• 1
  • 2
2017-08-24, 19:39
Medlem
-defekt-s avatar
http://www.bt.se/boras/just-nu-larm-...olycka-pa-r40/
"En bilförare har avlidit efter en våldsam trafikolycka på gamla R40 vid 16-tiden.
– Personen befann sig utanför bilen när vi kom fram, säger Joakim Mattsson vid räddningstjänsten."
http://www.expressen.se/gt/just-nu-l...-singelolycka/
"En svår singelolycka har inträffat på gamla riksväg 40 utanför Borås.
Polis, räddningstjänst, ambulans samt en ambulanshelikopter har beordrats till platsen.
Föraren, en medelålders man,"

silverfärgad Volvo 850 v70?
nära bosättningspiraten Rångedala
Vad kan detta handla om?
Vägen är inte särskild trafikerad tanke på nya motorvägen!
Någon som vet något,
Citera
2017-08-24, 20:21
Medlem
godboys avatar
Med tanke på att personen slungats ur bilen så är det osannolikt att personen använt bälte i alla fall. Sannolikt har det nog gått redigt fort också.
Citera
2017-08-24, 21:04
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Med tanke på att personen slungats ur bilen så är det osannolikt att personen använt bälte i alla fall. Sannolikt har det nog gått redigt fort också.

Raksträcka där olyckan inträffade, dock en av- och påfart till/från Bosättningspiraten och en avfart till Falskog därefter (eller före, beronde på vilket håll olycksbilen kom ifrån), om föraren i olycksbilen gjort någon undanmanöver för en bil som svängt ut från tex. Bosättningspiraten så kanske det var orsaken till olyckan. Bara spekulation förstås.

Men fort har det nog gått, och inget bälte heller, som godboy skriver.
Citera
2017-08-24, 22:35
Medlem
BONDOCK-SAINTSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Raksträcka där olyckan inträffade, dock en av- och påfart till/från Bosättningspiraten och en avfart till Falskog därefter (eller före, beronde på vilket håll olycksbilen kom ifrån), om föraren i olycksbilen gjort någon undanmanöver för en bil som svängt ut från tex. Bosättningspiraten så kanske det var orsaken till olyckan. Bara spekulation förstås.

Men fort har det nog gått, och inget bälte heller, som godboy skriver.

En vän passerade ca en timma efter olyckan. En polisbil vaktade vraket och det var en typ blå presenning täckt över bilen men det hade gått att se bilen var silver och att den var tillknycklad både i fronten och bak. Det kan tyda på att det varit rejäl fart och att den voltat delvis framlänges och landat även på baken. Bilen har kommit från Rångedala och har förmodligen skurit ned i diket före eller efter vägen in till Bosättningspiraten...gissningsvis före för man kunde se en nedslagsplats i gräset ovanför dike och väggren precis jämte Bosättningspiratens stängsel där stängslet också fått sig en törn och strax därefter stod bilen i riktning mot Borås.
På bilder från BT så är vindrutan splittrad men hel och på plats så han kan omöjligt flugit ut den vägen. Flyga ut genom en sidoruta eller bakruta känns för mig inte rimligt. Någon som vet märke på bilen? Jag tror att personen i fråga har tagit sig ur bilen självmant för att kollapsa utanför den....där av tron att han flugit ur i smällen. (Min egna teori).
Antingen är detta en singelolycka eller så har någon bil som varit på väg att göra en vänstersväng missbedömt hastigheten på den mötande bilen och varit på väg att köra in till Blsättningspiraten med följden att offret fick väja åt höger och kraschade. (Ännu en teori).

Vem var offret? Min vän är orolig att det är någon han känner i Rångedala då byn inte är så stor.
Citera
2017-08-25, 06:50
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BONDOCK-SAINTS
En vän passerade ca en timma efter olyckan. En polisbil vaktade vraket och det var en typ blå presenning täckt över bilen men det hade gått att se bilen var silver och att den var tillknycklad både i fronten och bak. Det kan tyda på att det varit rejäl fart och att den voltat delvis framlänges och landat även på baken. Bilen har kommit från Rångedala och har förmodligen skurit ned i diket före eller efter vägen in till Bosättningspiraten...gissningsvis före för man kunde se en nedslagsplats i gräset ovanför dike och väggren precis jämte Bosättningspiratens stängsel där stängslet också fått sig en törn och strax därefter stod bilen i riktning mot Borås.
På bilder från BT så är vindrutan splittrad men hel och på plats så han kan omöjligt flugit ut den vägen. Flyga ut genom en sidoruta eller bakruta känns för mig inte rimligt. Någon som vet märke på bilen? Jag tror att personen i fråga har tagit sig ur bilen självmant för att kollapsa utanför den....där av tron att han flugit ur i smällen. (Min egna teori).
Antingen är detta en singelolycka eller så har någon bil som varit på väg att göra en vänstersväng missbedömt hastigheten på den mötande bilen och varit på väg att köra in till Blsättningspiraten med följden att offret fick väja åt höger och kraschade. (Ännu en teori).

Vem var offret? Min vän är orolig att det är någon han känner i Rångedala då byn inte är så stor.

Jag gissar att förardörren flugit upp när bilen voltade och föraren kastats ut den vägen.
Citera
2017-08-25, 09:04
Medlem
ingen person från Rångedala i alla fall! Boendes på Sjöbo...
Citera
2017-08-25, 09:21
Medlem
Bälte bar han, han var påväg hem från jobbet två barnspappa som alltid var boga med bälte. Familjen är helt förstörd och onödigt att spekulera
Citera
2017-08-25, 10:27
Medlem
BONDOCK-SAINTSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HyperKaninen
Bälte bar han, han var påväg hem från jobbet två barnspappa som alltid var boga med bälte. Familjen är helt förstörd och onödigt att spekulera

Anade att det bara är tidningarna som drar sina egna slutsatser om att han slungats ur bilen för att han låg utanför. Om jag själv krockat skulle jag rent instinktivt försöka ta mig ur den med mina sista krafter, dels för brandrisk och sedan att man vill att nägon snabbt ska se att man är skadad och behöver hjälp. Det är alldeles för många som bara åker förbi när de ser en krockad bil i tron att olyckan inte hänt precis utan den har nog stått krockad där i några timmar och föraren redan på sjukhus. Med den vetskapen vill man snabbt synas. Fruktansvärt ovanligt att folk inte använder bilbälte och än mer ovanligt att en dörr kan öppna sig och flyga upp vid krock, de är gjorda att förbli stängda vad som än händer så det scenariot kan vi nog släppa.

Mina tankar går till familjen.😢❤️
Citera
2017-08-25, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BONDOCK-SAINTS
Mina tankar går till familjen.😢❤️

❤️❤️❤️❤️
Citera
2017-08-25, 15:52
Medlem
Bjö*n Wejema*k
Citera
2017-08-25, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C10H15NO
Bjö*n Wejema*k

Varför är det ens viktigt att skriva hans namn, låt familjen sörja ifred?
Citera
2017-08-25, 21:24
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HyperKaninen
Varför är det ens viktigt att skriva hans namn, låt familjen sörja ifred?

Familjen kan sörja ifred ändå, samtidigt som många andra som är oroliga, får reda på vem det är som omkommit i den tragiska olyckan. Om jag hade haft vänner som bott i området, hade jag varit mer än tacksam för ett namn här i tråden, oavsett om det varit en vän eller inte. Allt för att lugna oroliga människor som ännu inte vet vem det är som avled i olyckan.

Och jag beklagar verkligen sorgen för den drabbade familjen och hans vänner.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in