2017-08-24, 06:55
Medlem
Hon kanske levde när han skar halsen av henne.

Helt oberörd strax efter mordet tyder på psykopati. Som många andra psykopater kommer han få livstid, dansk domstol är väl inte slak som svensk domstol?
Citera
2017-08-24, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Mmm....... "DEN" .........rättspsykiatriska undersökningen..... kommer med all sannolikhet ta lång tid att genomföra.
Blir nog inlåst inom psykiatrin skulle jag tro utan kontakt med någon utanför sjukhuset.....
Sjukvårdens speciella "undantagstillstånd" för att slippa släppa ut galningar på gator och torg...

Tänk vad denna man kommer att lida för denna helt vansinniga händelse, om inte annat så måste han låsas in för sin egen säkerhet......

Obs.. det är inget hot från min sida......"men PM tycks ju inte vara den enda galningen"

Haha försöker du antyda att jag är lika sjuk i huvudet som PM eller har du bara tuggat i dig svampar igen?
Citera
2017-08-24, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Nåja mannen har en IQ på 149 så det talar för sig själv att han är ett geni i grund och botten.
Tror inte man behöver betivla intelligenskvoten hos denne man, det är dock ingen garanti för att man agerar smart i alla situationer. Har själv en del erfarenhet av krishantering och sett intelligenta och sansade människor ballat ur fullständigt samt agerat irrationellt när stress blir inblandat.
Citera
2017-08-24, 07:08
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Nåja mannen har en IQ på 149 så det talar för sig själv att han är ett geni i grund och botten.

Enligt honom själv då eller? Jag ska bygga en go-cart idag så nu är jag uppfinnare och geni.
Citera
2017-08-24, 07:09
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Tror inte man behöver betivla intelligenskvoten hos denne man, det är dock ingen garanti för att man agerar smart i alla situationer. Har själv en del erfarenhet av krishantering och sett intelligenta och sansade människor ballat ur fullständigt samt agerat irrationellt när stress blir inblandat.
Mjo, men hög IK är en av grundförutsättningarna för lyckad problemlösning, oavsett grad av stress. Lite paradoxalt kan man anta att han med klenare begåvning kanske stannat vid att "enbart" ha dödat och hoppat styckningen, men han tänkte ett varv till.
Citera
2017-08-24, 07:12
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Hon kanske levde när han skar halsen av henne.

Helt oberörd strax efter mordet tyder på psykopati. Som många andra psykopater kommer han få livstid, dansk domstol är väl inte slak som svensk domstol?

Ja och kollar man på filmen som ligger på aftonbladets sida så är han hur lugn som helst. Han berättar sakligt att han bara vet att hon hette Kim och att han släppt av henne tidigare. Sen framställer han sig själv som en hjälte efter att lyckats ta sig ur båten trots att den sjönk så snabbt. Alltså den här killen är i en klass för sig nör det kommer till obehaglig.
Citera
2017-08-24, 07:26
Medlem
Han presenterar en uttänkt historia som han är bekväm med. Han har antagligen ägnat tid under natten till att fundera ut den. Området där han säger att han satt henne i land är hyfsat avsides men ändå inte orimligt.

Han börjar ana att han kanske inte kommer så lätt undan när han närmar sig polisbilarna och förstår att polisen inte är "färdig" med honom.

Frågan är sedan om hans uttalande vid domstolen (olycka, att han begravt henne till havs) kommer utav att han räknat ut att polisen inte tror honom och att han vet att KW aldrig släpptes av som han uppgav från början.

Genom att prata om olycka i generella termer kan han ju anpassa historier för att förklara blod och andra spår i ubåten.

I hans fall skulle jag säga att det nog finns viss risk för självmord i cellen. Han förstår ju att han nu förlorat precis allt. Projekt, vänner, anseende...

Ska bli mycket intressant att se om han erkänner, leker katt & råtta med föhörsledarna och/eller försöker ta livet av sig.
Citera
2017-08-24, 07:31
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Mycket snack om att han ändrat sin berättelse. Vilket jag inte tror att han gjort.

Att han släppt av Kim vid 22:30 är en uppgift som han aldrig sagt till polisen om jag förstår det rätt.

- Polisen sa också att Peter Madsen berättat "vad han gjort" med kroppen. Men att dom inte kunde avslöja vad han sagt.
- Advokaten har också sagt att styckningen inte ändrar läget för Peter Madsen.
Citera
2017-08-24, 07:33
Medlem
Han är säkert psykopat. Inga äkta känslor. Duktig skådis.

Sker det en olycka i båten går man upp i ytläge och ringer efter hjälp. Han har haft ihjäl henne men inte orkat baxa upp kroppen genom tornet, därför styckat och sänkt henne. Livstid tack.
Citera
2017-08-24, 07:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Haha försöker du antyda att jag är lika sjuk i huvudet som PM eller har du bara tuggat i dig svampar igen?
Nej Nej....... Vi talade om DEN psykiatriska undersökningen som PM förhoppningsvis ska genomgå. .... inget ont menat till dig....... Sedan tänkte jag..... att det finns nog många nära och bekanta till PM ....... som det slagit slint för under de senaste veckorna. ...... ber om ursäkt om DU tog illa upp........ (skulle förklarat bättre naturligtvis) ...
Senast redigerad av Massonite 2017-08-24 kl. 07:42.
Citera
2017-08-24, 07:41
Medlem
Artikel i Berlingske:

https://www.b.dk/kommentarer/hvem-er-i-stand-til-at-partere-et-lig

När man nu vet att dessa monster inte har några som helst hämningar, hur kan man då ha
så löjligt låga straff ?

Straffskalan för styckning av en kropp borde ligga på samma nivå som mord eller bara något lägre.

Då hade exempelvis Linda Chens mördare inte kommit undan.
Citera
2017-08-24, 07:44
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Mycket snack om att han ändrat sin berättelse. Vilket jag inte tror att han gjort.

Att han släppt av Kim vid 22:30 är en uppgift som han aldrig sagt till polisen om jag förstår det rätt.

- Polisen sa också att Peter Madsen berättat "vad han gjort" med kroppen. Men att dom inte kunde avslöja vad han sagt.
- Advokaten har också sagt att styckningen inte ändrar läget för Peter Madsen.

Nej, du har tyvärr nte förstått det rätt. Det är inget media hittat på. Han berättade först att han släppte av henne 22.30 vid en kaj på Refshaleøen. Ingen som var på båtarna vid den tiden hade sett henne och polisen tog filmer från övervakningskameror från området för att analysera.

Men han ändrade sin berättelse samma dag som han hittades och berättade då att KW råkat ut för en olycka.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8ygGw/overvakningsfilm-kan-losa-gatan-med-forsvunna-kim-wall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in