2017-08-23, 16:00
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Förresten, kan inte se att det diskuterats innan, vad är det för guldfärgat folie Peter bär på när han kommer i land?

https://www.youtube.com/watch?v=rHE9pGUxjl4

Det är en värmefilt i syntetiskt material.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Polisen tror att Peter haft ett motiv.
Kan mina vilda gissningar stämma? De kände varandra och hade en shady relation sedan en tid tillbaka och att KW möjligtvis var gravid?
Det vore absurt, men jag skönjer en viss logik till hans handlande om så vore fallet.
Madsen hade en mobil som följde ubåten i djupet. Långsökt förvisso, men i den mobilen kan där finnas en och annan snaskighet.

Enligt polisen var deras mailkontakt professionell och de kände inte varandra innan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Styckmördaren har faktiskt yttrat sig! Hur han får dna-matchningen till en god nyhet övergår mitt förstånd...

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE9810400/forsvarer-efter-dnamatch-paa-torso-min-klient-er-lettet/

Han kan ju faktiskt sagt redan från början att han styckat henne för att kunna begrava henne till sjös. Och att den infon inte släppts till media?.

Men samtidigt har ju advokaten sagt nått om att torson som hitttats inte bekymrat dom eller nåt sånt?
Citera
2017-08-23, 16:02
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreasmm
Jag kan inte se någonstans där det framgår om Madsen har en fru med familj och barn eller om han bara levt ensam genom hela livet?

Är väl lite speciellt annars, tänker jag.

Förstår att du har läst hans bok och blivit förälskad, men lite mer nyanserad får man vara. Som användaren du citerade nämnde så har han fått stor hjälp med subventionering från staten. Musks rymdraketer är ju i själva verket skattebetalarnas raketer. Utan all subventionering från staten så hade samtliga av Musks företag hamnat i graven. Därmed inte sagt att han ändå är en man med ambitioner och intelligens.

Det har stått i artiklar och i många inlägg att PM har en fru. De lever i ett öppet förhållande och har inga barn. Hon kom till häktningsförhandlingarna.
Citera
2017-08-23, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Förresten, kan inte se att det diskuterats innan, vad är det för guldfärgat folie Peter bär på när han kommer i land?

https://www.youtube.com/watch?v=rHE9pGUxjl4

Det är en värmefilt. Fungerar som en reflektor. Tar väldigt lite plats när den är packeterad vilket innebär att de används vid nöd.
Citera
2017-08-23, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Okej, det var detta inlägg jag tänkte på, från 9:12 imorse:

(FB) Svenska Kim Wall försvunnen sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Jag hörde det inte själv och det är förstås möjligt att PhSalander hört fel.
Ska lyssna av ikväll. På väg fr jobb nu. Har inte lyssnat på livesändningar sen igår.
Citera
2017-08-23, 16:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Tvärtom.

Ni tycks förutsätta att denne PM skulle skämmas eller må dåligt pga vad folk tycker och tänker om honom. Jag tror inte det. Jag tror att så länge han är berömd, blir ihågkommen, man skriver om honom och vill intervjua honom, folk undrar hur han tänker etc. Då kommer han INTE att ta livet av sig

Det värsta som skulle kunna hända honom vore om denna historia glömdes bort inom 2 veckor. Och om ingen på anstalten "visste" /brydde sig om vem han var..

PM var den första via sin advokat att neka till lykta dörrar under grundlovsförhöret. Han ville bjuda in media så dessa skulle förmedla hans version han hade mycket han ville säga. Efter att sekretessen blev släppt för en par dagar sedan var hans advokat på nytt i media och berättade att PM var oerhört lättad att få ut sin historia till folket. Om PM tror att en historia där han säger att KW förolyckades för att sen bli begravd av honom i havet skall gå hem hos allmänheten säger det en hel del om PM.

Han kommer genom hela utredningen önska sig media som sin kanal ut till publiken, han vill ha sin plats så inte helt omöjligt att vi kan komma att få höra precis vad som helst härifrån ännu om han får chansen att förmedla visserligen då via sin advokat men ändå. Prata vill PM inför så många som bara möjligt.
Citera
2017-08-23, 16:04
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Enligt polisen var deras mailkontakt professionell och de kände inte varandra innan.

Yes, det framgick häromdagen. Men det utesluter inte att de hade en relatione och/eller kände varandra sedan tidigare, som de inte ville skylta med. Det var lite åt det hållet jag fnulade.
Citera
2017-08-23, 16:06
Moderator
-Info-s avatar
Här ljuger nog Peter Madsen allt vad han orkar:

Citat:
Madsens försvarsadvokat Betina Hald Engmark uppgav senare under eftermiddagen att hennes klient är ”lättad” över fyndet.

– Min klient och jag är mycket till freds med att fyndet som polisen gjort har kunnat identifieras. Den delen av utredningen är nu på plats, och det är han mycket lättad över, säger Betina Hald Engmark till Ritzau.

På frågan om hur hennes klient kan vara lättad över att Kim Walls kropp har hittats svarar hon:

– Min klient är det för han har ingen annan önskan än att det här blir uppklarat och sanningen kommer fram. Det är fortfarande i min klients största intresse och hans önskan.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/polisen-det-ar-kim-wall-vi-hittat

Han är knappast glad över fyndet. För nu är det 100 procent bekräftat att han är en kvinnostyckare. Och med en mycket stor sannolikhet en styckmördare.

Nej. Vad han gör här är att försöka anpassa sig efter den nya situationen. Dvs samma som han gjort hittills, från och med lögnen om att han satte Kim Wall i land.
Citera
2017-08-23, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Ett simpelt lustmord för att K W inte ville vara med i "minus 10m-klubben".
Danskjäveln har förgripit sig på henne.....fått stryk tillbaka och gett igen med en rörtång över tinningsbenet på Kim. Tack och godnatt. Danskaset får panik...hämtar motorsågen och går loss på offret och slänger henne överbord.
Allt detta tills motsatsen bevisats.
JA så har det nog skett-minus rörtång och motorsåg...
Kim V har förmodligen försökt ta sig uppför stegen till tornet- men inte lyckats.
Polisen kommer att utreda hela händelseförloppet, och vid obduktionen kommer det fram hur hon bragts om livet. Ingen olyckshändelse.. Hoppas att resterande kroppsdelar återfinns.
Det måste vara det värsta för anhöriga när man får veta att offret styckats.
Att inte kunna begrava en hel kropp.
(Fasansfullt även för hans närstående. )
Citera
2017-08-23, 16:10
Medlem
PhDSalanders avatar
[quote=Flu|61584178]Okej, det var detta inlägg jag tänkte på, från 9:12 imorse:

(FB) Svenska Kim Wall försvunnen sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Jag hörde det inte själv och det är förstås möjligt att PhSalander hört fel.[/qu

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ska lyssna av ikväll. På väg fr jobb nu. Har inte lyssnat på livesändningar sen igår.

Det är rättat i förmiddags tidigare inlägg, Polisen säger inte "hel" han säger"havet" - dvs "have".
Senast redigerad av PhDSalander 2017-08-23 kl. 16:14.
Citera
2017-08-23, 16:10
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Volymen=10 [längden] *1*1 [radien i kvadrat] * 3,14 [PI]=31,4 dvs ca: 32 m3

EDIT: Ser på ditt svar att du råkade använda totallängden...

EDIT 2: Innerutrymmet tar slut där ubåten börjar kona. De koniska utrymmena är barlasttankar.
Då är jag med 👍
Annars hade jag skyllt på att jag inte läst matte sedan -84
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in