2017-08-23, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Fyfan så jävla uträknat ifrån hans sida, så att hon säkert skulle sjunka till botten, och stanna där.
Riktigt riktigt vidrigt!
Citera
2017-08-23, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
Kan han hävda att han försökte genomföra en "värdig begravning" eller nåt sånt bullshit och få nåt gehör i rätten? Mördarsvin...

Förmodligen inte, det lär nog inte råda några rimliga tvivel om att han har mördat henne.
Han kommer garanterat dömas för mord
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Man har alltså hittat en hårborste och en tandborste som var hennes, ombord på båten. Undrar hur "uppackade" dessa var, eller om de hittades i en väska?
Citera
Medlem
Dexter.Pointdexters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Jag har en vän som arbetat som rättspatolog under flera år, dock inte längre men, jag har frågat henne hur hon klarade av att arbeta med något sådant, och hennes svar var att du stänger av, annars kan du inte jobba med det. Enligt henne är det dock väldigt många som är lite speciella inom det yrket.

Jo, det yrket lockar inte alla direkt! Anser inte att dem som väljer yrket är psykopater även om dem kan vara lite "speciella" Din vän har ju antagligen många års utbildning och har det som Yrke/ uppgift i ett gott syfte. Dessutom är det inte din vän som tagit livet av personen som hon jobbar på. Och antagligen så stod hon inte och pratade med personen som 5 min efteråt är död och som hon då började arbeta på...

Skulle jag själv i en hemsk olyckshändelse vara vållande till någons död så finns det inte en chans i helvete att jag hade börjat stycka människan, så jag anser att det krävs psykopater under sådana omständigheter.
Citera
2017-08-23, 09:22
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Ja, och i presskonferensen nu sa de att han gjort hål i kroppen för att gas ska sippra ut. Låter som att han underskattat gasbildningen.

Gasbildning sker ju på flera platser men framförallt i tarmsystemet vilket innebär att man måste skära upp tarmarna för att förhindra gasblåsor. Det räcker inte med ett hål in i magsäcken.

En annan intressant fråga är, har han mördat tidigare? Finns det andra mordoffer med okända förövare som skulle kunna passa in på Maden och hans förhavanden? Han kanske har haft ihjäl ett flertal andra? Just nu kommer jag bara på den unga tjejen som försvann och hittades i nån branddamm. Kanske är det samma förövare? Det är ju inte säkert att han alltid styckar offren utan i det senaste fallet var det bara för att få ut kroppen ur ubåten.
Citera
2017-08-23, 09:22
Medlem
[Wizard]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Detta låter inte som en mördares första gärning. Den här gubben har nog mer lik i bagaget.
+1
Om inte så var det planerat ett bra tag i förväg med tanke på hans utstuderade handlingar.

Helt galet sjukt detta fallet. Det är fortfarande så många enorma frågetecken i detta fallet att man inte får ihop det hela... Lyckligtvis verkar ju danska polisen vara betydligt mer öppna med att berätta så vi kommer nog att få reda på mer information innan det är slut.
Citera
2017-08-23, 09:23
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barcelona_83
Varför är det så mycket skriverier om detta fall? För att KW var journalist? PM "kändis"? Klart det är tragiskt men varför skriver folk som att det vore en nationalikon som blivit mördad..?
Jag har inte läst alla inlägg i tråden, men får inga som helst vibbar om någon nationalikon!

Kim Wall var en ung människa som bara hade börjat smaka på livet.
Peter Madsen är en narcissistisk dåre sannolikt med en mångfald flera diagnoser inom sig än vad som hitills har framkommit.

Att det skrivs mycket kan nog varje sunt tänkande människa med en syster eller dotter ha förståelse för.
En 30 årig kvinna förlorar livet, och utöver det så skändas hennes kropp genom att den styckas upp i 6 olika delar.
Allt kastas som sopor i havet, eller åtminstone torson eftersom man inte har hittat varken huvudet, armarna eller benen.

Lisa Holm hette en 17-årig tjej som också gick ett vidrigt öde till mötes. Självklart skrevs det även mycket om henne, trots att hon inte var någon nationalikon under sin korta livstid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Man har alltså hittat en hårborste och en tandborste som var hennes, ombord på båten. Undrar hur "uppackade" dessa var, eller om de hittades i en väska?

Nej de har fått en hårborste och tandborste av familjen - för att kunna jämföra dna
Citera
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
Kan han hävda att han försökte genomföra en "värdig begravning" eller nåt sånt bullshit och få nåt gehör i rätten? Mördarsvin...

Ja, det är troligt eftersom han förnekar styckningen efter vad polisen nu säger , att han sagt att han "begravt" henne hel.
Det ger intryck av att han har sin historia klar, olycka, sen ingen annan utväg än "begravning", , tårdrypande har han framlagt sin berättelse, det är honom det är synd om inte någon annan.

Dock kommer den snyftaren inte att hålla då det inte finns någon rimlighet i att någon annan skulle ha styckat liket.
Tror också på livstid.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzulie
Lyssnade på presskonferensen nyss. Hörde inte allt men de har funnit metall på kroppen och ngt om att det gjorts avsiktligt för att släppa ut gaser ur kroppen så att den inte flyter upp till ytan
Alltså han hade ju kännedom om vad han skulle göra! Varit väl medveten om. Hur man styckar, sänker kroppsdelarna efteråt och hur han ska hantera dessa för att de inte ska flyta upp och hittas. Stärker åtminstone mina misstankar om att detta är ngt han planerat att göra.

Fast allt detta är egentligen allmänbildning. Det är rent tekniskt ingen skillnad på att stycka en människokropp och en djurkropp (men vi andra skulle tycka att det var stor skillnad känslomässigt). Du har väl använt en köttyxa någon gång, för att dela en kotlettrad t.ex.? Och detta med att lik flyter upp vet man om man har läst någon kriminalroman.
Citera
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Mmm det verktyget verkar vara en riktig elaking och inte helt otroligt att ha med sig i en ubåt. Dum fråga: eftersom den är elektrisk, funkar den att köra i något som är blött, t ex kött?

"Ursprungligen postat av perVers2.1
Ja eller en tigersåg med metallsågblad, ström fanns och det skulle säkert vara ett användbart redskap ombord. Mängder av skruvar och rör som sitter trångt till, perfekt såga lite av varje med "

Ja det går fint! Har sågat mig själv och blodet sprutade..

Det finns rostfria köttblad till tigersåg men det tror jag väl knappast fanns ombord.
Men tigersåg, batteri eller nätdriven med metallblad är alls inte otroligt att det låg i verktygslådan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Citat: Forsvarsadvokat for drabssigtede Peter Madsen, Betina Hald Engmark, siger onsdag morgen til BT, at et DNA-match mellem den fundne torso og afdøde Kim Wall ikke får betydning for, hvordan Peter Madsen forholder sig til politiets anklage mod ham."

Så var står vi nu då?
Det verkar finnas en del paralleller till Linda Chen / Mats Alm-fallet;
Ännu har man inte hittat så mycket av kroppen att man kan bestämma dödsorsaken,
å andra sidan är styckningen ingen naturlig följd av någon olycka.
Det finns inte något utrymme för någon annan gärningsman,
så det som gjorts är gjort av PM och ingen annan.

Nu gäller Dansk rätt, men det kanske kan bli som för Alm,
han fälls inte för mordet, men för styckningen.
Naturligtvis återstår att pussla ihop vad som verkligen hände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in