2017-08-24, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Har man lyft teorin om Kim ville dö? Suicide by das boot.....

För långsökt och finns inte nån antydan från något håll, varför så dumma teorier när det är uppenbart vad som hänt?
Citera
2017-08-24, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Kan man isåfall tänka sig att PMs bror kände till "eventuell" sjukdomsbild på PM? Brodern försökte ju iallafall tala enbart gott om PM som gick totalt andra hållet. Vad vet man om PMs uppväxt? egentligen? (att han som ung ägnade sig åt pyrotekniska substanser för att bygga en raketmotor är egentligen inte så konstigt) eller har han byggt HÖG oktanig bensin med nitro?

Är det bensin inblandat tänker ju jag på ångorna som han eventuellt utsatt sig för och vips så har han en hjärnskada.

Jag är väldigt nyfiken på hans uppväxt också - där finns garanterat ett psykologiskt ymmninghetshorn
Citera
2017-08-24, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Det där förstod jag inte ett dugg av!

RML äger båten, norrmannens holdingbolag äger 75% av RML. Vem som äger de återstående 25% vet vi inte, eller vet vi det?

fattade inte själv vad jag skrev! Men det stod väl i länken att Peter äger 0 andelar,
Citera
2017-08-24, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
För långsökt och finns inte nån antydan från något håll, varför så dumma teorier när det är uppenbart vad som hänt?
Inte mer långsökt än det som uppenbart har hänt.
Citera
2017-08-24, 13:07
Medlem
Citat:
Inte mer långsökt än det som uppenbart har hänt.
Jodå, ta bort ubåt från historien och att det är en dansk rikskändis så följer det samma visa som de flesta andra dylika fall. Det är inte den första kvinnostackare som mördas och styckas med en gärningsman som sitter hos polisen och försöker ljuga sig fri.
Citera
2017-08-24, 13:08
Medlem
stecares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
För de som inte insett situationen helt klart ännu bör förstå att styckning av en död kropp på en liten trång ubåt kan vara enda sättet att få ut ett potentiellt illaluktande och därmed arbetsplats-farligt objekt. Var det motorhaveri på ubåten så skulle även jag vilja få bort liket så fort som möjligt så jag kunde arbeta några veckor på att få båten att fungera igen, mitt på öppet hav.

Nu är det ju Öresund vi talar om och inte Atlanten, dessutom väldigt mobiltätt och lätt att kontakta kustbevakning, räddningstjänst mfl. Men om han nu tog beslutet att arbeta i tysthet bör detta vägas mot hur offret faktiskt dog, eller togs av daga.

Det är stor skillnad på att råka kasta en skiftnyckel i raseri som tar så illa att den slår Kim i bakhuvudet efter att först ha studsat i den elastiska metallväggen, mot att han fysiskt drogar och stryper henne.

Styckning är inte direkt komprometterande i detta fall, enligt min åsikt, utan sätter mer psykologisk oroande prägel på PM som person.

Att han dumpade kroppen i havet däremot, utan att omedelbart meddela ansvarig myndighet om varför och hur, är väldigt komprometterande.

Och hur ställer du dig till att tyngder och skador på kroppen tyder på att PM försökt förhindra kroppen att någonsin hittas?
Citera
2017-08-24, 13:10
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Var i huvudet bildas det gaser av förruttnande bakterier...?
Förvisso kan man ju uppleva att personer i ens omgivning har mycket luftfyllda områden framföralt cerebralt som ersätter hjärnan baserat på deras beteenden , men rent allmänt har de flesta inga gasbildande tarmbakterier eller lyftfyllda större volymen inne i skallen, varför huvudet torde sjunka mot botten och stanna där.
Det var enbart en tanke. Hade ingen aning om gasbildning i drunknade kroppar innan detta motbjudande händelseförlopp uppdagades. Såg det som rimligt att bakterier i mun, näsa och öron skulle kunna bilda gaser och få huvudet att svälla upp och flyta upp. Som sagt, bara en tanke, har ingen kunskap i området.
Madsen tänker eventuellt att det är trist att han inte får tillfälle igen att experimentera med kroppars flytförmåga. Vilket nederlag för honom att han misslyckades.
Citera
Medlem
Citat:
Har man lyft teorin om Kim ville dö? Suicide by das boot.....

Alltså du är ju inte helt fel ute egentligen - Det finns folk som vill att andra mördar dem.

Om Madsen kan producera en sådan video och visa fram för polisen så är vi tillbaka på ruta 1, men det är ovanligt och synnerligen osannolikt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackDeLarge
Får? Du menar att där sitter en mediapresident och delar ut tillstånd åt folk innan media får komma åt dem?

Nä, med största sannolikhet mår han riktigt jävla dåligt och har inte den minsta lust att prata med media.
"Rekommenderad "av polisen för att utredningen ska ha bästa möjliga förutsättningar om vi nu ska märka ord dessutom är det vad jag tror. Att vara besserwisser på fb är bara löjligt. Polisen har väldigt mycket info, det märks tydligt och utredningen är helt oberoende av vad som skrivs med exakta ord här!!!
Citera
2017-08-24, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stecare
Och hur ställer du dig till att tyngder och skador på kroppen tyder på att PM försökt förhindra kroppen att någonsin hittas?
Ja. Alla teorier om att han handlat i panik pga en olycka är ju helt bortblåsta. Det uppenbara att han försökt få kroppen och spår försvinna för evigt gör ju att han är så skyldig han bara kan bli.
Citera
2017-08-24, 13:13
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Visst stresspåslaget gör säkert sitt till att man fattar akuta dåliga beslut, håller med.

Men det verkar onekligen som om han kanske till och med fört sin egen advokat bakom ljuset och inte nämnt att hans sjöbegravning innebar en dekapitering och styckning av kroppen i minst fem delar till. Jag kan ha missförstått hennes danska uttalande men det verkar ju som hon tydligt ville markera att den styckade kroppen inte borde höra till PM-fallet?

Har han - också - ljugit för advokaten görs det ju i en miljö med mindre adrenalinpåslag.

Här är intressanta resonemang från en psykiatriker ang PM reaktioner kring händelseförloppet.

https://nyheter24.se/nyheter/brott-straff/891970-expert-det-har-sager-peter-madsens-personlighet-om-brottet

Ja, ev. senare lögner kräver en annan förklaring.

Vanliga förklaringar till varför folk inte bara nekar till utan också kommer med ömkliga lögner kring hemska brott är skamkänslorna. Vad som helst är bättre än att öppet tillstå det hemska man har gjort. Inklusive att neka i sten fast det framstår som helt bisarrt mot bakgrund av den bevisning som finns.

Sen finns kanske också önsketänkandet kvar att rättsapparaten på något vis ska köpa lögnerna så att man åtminstone kommer lite billigare undan.
Citera
2017-08-24, 13:14
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Ja, jag såg presskonferensen där polisen sade att madsen sagt att han slängt i henne hel.

Strax efter att de hade bekräftat identiteten på kroppen.
Ok. Jag misstänker du hörde fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in