Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Jag missförstod din kommentar. Nej, inget har brutits upp. Vad han sagt i livesändningarna (Möller alltså) är att man har kunnat bevisa att delarna har medvetet tagits bort. Dvs PM har avskilt lemmar och huvud från kroppen. PM vidgår också att han begravt henne i havet. Han har aldrig sagt vare sig styckad eller hel. Bara begravt.
När man hittade torson gick advokaten ut med att "detta har inget med ubåts-saken att göra". Dvs PM förnekade att det överhuvudtaget kunde vara Kim. Vilket ju vi alla vet nu att det är. Varför han sa så, vet vi ju inte.
Trots överbevisning anser sig PM fortfarande oskyldig och bör släppas fri. (Då undrar man i vilken värld han lever).
Vad som hänt efter det uttalandet vet vi ju inte, men inget mer har väl egentligen kommit fram.
Så, det var väl lite i korthet.
Så här sa advokaten efter att det bekräftats vara Kims torso som flutit upp:
"...Peter Madsen har inte överklagat häktningsbeslutet men nekar till både mord och vållande till annans död. Det kvarstår även efter polisens nya uppgifter.
– Att det är en dna-match ändrar inte min klients förklaring om att det skett en olycka, säger Betina Hald Engmark, Madsens försvarsadvokat, till BT.
– Min klient har förklarat för polisen under förhör att det varit en olycka. Det ändrar inget för min klient att man hittat Kim Wall död. Oavsett vad, så är det väldigt positivt att man nu har hittat henne..."
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P1p30