Citat:
Ursprungligen postat av
uttsi
Inte riktigt va? Vilda gissningar har vissa sysslat med absolut, men de flesta normalbegåvade har kunnat se vilket håll det barkat åt rätt tidigt.
Nej. Bara gissningar, har inget med förnuft eller detektivarbete att göra. Isåfall önskar jag se anledningen till dessa påståenden. Väl grundat.
"PM verkar vara..., PM måste vara psykopat... PM har solklart våldtagit och styckat KW..." m.m.
Det kan vem som helst rapa ur sig, finns dock inte någon som kan utröna något händelseförlopp baserat på den information som framkommit tidigare, de första dagarna i utredningen.
Ingen här har insiderinfo, ingen här har insyn. Bara gissningar alltihop, som likt Peters försvar, ändrar sig allt eftersom mer information i fallet blir offentligjort.
Sedan finns det en och annan som f o r t f a r a d e tror och tycker att PM måste vara oskyldig och att KW blivit avsläppt någonstans och blivit bortförd av nordkoreanska agenter och liknande.
Hypotetiskt skulle de kunna ha rätt, alltså möjligt, men knappast troligt.
Styckmordet avfärdade jag som nonsens, som ovan, möjligt, men definitivt inte troligt, och ignorerade dessa inlägg till förmån för de som gissade på mer eller mindre realistiska orsaker.
Tji fick jag, vilket jag gladeligen erkänner.
Som någon skrev här, med erfarenhet från rättsväsendet, att aldrig döma på förhand.
Det tog jag till mig, och med tanke på de otroliga svängarna detta brottsfall tagit så lär jag vara försiktig i framtiden.
Men det är inte för att någon eller några gissat mer rätt än andra, utan för att verkligheten överträffar dikten. Bevisligen.