2017-08-23, 15:55
Medlem
kolmogorov-smirnovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
För något år sedan gick en dokumentär på SVT om raketdanskarna. Jag har försökt hitta den igen men inte lyckats.
Kommer ihåg att dokumentären slutade med att två av raketgubbarna, varav den ena antagligen var Peter Madsen, blev ovänner och skildes åt. Skulle gärna vilja se den nu, men kommer inte på filmens namn. Är här någon som vet?

AMATEURS IN SPACE 2016.

Om man inte hittar KW huvud. Och hon dog genom trauma mot huvudet. Kan man då bevisa vad som hänt? Rent rättsligt känns det svårt.
Citera
2017-08-23, 15:56
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Vi har inte hört hans nya lögn än efter att torson hittades. Ska bli intressant och höra vad han säger den här gången.

Styckmördaren har faktiskt yttrat sig! Hur han får dna-matchningen till en god nyhet övergår mitt förstånd...

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE9810400/forsvarer-efter-dnamatch-paa-torso-min-klient-er-lettet/
Citat:
Der er et dna-match mellem torso og Kim Wall. Det er gode nyheder, mener forsvarer for drabssigtet. -Min klient og jeg er meget positive over, at der er kommet id af det fund, som politiet har gjort. Den del af efterforskningen er nu på plads, og det er han meget lettet over.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Han har sagt att kroppen var intakt när han dumpade den. Det framgick av morgonens presskonferens.
Det får du allt länka till. Inte i mitt danka språköra i alla fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Denna tråd handlar inte om något annat än våra vilda gissningar. En del har tur i sina, andra inte.
Det finns ingen här som tack vare sin Sherlock Holmes-förmåga lyckats lista ut vad som hänt och/eller varför. Så att häckla de som gissat fel, och lyfta sina egna gissningar som att "jag sade ju det redan på sida 3 i denna tråden" visar inget annat än hur desorienterad man är.
Men det vet vi övriga här redan som klarar av att tänka själva.

Inte riktigt va? Vilda gissningar har vissa sysslat med absolut, men de flesta normalbegåvade har kunnat se vilket håll det barkat åt rätt tidigt.
Citera
2017-08-23, 15:57
Medlem
LaoshiFreigeists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nu var detta svar till någon annan, så du har fel själv i att jag "ligger fel". Det blir fel när man tar meningar och svar ur sin kontext! Synd att inte du uppfattade att jag tror som du.

Jag har själv läst samma/liknande universitetsämnen som KW, ämnenas teorier och metoder.

Jag tycker att hennes artiklar är jättebra och var kanske lite en början på en ny journalistisk stil, i varje fall i lilla Svedala, och jag vill absolut inte kritisera henne.

Men den undersökande metoden hon använt (genusvetenskap) lämnar ofta en slags dålig eftersmak hos intervjuobjektet, och ligger som en mörk skugga över personen/erna i artiklarna, i.e. skuggan blir tydligare och mörkare ju närmare artikelns slut man kommer. Det är inget som står skrivet svart på vitt, det är en känsla man får när man läser.
Men det är en vedertagen metod, men det finns etiska förbud i Sverige mot vissa delar av metoden.
Jag orkade bara inte förtydliga detta här i tråden , väldigt få vill eller kan ta det till sig.
Oavsett är det fruktansvärt det hon råkade ut för och jag lider med hennes familj. Min egna 30-åriga dotter dog för ca ett år sedan, tomheten är enorm.
Vila i frid Kim!
Tack för förtydliganden. Igen har vi ett fall där verkligheten slår all fiktion. Tyvärr verklig är också den mänskliga tragedin. Hoppas förövaren är fast och kommer att dömas i domstol. Åtminstone nån sorts avslut för den drabbade familjen.
Citera
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Det har de faktiskt i den mån att man är smart och därmed tänker smart och fattar grundliga beslut med ett analytiskt konsekvenstänkande. I det här fallet så har GM handlat efter bästa förutsättning och metodiskt tagit reda på kroppen för att undanröja eventuella bevis. Kroppen styckas och dumpas medans ubåten senare fylls med vatten för att sopa igen några spår. Jag kan med säkerhet vilja påstå att den gemene svensson inte hade tagit samma analytiska beslut.
Är man smart om man hamnar i fängelse, såvida man inte gillar att sitta där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Styckmördaren har faktiskt yttrat sig! Hur han får dna-matchningen till en god nyhet övergår mitt förstånd...

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE9810400/forsvarer-efter-dnamatch-paa-torso-min-klient-er-lettet/

Haha, han är inte frisk någonstans. Det här blir bara konstigare och konstigare.
Citera
2017-08-23, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
För något år sedan gick en dokumentär på SVT om raketdanskarna. Jag har försökt hitta den igen men inte lyckats.
Kommer ihåg att dokumentären slutade med att två av raketgubbarna, varav den ena antagligen var Peter Madsen, blev ovänner och skildes åt. Skulle gärna vilja se den nu, men kommer inte på filmens namn. Är här någon som vet?

Amateurs in space heter den. http://www.imdb.com/title/tt6253346/
Citera
2017-08-23, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kolmogorov-smirnov
AMATEURS IN SPACE 2016.

Om man inte hittar KW huvud. Och hon dog genom trauma mot huvudet. Kan man då bevisa vad som hänt? Rent rättsligt känns det svårt.

Spelar ingen roll. Han fälls för mord och skändning, oavsett.
Citera
2017-08-23, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Vi har inte hört hans nya lögn än efter att torson hittades. Ska bli intressant och höra vad han säger den här gången.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/polisen-det-ar-kim-wall-vi-hittat
Citat:
Madsens försvarsadvokat Betina Hald Engmark uppgav senare under eftermiddagen att hennes klient är ”lättad” över fyndet.

– Min klient och jag är mycket till freds med att fyndet som polisen gjort har kunnat identifieras. Den delen av utredningen är nu på plats, och det är han mycket lättad över, säger Betina Hald Engmark till Ritzau.

På frågan om hur hennes klient kan vara lättad över att Kim Walls kropp har hittats svarar hon:

– Min klient är det för han har ingen annan önskan än att det här blir uppklarat och sanningen kommer fram. Det är fortfarande i min klients största intresse och hans önskan.
Citera
2017-08-23, 15:59
Medlem
Förresten, kan inte se att det diskuterats innan, vad är det för guldfärgat folie Peter bär på när han kommer i land?

https://www.youtube.com/watch?v=rHE9pGUxjl4
Citera
2017-08-23, 16:00
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det får du allt länka till. Inte i mitt danka språköra i alla fall.
Okej, det var detta inlägg jag tänkte på, från 9:12 imorse:
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Han har också sagt att han begravt kroppen hel, säger danska polisen nu
(FB) Svenska Kim Wall försvunnen sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Jag hörde det inte själv och det är förstås möjligt att PhSalander hört fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in