2017-08-24, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Advokaten sa rakt ut att den fyndet av den styckade kroppen inte påverkar ändrar det som Peter Madsen sagt i förhör.

Polisen sa också att Peter har berättat vad han gjort med kroppen. Men att dom inte kunde säga mer.

Är övertygade om att han sagt att det skett en olycka och att han därefter har styckat och sänkt henne (begravt).
Det är din tolkning. Han kan ju inte säga att han styckat henne i samma mening som han fortfarande anser sig oskyldig.
Citera
2017-08-24, 12:28
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Han har aldrig sagt att han styckat kroppen, han slängde i henne hel, han har ljugit hela vägen så de har inte fått någon information från honom, att han ljugit hela vägen avslöjar honom.

Jag hittar ingen som helst källa på att han sagt att han gjort sig av med kroppen hel?

Jag tror att han har berättat en hel del vid det här laget. Betydligt mer än polisen går ut med, eller gått ut med innan häktning. Dom tidigare brottsrubricerings-ändringarna skvallrar om att det hänt större grejer bakom ridån.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Advokaten sa rakt ut att den fyndet av den styckade kroppen inte påverkar ändrar det som Peter Madsen sagt i förhör.

Polisen sa också att Peter har berättat vad han gjort med kroppen. Men att dom inte kunde säga mer.

Är övertygade om att han sagt att det skett en olycka och att han därefter har styckat och sänkt henne (begravt).

Instämmer.
Citera
2017-08-24, 12:29
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Polisen har gått ut med att man inte hittat främmande DNA på kroppen.

Jaså? Länk?
Citera
2017-08-24, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Jag kan inte se klippet längre eftersom min dator är fylld av annonsblokerare - och jag kommer inte att "unblock" jävla TV4
Han säger inget som vi inte vet redan.
Citera
2017-08-24, 12:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Varför den diskussionen? Rättsläkare har ju konstaterat att kroppen delats medvetet. Dvs mekaniskt med verktyg.
En propeller är ett mekaniskt verktyg
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
De har ju hittat torson. Det kan finnas spermier längre in i de inre könsorganen, om hon levde tillräckligt länge efteråt.
Kan ju spolas ur någorlunda, men om det varit blowjob så är det svårare och då kanske det var anledningen till att han dumpa henne, hon dog av att ha slagit i skallen under eller efter ett blowjob, och då förstod han skulle ställa han i en svår sits även om det var en olyckshändelse. Nä han är nog rökt.
Citera
2017-08-24, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Jag kan inte se klippet längre eftersom min dator är fylld av annonsblokerare - och jag kommer inte att "unblock" jävla TV4
Då är det bra med VLC eller dylikt:
https://tv4play-i.akamaihd.net/i/mp4root/2017-08-23/23ubtlotpolispk0900hela-35546421(3929619_,T3MP435,T3MP425,T3MP415,T3MP48,T 3MP43,).mp4.csmil/index_0_av.m3u8

Jag skyr tidningar och nyheters egna webbspelare som pesten
Citera
2017-08-24, 12:31
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Jag missförstod din kommentar. Nej, inget har brutits upp. Vad han sagt i livesändningarna (Möller alltså) är att man har kunnat bevisa att delarna har medvetet tagits bort. Dvs PM har avskilt lemmar och huvud från kroppen. PM vidgår också att han begravt henne i havet. Han har aldrig sagt vare sig styckad eller hel. Bara begravt.

När man hittade torson gick advokaten ut med att "detta har inget med ubåts-saken att göra". Dvs PM förnekade att det överhuvudtaget kunde vara Kim. Vilket ju vi alla vet nu att det är. Varför han sa så, vet vi ju inte.

Trots överbevisning anser sig PM fortfarande oskyldig och bör släppas fri. (Då undrar man i vilken värld han lever).
Vad som hänt efter det uttalandet vet vi ju inte, men inget mer har väl egentligen kommit fram.

Så, det var väl lite i korthet.

Så här sa advokaten efter att det bekräftats vara Kims torso som flutit upp:

"...Peter Madsen har inte överklagat häktningsbeslutet men nekar till både mord och vållande till annans död. Det kvarstår även efter polisens nya uppgifter.
– Att det är en dna-match ändrar inte min klients förklaring om att det skett en olycka, säger Betina Hald Engmark, Madsens försvarsadvokat, till BT.
– Min klient har förklarat för polisen under förhör att det varit en olycka. Det ändrar inget för min klient att man hittat Kim Wall död. Oavsett vad, så är det väldigt positivt att man nu har hittat henne..."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P1p30
Citera
2017-08-24, 12:33
Medlem
Citat:
Jaså? Länk?
Jag hörde också PÅ ang DNA:t.
Merwinna - att hitta länkar nu är ju nästan ogörligt. Det är så otroligt mycket livesändningar som är 10 min långa och att gå igenom dom är ju hopplöst. Men det borde vara på tisdagen vid 9.00-tiden. Så kika gärna själv.
Citera
2017-08-24, 12:34
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limpan12
Polis letar även efter kläder nu, kan de säga något ifall de hittas? De har ju legat i vatten 2 veckor ungefär..

Klart de kan säga något. Det kan finnas skador och blodspår på dem. Jag finner det inte uteslutet att blodspår kan finnas kvar längre än två veckor.

Men de är väl sänkta tillsammans med huvud, ben och armar.
Citera
2017-08-24, 12:34
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Det är din tolkning. Han kan ju inte säga att han styckat henne i samma mening som han fortfarande anser sig oskyldig.

Han säger sig vara oskyldig till mord/dråp/vållande.

Har aldrig sett han neka eller ens blivit åtalad för brott mot griftefriden. Vilket en styckning är. Eller att ens begrava henne på eget bevåg, styckad eller inte är kanske också ett brott mot samma lag.
Citera
2017-08-24, 12:36
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Jaså? Länk?

Det har sagts flera gånger i tråden och jag har trott på det, men som vanligt med det danska språket är det uppenbarligen någon som inte klarat av att översätta danska som tolkat det helt fel. Så jag tar tilllbaka det påståendet.
Citera
2017-08-24, 12:38
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Klart de kan säga något. Det kan finnas skador och blodspår på dem. Jag finner det inte uteslutet att blodspår kan finnas kvar längre än två veckor.

Men de är väl sänkta tillsammans med huvud, ben och armar.

Ja, rimligtvis är de sänkta. Han hade ju inte med sig kläderna i land efter ubåtshaveriet och det känns väldigt märkligt att dumpa kroppen i vatten och sedan gå i land för att slänga bort kläderna. Att göra en landstigning är en stor risk. Enklast att göra allt på samma sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in