2017-08-23, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Bara en tanke. Har inte riktigt sett annars hur det skulle kunnat ske en olycka så hon dör. Men ramlar man 4 m då är det dödligt.

Passagen (i praktiken ett "rör") är så smal att om du ramlar när du klättrar uppåt eller nedåt så kommer du att landa på fötterna hur du än gör (såvida du inte klättrar med huvudet före...). Möjligen kan hakan/bakhuvudet slå i/fastna i stegpinnar / objekt och orsaka nackrelaterade skador (som iofs kan vara dödliga) men det är ett ganska osannolikt förlopp.

Men - problemet kvarstår. Alla jag känner skulle ringa efter hjälp eller omgående köra in till land för assistans om någon halkade av en stege och skadade sig. Att då istället ställa sig och stycka den förolyckade....? Nja. Inte osannolikt, men högst otroligt.
Citera
2017-08-23, 21:34
Medlem
ingenkonfirmations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Jo, det är anmärkningsvärt, för ingen normal människa skulle förvara den på det sättet. Den hänger där i kedjor därför att han njuter av att se krocktest-dockan på det sättet. Annars skulle han förvara den på ett annat sätt.
Du menar väl att en normal människa som tolkar in som du gör skulle aldrig förvara den på ett sådant sätt..

Med tanke på att det inte bara var PM som vistades och jobbade i verkstaden, så kan jag tänka mig att den där krocktest-dockan hade fått en "maskot-status" där.
Citera
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ahaaaa - ja då får det verkligen sin förklaring om plats och brist på utrymme i själva röret.

Baserar det på att det ser ut som han går ner så här: https://www.youtube.com/watch?v=zm_TRbZMzs8&feature=youtu.be&t=5m3s
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Utseendemässigt är han ju lite lik Julian Assange och den mannen tycker jag också verkar lite creepy, har liksom ett påträngande kroppsspråk.

Men de kvinnor som erbjöd sina tjänster åt honom gjorde det i alla fall hemma hos sig. Visserligen kunde de också råka illa ut, men ifall de hade skrikit till hade någon granne kunnat höra deras röst. De hade även kunnat hoppa från fönstret. (jo, jag vet att i teorin skulle han även kunnat strypa dem utan att tjejerna hade hunnit påkalla hjälp)

Jag förstår att man ibland i journalistyrket måste ta risker. Men ska man inte samtidigt noga överväga vilka risker som är nödvändiga och vilka som man kan undvika - åt storyn blir ändå lika bra?
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Blod runt naglarna och under naglarna. Det är väl allt blod, kroppsvötskor, benmärg, strupen, adamsäpplet, senor mm som han varit tvungen att dra i, skära i.

Jo ser faktiskt ut som blod runt naglarna efter att han försökt tvätta av dom.
Citera
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Icke dödligt alls. Beror på hur hon landar. Och det blir inte med huvudet före eftersom hon ramlar ner med fötterna först. Möjligen skadas hon, men hon dör inte.

Klart som fan ett fall på 4 m kan vara dödligt... Man älskar när folk uttalar sig tvärsäkert.
Citera
2017-08-23, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
I vilken position hade huvudet då stelnat för att det skulle hindra honom från att få ut kroppen? Tungan och öronen jättelångt ute så att han inte fick ut kroppen genom luckan?
Borde bara behövas kapas armar och ben om problemet är likstelhet.

Är det av viktskäl så blir ju huvudet en möjlig optimering - men då finns mer vikt att jaga i lårbenen.
Citera
2017-08-23, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Så snabbt inträder väl inte likstelhet ändå?
Tar det inte ett antal timmar?
Jo - max efter runt 12 timmar. Men det känns troligt att hon dog tidigt. Och vi vet inte när hon styckades eller när hon kastades ut. Så det finns en hel massa timmar som vi inte har redovisning för.
Citera
2017-08-23, 21:38
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Borde bara behövas kapas armar och ben om problemet är likstelhet.

Är det av viktskäl så blir ju huvudet en möjlig optimering - men då finns mer vikt att jaga i lårbenen.

Om man ska underlätta transport så,kan jag förstå att man tar bort armar och ben. Men huvudet?
Citera
2017-08-23, 21:39
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Om man ska underlätta transport så,kan jag förstå att man tar bort armar och ben. Men huvudet?
Det är för att det är "för jobbigt" att se.
Citera
Medlem
Hotrod-SWEs avatar
Är det nån som har koll på hur många dykare/båtar som letar kroppsdelar just nu? ser bara ut att vara 2 fiskebåtar som ev kunde dragga när man kollar marinetraffic.com https://www.marinetraffic.com/se/ais/home/centerx:12.4/centery:55.5/zoom:11
Citera
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Bara en tanke. Har inte riktigt sett annars hur det skulle kunnat ske en olycka så hon dör. Men ramlar man 4 m då är det dödligt.

Problemet med en fallolycka (att hon har slagit i huvudet) är rent psykologiskt. Då hade man insett att det bästa för en själv är att direkt rapportera och återvända till land, samt vara 100% ärlig. Ett sådant olycksfall skulle sannolikt avfärda alla misstankar om brott genom teknisk bevisning / obduktion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in