Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-23, 21:56
  #3913
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av willyspluskund
Vissa svenska kanaler nere för mig. Funkar tv HD för er med rapid? Så jag bet om felet är hos mig eller ej? =)
Ett gäng med HD kanaler är nere ja även en del av övriga nordiska kanaler med.
2017-08-23, 21:59
  #3914
Medlem
NickLidstroms avatar
parabol och dreambox fortf det stabilaste
2017-08-23, 23:02
  #3915
Medlem
Jeff.Becks avatar
Varför används reseller när det går att köpa direkt via leverantören? Mindre risk att åka dit?
2017-08-23, 23:14
  #3916
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Varför används reseller när det går att köpa direkt via leverantören? Mindre risk att åka dit?
Javisst kan du göra det om du vill skicka in foto på ID/körkort för att säkerställa att det är du så kan du göra det.
2017-08-23, 23:41
  #3917
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Javisst kan du göra det om du vill skicka in foto på ID/körkort för att säkerställa att det är du så kan du göra det.

Haha, är det verkligen ett krav?

Jag gillar Kingens upplägg med swish till ett svenskt tel.nr. Mycket svårt att koppla det till en betalning för IPTV. Sedan är det ju HTTPS så exakt vad för data jag får från servern kan inte piratbyrån veta. Torde vara väldigt låg risk att åka dit.
2017-08-23, 23:44
  #3918
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
parabol och dreambox fortf det stabilaste

Bara att instämma tyvärr. Rapid har fortfarande inte uppgraderat sina Viasatkanaler, Viasat Fotboll, Sport och Premium reklameras i HD men när man väl kollar ligger det på ruttna 720p. Långt ifrån den bilden man vill ha när man har en 65 tummare.
__________________
Senast redigerad av Cents4 2017-08-23 kl. 23:46.
2017-08-23, 23:51
  #3919
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Bara att instämma tyvärr. Rapid har fortfarande inte uppgraderat sina Viasatkanaler, Viasat Fotboll, Sport och Premium reklameras i HD men när man väl kollar ligger det på ruttna 720p. Långt ifrån den bilden man vill ha när man har en 65 tummare.
Det kommer däremot ändras i Jan 2018 då Viasats film och sportkanaler försvinner i SD.
I Mars 2018 ska allt hos Viasat ha övergått till MPEG4 och en del kommer väl fortfarande vara SD i MPEG4 som idag inte har nån HD kanal.

Ang 720p så kan det faktiskt se bättre ut än 1080i för sport t.ex. där du är mer beroende av 50fps istället för 25fps som 1080i ger eftersom 2 bilder används för att skapa en hel bild.
Däremot är 720p ofta sönderkomprimerade men med en bra bitrate skulle jag faktiskt föredra 720p.
Tyvärr har ju dom flesta sportkanalerna valt att sända i 1080i istället.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-08-23 kl. 23:55.
2017-08-24, 00:02
  #3920
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Det kommer däremot ändras i Jan 2018 då Viasats film och sportkanaler försvinner i SD.
I Mars 2018 ska allt hos Viasat ha övergått till MPEG4 och en del kommer väl fortfarande vara SD i MPEG4 som idag inte har nån HD kanal.

Ang 720p så kan det faktiskt se bättre ut än 1080i för sport t.ex. där du är mer beroende av 50fps istället för 25fps som 1080i ger eftersom 2 bilder används för att skapa en hel bild.
Däremot är 720p ofta sönderkomprimerade men med en bra bitrate skulle jag faktiskt föredra 720p.
Tyvärr har ju dom flesta sportkanalerna valt att sända i 1080i istället.

Jo, jag har läst om det där men tänker på att Cmore Sport finns ju i 1080p så borde de väl även kunna fixa detta på Viasat kanalerna eller har det med kapaciteten att göra?
2017-08-24, 00:04
  #3921
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Jo, jag har läst om det där men tänker på att Cmore Sport finns ju i 1080p så borde de väl även kunna fixa detta på Viasat kanalerna eller har det med kapaciteten att göra?
Har väl mer att göra med att det är svårare att hitta en bra källa.
Sen så har Viasat knepigare pairing med.
Deras CA moduler funkar inte ens i vilken TV eller box som helst trots att det är en godkänd CA modul.
Man visst man kan ju alltid få ut kanalen från en orginalbox som står på till varje kanal.
2017-08-24, 00:13
  #3922
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Har väl mer att göra med att det är svårare att hitta en bra källa.
Sen så har Viasat knepigare pairing med.
Deras CA moduler funkar inte ens i vilken TV eller box som helst trots att det är en godkänd CA modul.
Man visst man kan ju alltid få ut kanalen från en orginalbox som står på till varje kanal.

Ja, det sistnämnda hade varit en lösning på problemet men blir nog en kostnadsfråga då. Får hoppas de löser detta till slut. Tack för svar!
2017-08-24, 01:26
  #3923
Medlem
Heffernans avatar
Uh vad det verkar rörigt när man är nybörjare. Finns ju hur mycket olika kombinationer som helst... idag använder jag TiVo och är riktigt nöjd förutom det skyhöga prishelvetet. Jag använder boxen till att spela in och starta om många program, varje dag. Mellan 3-5 program/dag. TiVo fixar ju även att spela in TRE program samtidigt. Hur fungerar det med IPTV? Går det att spela in något överhuvudtaget likt TiVo? Sen undertexter, hur ligger det till med det? Finns det till hela det svenska utbudet? Självklart förstår jag engelska men undertexter är ett måste. Går inte det jag skrivit ovan att lösa än är det inte aktuellt men tror ni det finns att tillgå inom en snar framtid annars?
__________________
Senast redigerad av Heffernan 2017-08-24 kl. 02:05.
2017-08-24, 06:33
  #3924
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heffernan
Uh vad det verkar rörigt när man är nybörjare. Finns ju hur mycket olika kombinationer som helst... idag använder jag TiVo och är riktigt nöjd förutom det skyhöga prishelvetet. Jag använder boxen till att spela in och starta om många program, varje dag. Mellan 3-5 program/dag. TiVo fixar ju även att spela in TRE program samtidigt. Hur fungerar det med IPTV? Går det att spela in något överhuvudtaget likt TiVo? Sen undertexter, hur ligger det till med det? Finns det till hela det svenska utbudet? Självklart förstår jag engelska men undertexter är ett måste. Går inte det jag skrivit ovan att lösa än är det inte aktuellt men tror ni det finns att tillgå inom en snar framtid annars?
Du kan spela in med rätt hårdvara och mjukvara men ska du spela in 3 program samtidigt så måste du betala för 3 connections. Undertexter funkar med om du kör rätt hårdvara och mjukvara.
Kodi mot TVheadend server är ett exempel på det.
Däremot funkar ju inte inspelningen som Tivo men du kan automatisera genom att den spelar in alla avsnitt av en serie osv.
Du får räkna med att vissa kanaler är nere ibland och ibland är kanalerna i SD när det ska vara HD eller visar annan kanal osv.
Du har inte tillgång till det som endast sänds på Play heller.
Sen till sist ingen vet om servrarna tas ner och försvinner om 1 dag eller ett par år.
Som sagt man får lite vad man betalar för och är man bara medveten om allt det där så blir man nog nöjd.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-08-24 kl. 06:40.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback