds väl saken ut¹.

1) Jag har frågat flera gånger i tråden, men inte sett något svar (kan missat det) om huruvida danskt rättsväsen skiljer sig när det kommer till förundersökningsprotokollet eller motsvarande? Dvs, kommer vi vid åtal får en rejält läsövning i danska eller hoppas jag på för mycket?

Kör du in alla fingrarna i din näsa när du har näsblod??? Ojojoj hur tänkte du nu🤔
Citera
2017-08-25, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollpungen
Kör du in alla fingrarna i din näsa när du har näsblod??? Ojojoj hur tänkte du nu🤔
Nej, och det var därför jag explicit skrev "dock inte alla som han". Noll fingrar närmare bestämt, men något måste ju hålla i tussen...

Till skillnad från dig så tänkte jag därmed, innan jag postar.
Citera
2017-08-25, 21:23
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
PM, då han var 21 år 1992: https://www.youtube.com/watch?v=yyqLPBkMl_g

Oj jävlar . Bra spot! Snyggt jobbat!
Citera
2017-08-25, 21:24
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Han är nog bara sjuk.

Såg dokumentären om deras raket och han framstår som paranoid och fullständigt galen mellan varven. Empatistörningar så det sprutar om det. Definitivt en diagnos tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av girlgremlin
Var hittade du den dokumentären?? Länk??

Hittar ni den får ni gärna tipsa! Jag har letat utan framgång. Den heter "Amateurs in space".
Citera
2017-08-25, 21:24
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
PM har ju för helvete knappt en muskel på kroppen. Visst man kan vara typ "kampsportstark" men tillåt mig att tvivla på att PM är speciellt stark.

https://ing.dk/sites/ing/files/images/48734.jpg
Snickesnack! Han ser inte alls klen ut på något sätt. Inte biffig heller utan normalbyggd och jag skulle tro att han är rätt spänstig med tanke på att han mekat med stora maskiner hela dagarna i flera år.
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja kanske, men jag uppskattar lyfthöjden ändå till ca 300 cm. Eftersom att PM verkar neka till att ha styckat kroppen så måste han ju nu då bevisa att han har kunnat få ut kroppen ur ubåten i ett stycke. Lyfta ut kroppen utifrån i främre luckan är ju ett alternativ. Men då måste PM ju också visa att han klarar av det. Annars så är det ju bara ännu ett påstående som visar sig att inte stämma så bra överens med verkligheten.
Från durk till däck är det nog inte riktigt 3 m, lite drygt 2 m skulle jag säga. Ubåtens diameter är 2 m, däcket sticker upp en bit över toppen på den cylindriska delen av skrovet men så är durken en bit över botten i cylindern. Men tyngdpunktshöjningen är ju det viktiga när man ska lyfta något och den var nog c:a 3 m.

Neka till styckningen kan han göra bäst fan han vill, det är ändå ingen som tror honom nu när kroppen tydligen är styckad med mening. Det intressanta gällande möjligheten att få ut en hel kropp genom luckan tycker jag är att om han skulle klarat det men ändå styckat henne så pekar det på att han helt enkelt gillar att stycka folk, inte att han var tvungen för att få ut kroppen.

Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Han var ju helt ren när de åkte ut
Hur vet du det?
Citera
2017-08-25, 21:25
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
Jo hörde också något sådant. Måste helt enkelt funnits ett raseri någonstans inom honom. Att inte få träffa sin mor liksom. Vem skulle inte må skit av det.

Kanske la han skulden på modern för att hon gav upp kampen om honom också? Lämnad med en knepig far var hans räddning att bygga raketer. Att detta kan bidra till någon slags kvinnoförakt eller att projecera sin ilska på någon annan känns också logiskt i så fall.

Numera finns väl mer att ta till vid så kallade umgängessabotage, om det var sådant.
Citera
2017-08-25, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jepp .. och han har redan uttalat att han vill begå kriminella handlingar men sen frias för det ....

Tror inte ett skit på någon olycka eller plötslig händelse . Detta var planerat...
Skall du springa på den specifika pucken kanske du även borde nämna att hans idé om att bli jagad av polisen när han landar med luftfarkost på någon kyrka innefattade att han inte fick skada någon människa.
Citera
2017-08-25, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Helt klart blod? Ursäkta men vad baserar du att det säkert är blod på?
Jag kan/vill inte uttala mig om ärmen, som ju har kravlat sig upp från den sjunkande ubåten och hamnat i plurret, men det han har kring naglarna kan inte vara mycket annat än blod. Alternativt har han doppar fingrarna i en burk färg. Färgen "koagulerat blod".
Citera
2017-08-25, 21:33
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Kolla på denna högupplösande bild och kolla in hans näsa:

https://timedotcom.files.wordpress.com/2017/08/peter-madsen.jpg?quality=85

Där finns något som kan vara en avvärjningsskada.

(zooma in näsan så ser du bättre)

Det ser ut som att det skulle vara blod runt näsan och stänk runt mun och skäggstubb. Jag vidhåller att han är kannibal.
Citera
2017-08-25, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-JPersson
Dessutom kan jag lägga till ytterliare en länk från ditt sanningsvittne Wikipedia...
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ackumulator_(elektricitet)Wikipedia är som sagt användarstyrt. Vill du påpeka att jag har fel så använd bombsäkra källor. Jag kan rekommendera Arkimedes, Newton, Tezla, Einstein och många fler.
En ackumulator är en typ av batteri. De som är "yrkesskadade" säger inget annat än primärbatteri om engång, och sekundärbatteri om laddbara. Som skunkjobb sa, vill du briljera med termer, påpeka då i stället att man behöver fler än en cell för att bilda ett batteri (batteri är ett sånt där ord precis som "revolver" som bara beskriver en egenskap, men som fått bli egennamn på ting). Så en R6/AA är en cell, sex st celler blysyra blir ett batteri, t.ex. ett bilbatteri. Sekundärbatteri. "Ackumulator" är en arkaisk term som sällan används annat än som prefix för något som drivs med batteri, trots att det vanliga inte är batteri. T.ex. ett "ackumulatorlok" som kontrast till "ellok", trots att båda naturligtvis går på elektricitet. Glöm inte heller hur influerade vi är av engelska idag (t.ex. har vi ju börjat tala om AA- och AAA-batterier, PP3, etc, i stället för R6, R03, etc) och på engelska är också termen "laddbart batteri" (rechargeable battery) betydligt vanligare. Vi som faktiskt har arbetat med batterier inom elektronik säger dock sällan något annat än "primär-" eller "sekundär-" cell/batteri. Om det inte är självklart i sammanhanget förstås. Då blir det bara "batteri" oavsett typ, från fasta installationer av flow-batterier till små knappceller. För större installationer blir det gärna "bank"/"banker", vilket egentligen är onödigt då "batteri" redan implicerar det.

Möjligt att du jobbar i någon speciell bransch där termen ackumulator har hängt kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in