2017-08-24, 21:08
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Kan någon komma på varför han har valt att kapa av benen strax under knäna? Kan inte komma på en enda. Eller ja drt vore väl om han legat med den styckade kroppen men vill fortfarande kunna göra det bakifrån.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teeuwen
Enligt ryktet är fyndet vid tippen vilket är 350 meter norr om fiskehoddorna.

Det stämmer, det är ett rykte, inga konkreta bevis existerar.

Men i och med att så mycket poliser är på plats så tyder det nog på att det ligger något i att det tillhör en människa.

Kan avfärdas ganska snabbt om det inte rör sig om en kroppsdel.
Jag är helt säker på att det är en kroppsdel de hittat.
Citera
Medlem
Sydsvenskan:
Tiden rinner ut i sökandet efter ytterligare kroppsdelar som kan bringa klarhet i journalisten Kim Walls död.
– Det finns så mycket krabbor där ute så likdelar försvinner lika fort som de når botten, säger Lars Kyed medan han rensar garn i Fiskerihavnen längst inne i Køge bugt

Illa när man befarar att krabbor äter upp bevismaterialet. Usch.
Citera
2017-08-24, 21:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Skojar du! Knappast att har var i uläge vid styckningen! Du vet inte vad som krävs för att hålla en sån här hobbyubåt i stabilt uläge. Glöm det! Allt skit efter mord har hänt i ytläge!

Fast vi vet ju att han till och med brukade sova i ubåten på havets botten.
Citera
2017-08-24, 21:09
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengtjerry
52 cm kan knappast stämma, det är bara att titta på youtube så ser man män klättra ner genom rören, och även om det är trångt så är det betydligt bredare än deras axlar, vilket lär vara mer än 52cm.
Betydligt bredare tycker jag är att ta i, titta här där PM står i den främre lucköppningen: https://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/26693337

Där säger dessutom hans ubåtsbyggarkompis Jens att båda öppningarna är 52 cm i diameter. Jag mätte på mig själv och jag skulle nog rätt så precis komma igenom ett sådant hål och jag tycker det ser ut som att PM också nätt och jämnt kom igenom utan att pressa ihop axlarna.

Jag skulle säga att det inte vore så svårt att hissa upp en relativt liten tjej som KW genom en sådan öppning utan att behöva stycka kroppen men det krävs att man har ett rep. Det skulle ju kunna vara så enkelt så att han inte hade något tillräckligt långt/tjockt (ett tunt snöre räcker kanske inte för vikten eller att det skär in i händerna på den som ska lyfta) rep med sig i ubåten. Jag tycker ju han borde haft det, jag har gott om rep i mina båtar men säker kan man inte vara utan info från dem som varit involverade i ubåten tidigare. Förtöjningstamparna kan ha lämnats vid bryggan.
Citera
2017-08-24, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Kan någon komma på varför han har valt att kapa av benen strax under knäna? Kan inte komma på en enda. Eller ja drt vore väl om han legat med den styckade kroppen men vill fortfarande kunna göra det bakifrån.

Troligen för att de är tunnare och lättare att såga av. Och kanske det fanns en del komprometterande skador på just smalbenen. Det där får man kanske fundera lite på.
Den sista meningen tänker jag inte ens låtsas att jag såg.
Citera
2017-08-24, 21:11
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Varför är alla så inne på att han baxa ut henne genom tornet? Om ni kollar 1.04 in i detta klipp, så ser ni att ubåten även har en lucka mitt på. https://youtu.be/JZX6BHMAf4w
Om du tror att du är först med att observera den luckan så är du egentligen hopplöst efter. Läs lite innan du skriver.
Citera
2017-08-24, 21:11
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euyw738
Det där har du rätt i men mot detta kommer stå polisens överbevisning som jag tror de kommer att lyckas med. PM hann aldrig stiga iland och röja undan bevis han trodde han skulle få göra. Jag tänker på de verktyg som krävs för styckningen och de sökningar man kan hitta spår av i hans dator/telefon.

Mobilen ligger på havets botten enligt PM. Kan man se vad han surfat på utan att ha tillgång till telefonen?
Citera
2017-08-24, 21:12
Medlem
Dammigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Jag håller med, styckningen var nog mest till för att kroppen snabbare skulle kunna konsumeras av djuren i havet. Om det var mord/dråp/sex mm. inblandat, var väl dumpning nödvändig.

Om det var det en "olycka", kanske han vägde för och emot. Hans slutsats blev att det skulle uppstå tvivel om det var en olycka, om hon t.ex. slagit i huvudet hårt i någon stålkant nere i båten, eller rasat ner för torntrappan, fanns ju risken att han skulle få svårt att hävda olycka.

Här kan man även väga in artikeln, som var en direkt orsak till att KW åkte på en tur. Dom har helt säkert träffats tidigare, och nu skulle KW få en känsla av hans liv i båten. Många spekulerar i att KW, som enligt en bekant var ganska rättfram, nästan lite okänslig, börjar kanske fråga och påstå saker om PM, som han reagerade starkt på.

Jag tror att den blivande artikeln kan ha en hyfsat stor del i händelseförloppet, men det är inet säkert att vi någonsin får veta. Det kan också ha varit en ren "olycka", där stora brister i säkerheten skulle landat rakt i knät på PM, om han anropat SOS. Skulle hans stolthet klarat det?

Massor med if's and but's, och vi får nog vänta ett tag, men att polisen uttalat att de har ett motiv att arbeta efter, kanske snabbar på åtalet.
Det fetede.
Det där var en finurlig fundering. Förmodligen har hon gjort en grundlig research och sparat en massa anteckningar inför (o)turen med PM i u-båten.
Där kan det finnas en del matnyttigt för utredningen. Hon kanske hade mer koll på PM än många andra.
Senast redigerad av Dammig 2017-08-24 kl. 21:17.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula

Jag hade en fundering om det kunde vara spår av att KW hade varit bunden runt fot- och handleder.

Eller, det var någon annan som skrev detta, men jag gjorde det genast till min fundering.
Senast redigerad av Clay Allison 2017-08-24 kl. 21:17.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Mobilen ligger på havets botten enligt PM. Kan man se vad han surfat på utan att ha tillgång till telefonen?

Absolut. Om det är en smartphone det rör sig om.
Även utgående sms etc.
Citera
2017-08-24, 21:13
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
En ny teori..... .

Kan det ha skett någon helt otrolig olycka nere i U-båten i undervattenläge, som gjorde att KW fastnat (redan/mycket snabbt uppenbart död), och PM var tvungen att göra en slags nödstyckning för att kunna komma upp till ytan igen och slippa dö själv??

Om det bara är kedjan på torson som anses vara en tyngd kan ju sitta kvar från försök att dra bort kroppen från något den fastnat (ordentligt) i.

Nödstyckningar har förekommit, men då utförd av räddningspersonal för att nå ex levande barn i jordbävningsdrabbat område.

Helt vild teori, jag vet, men jag har inte sett den i tråden........

VARFÖR har han då inte sagt det de första han gjorde vid kontakt med land, alternativt ringt räddningstjänst?! Elda inte på såna här sjukt otippade teorier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in