2017-08-25, 21:05
Medlem
Docklands avatar
Vem kommer anställas och ta Peters plats i tomtefabriken nu tro? Det fanns någon "Von" Bengtsson, är det hans skötebarn nu att ta över ruljansen av första civila dansken i rymden, eller vad händer?
Citera
2017-08-25, 21:07
Medlem
RigetPunktSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
PM har ju för helvete knappt en muskel på kroppen. Visst man kan vara typ "kampsportstark" men tillåt mig att tvivla på att PM är speciellt stark.

https://ing.dk/sites/ing/files/images/48734.jpg

Ja kanske, men jag uppskattar lyfthöjden ändå till ca 300 cm. Eftersom att PM verkar neka till att ha styckat kroppen så måste han ju nu då bevisa att han har kunnat få ut kroppen ur ubåten i ett stycke. Lyfta ut kroppen utifrån i främre luckan är ju ett alternativ. Men då måste PM ju också visa att han klarar av det. Annars så är det ju bara ännu ett påstående som visar sig att inte stämma så bra överens med verkligheten.

Den bilden behöver verkligen göras till en meme.

https://imgflip.com/i/1uq9e6

har danmark samma psykregler som sverige, att man inte kommer ut alls om man är farlig?
Citera
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Helt klart blodboch sen högre upp borttvättat blod som är mer som en missfärgning.

Ev. också små blodstänk på de två nedersta knapparna.

Eller att han haft blod på fingrarna när han knäppt igen knapparna. Det ser "utsmetat" ut.
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
Ja jag noterade detta också även om min danska är sådäär...men känns ju inte så en raketintresserad 15 åring är skolans populäraste iallafall. Och han ser ju ut lite som en ung Bill Gates [url]http://imgur.com/a/93E6O/URL] också så ja mobbad eller iallafall lite utanför känns logiskt.

Kanske dök han ner djupt i raketernas värld för att glömma världen utanför med en problematisk hemmiljö och få vänner. Var befann sig hans mor under den här perioden ocg hur såg deras relation ut? Kunde Madsen få plötsliga raseriutbrott? Jag får i så fall upp en bild av hat mot en mor som lämnat honom med sin far som inte tog hand om honom på ett bra sätt.

Som jag förstod det så fick han inte umgås med sin mor mer än en gång per år för att hans far inte tillät det? Jag kan ha tolkat de fel, för samtidigt hade PM själv väl tyckt synd om en halvbror och tänkt bjuda hem honom över jul men senare förstått att brodern brukade vara hos sina kompisar, men det kan ju bero på att modern helt enkelt kanske inte firade jul, som kanske barn uppfostrade inom kristen kultur väl uppfattar som speciellt?
Citera
2017-08-25, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollpungen
Klart att det är genom den luckan han tagit ut henne. INTE genom tornet som alla idioter babblar om. Vad svårt ska det va...???
Ja precis. Min poäng är den att han INTE behövt stycka henne pga transport problematiken när han lätt kunnat dra ut henne HEL från denna mycket generösa luckan som är i direkt anslutning till golvet så att säga, ingen stege behövs eftersom luckan finns framme på ubåten, på den sänkta delen. Med hjälp av sin egen kropp, rygg, axlar, huvud kunde han lätt ha pushat ut henne därifrån, till och med hade han kunnat gått ut och bredbent ställt sig rakt under luckan och dragit upp henne med hjälp av hennes egna kläder, troskanten, skärp, rep eller hans egna kläder virade som ett rep runt henne. Jämfört med en svår, tuff och vidrig, bestialisk styckning.

Alltså styckade han henne pga andra orsaker, som ett försök att dölja sitt brott eller var detta en fantasi, eller är han en seriemördare, satanist osv.
Citera
2017-08-25, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Helt klart blod? Ursäkta men vad baserar du att det säkert är blod på?
För att det ser ut som blod.
Citera
2017-08-25, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Som jag förstod det så fick han inte umgås med sin mor mer än en gång per år för att hans far inte tillät det? Jag kan ha tolkat de fel, för samtidigt hade PM själv väl tyckt synd om en halvbror och tänkt bjuda hem honom över jul men senare förstått att brodern brukade vara hos sina kompisar, men det kan ju bero på att modern helt enkelt kanske inte firade jul, som kanske barn uppfostrade inom kristen kultur väl uppfattar som speciellt?

Det var halvbrodern som tyckte synd om PM och ville bjuda hem honom till jul men PM firade med sina kompisar.
Citera
2017-08-25, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Ev. också små blodstänk på de två nedersta knapparna.

Eller att han haft blod på fingrarna när han knäppt igen knapparna. Det ser "utsmetat" ut.
Ser så ut. De har nog hittat en del på hans kläder omgående och förstått att något hänt henne.
Citera
2017-08-25, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Kolla på denna högupplösande bild och kolla in hans näsa:

https://timedotcom.files.wordpress.com/2017/08/peter-madsen.jpg?quality=85

Där finns något som kan vara en avvärjningsskada.

(zooma in näsan så ser du bättre)
Passa på att zooma in på händerna också, ni som tittar på bilden. Den är rejält högupplöst. Fullt med skit under naglarna och i nagelbanden med precis rätt färg för torkat blod.

Som någon sa ser det onekligen ut som han har haft näsblod (eller att han kliat näsan med blodig hand, vilket jag tror är orsaken). Jag har relativt ofta näsblod och det brukar bloda ner mina händer också, och jag brukar se precis så där ut på såväl näsa/överläpp som fingrar (dock inte alla som han!). Skillnaden är förstås att jag råkar ut för eget blod. Men vems blod har han på nagelbanden?

Han är nog topsad på både det ena och andra stället får man tro, och i FUP räds väl saken ut¹.

Höger arm (kläderna) har något smuts på också. Jag försöker luskamma bilden på spår. Bra att den är så högupplöst.

1) Jag har frågat flera gånger i tråden, men inte sett något svar (kan missat det) om huruvida danskt rättsväsen skiljer sig när det kommer till förundersökningsprotokollet eller motsvarande? Dvs, kommer vi vid åtal får en rejält läsövning i danska eller hoppas jag på för mycket?
Senast redigerad av DjILY 2017-08-25 kl. 21:19.
Citera
2017-08-25, 21:15
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Läste just att PM har tillgång till media i sin cell, kan titta på TV osv. Helt jäkla sanslöst. Jag tyckte danska polisen visade prov på mycket god effektivitet när de högg Madsen så snabbt efter att han kom iland, men nu, två veckor senare, kan han fortfarande sitta i sin cell och följa allt som händer. Hur i h-vete tänker polisen där?

Det är inte polisen som bestämmer över om en häktad har rätt att se på tv och läsa tidningar. Det är domstolen.
Citera
2017-08-25, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Han är nog bara sjuk.

Såg dokumentären om deras raket och han framstår som paranoid och fullständigt galen mellan varven. Empatistörningar så det sprutar om det. Definitivt en diagnos tyvärr.

Var hittade du den dokumentären?? Länk??
Citera
2017-08-25, 21:18
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen

Jo hörde också något sådant. Måste helt enkelt funnits ett raseri någonstans inom honom. Att inte få träffa sin mor liksom. Vem skulle inte må skit av det.

Kanske la han skulden på modern för att hon gav upp kampen om honom också? Lämnad med en knepig far var hans räddning att bygga raketer. Att detta kan bidra till någon slags kvinnoförakt eller att projecera sin ilska på någon annan känns också logiskt i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in