Citat:
Ursprungligen postat av
Rassa
Raksträcka där olyckan inträffade, dock en av- och påfart till/från Bosättningspiraten och en avfart till Falskog därefter (eller före, beronde på vilket håll olycksbilen kom ifrån), om föraren i olycksbilen gjort någon undanmanöver för en bil som svängt ut från tex. Bosättningspiraten så kanske det var orsaken till olyckan. Bara spekulation förstås.
Men fort har det nog gått, och inget bälte heller, som godboy skriver.
En vän passerade ca en timma efter olyckan. En polisbil vaktade vraket och det var en typ blå presenning täckt över bilen men det hade gått att se bilen var silver och att den var tillknycklad både i fronten och bak. Det kan tyda på att det varit rejäl fart och att den voltat delvis framlänges och landat även på baken. Bilen har kommit från Rångedala och har förmodligen skurit ned i diket före eller efter vägen in till Bosättningspiraten...gissningsvis före för man kunde se en nedslagsplats i gräset ovanför dike och väggren precis jämte Bosättningspiratens stängsel där stängslet också fått sig en törn och strax därefter stod bilen i riktning mot Borås.
På bilder från BT så är vindrutan splittrad men hel och på plats så han kan omöjligt flugit ut den vägen. Flyga ut genom en sidoruta eller bakruta känns för mig inte rimligt. Någon som vet märke på bilen? Jag tror att personen i fråga har tagit sig ur bilen självmant för att kollapsa utanför den....där av tron att han flugit ur i smällen. (Min egna teori).
Antingen är detta en singelolycka eller så har någon bil som varit på väg att göra en vänstersväng missbedömt hastigheten på den mötande bilen och varit på väg att köra in till Blsättningspiraten med följden att offret fick väja åt höger och kraschade. (Ännu en teori).
Vem var offret? Min vän är orolig att det är någon han känner i Rångedala då byn inte är så stor.