2017-08-23, 09:07
Medlem
Från polisens presskonferens nu:

- DNA-match både för torson samt för blod funnet i u-båten (alltså var det blod man menade med 'fynd i ubåten' initialt)

- PM har försökt med våld skapa hål i kroppen för att gaser lättare ska komma ut utan att kroppen börjar flyta upp

- PM har använt metall (?) i någon form som vikt för att hålla kvar kroppsdelarna på botten

- Ingen klar dödsorsak ännu, komplicerad obduktion som ännu pågår

- De fortsätter söka efter de andra kroppsdelarna främst vid kustlinjen
Citera
2017-08-23, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Jodå som sagt - Nekar i sten

http://www.bt.dk/krimi/politiet-laegger-sig-fladt-ned-i-lig-sagen-jeg-kan-ikke-goere-andet-end-at-beklage

Citat: Forsvarsadvokat for drabssigtede Peter Madsen, Betina Hald Engmark, siger onsdag morgen til BT, at et DNA-match mellem den fundne torso og afdøde Kim Wall ikke får betydning for, hvordan Peter Madsen forholder sig til politiets anklage mod ham."

"
»At der er et DNA-match ændrer ikke ved, at min klients forklaring er, at der er sket en ulykke,« siger Betina Hald Engmark.

[IMG]https://bt.bmcdn.dk/media/cache/resolve/image_80x60/image/104/1041203/18171160-1.jpg[/IMG] Læs også:
Hun oplyser, at Peter Madsen allerede afgav sin nuværende forklaring under grundlovsforhøret dagen efter, han kom i land fra ubåden, hvor Kim Wall døde.
" »Min klient har afgivet en forklaring til politiet under grundlovsforhøret den 12. august, og der har han forklaret, at der er tale om en ulykke. Det ændrer ikke noget i forhold til min klient, at man har fundet afdøde Kim Wall. Uanset hvad så finder vi det rigtig positivt, at man nu har fundet hende.«"

Som sagts tidigare, han kommer aldrig berätta vad som hänt
Citera
Medlem
Hans kinky böjelser gick överstyr denna gång och Kim fick betala priset. Så sorgligt.
Citera
Medlem
"Der var lavet huller i torsoen, så gasser kan tage sig ud af kroppen"
"Metal var blevet sat fast til kroppen"

Från danska polisen
Citera
2017-08-23, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Utgår ifrån att information om gasbildning i förmultnande kroppar finns tillgänglig på nätet så att det kan användas för att räkna? Jag menar inte att han skulle ha detta i huvudet.
Jag gick bet att googla på hur mycket gas som produceras. Alla länkar jag hittade fokuserade på tidsperspektivet samt faktorer om varmt/kallt vatten etc.

Eftersom det fanns en kedja runt torson, måste ju slutsatsen vara att han underskattade mängden gas.
Citera
2017-08-23, 09:11
Medlem
Lyssnade på presskonferensen nyss. Hörde inte allt men de har funnit metall på kroppen och ngt om att det gjorts avsiktligt för att släppa ut gaser ur kroppen så att den inte flyter upp till ytan
Alltså han hade ju kännedom om vad han skulle göra! Varit väl medveten om. Hur man styckar, sänker kroppsdelarna efteråt och hur han ska hantera dessa för att de inte ska flyta upp och hittas. Stärker åtminstone mina misstankar om att detta är ngt han planerat att göra.
Citera
Bannlyst
I intervjun med PM när han kom i land gick han runt och skämtade och skrattade som ingenting hade hänt. En psykopat är vad det är och han förtjänar att hängas live i TV.
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackertyp0
"Der var lavet huller i torsoen, så gasser kan tage sig ud af kroppen"
"Metal var blevet sat fast til kroppen"

Från danska polisen

Fyfan så jävla uträknat ifrån hans sida, så att hon säkert skulle sjunka till botten, och stanna där.
Citera
2017-08-23, 09:12
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Advokaten:
"Peter, det har hittats en kropp i vattnet, ungefär där u-båten sjönk. En torso där lemmar och huvud saknas och ser ut att av mankraft blivit avlägsnade.
-Det har inget med detta att göra, det måste du gå ut med. Jag sänkte kroppen hel i vattnet"

Typ. Är detta ungefär som det sagts så är han rökt, majestätiskt rökt. Ändrar han sig och kommer men någon ny utsaga sjunker trovärdigheten ytterligare några hundra grader below zero.

Han har också sagt att han begravt kroppen hel, säger danska polisen nu
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uttsi
Haha läs dina första meningar. Nu är väll det här inte en rättegång? Du kan vara skyldig men inte dömas, ex OJ Simpson. Vilken sund normalbegåvad människa som helst förstår att han mördat henne.

Nu trollar du bara

Folk döms till mord som är oskyldiga också. Kaj Linna är ett nyligt, svenskt exempel på detta. Därför spelar det ingen roll vad jag tror. Ur ett rättsperspektiv är det relevant. Är man intresserad av att han ska dömas för mord så borde man ta hänseende till bevis och juridik. Det borde du väl också vara, eller? Vad jag tror eller inte tror har skett är irrelevant i sammanhanget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Från polisens presskonferens nu:

- DNA-match både för torson samt för blod funnet i u-båten (alltså var det blod man menade med 'fynd i ubåten' initialt)

- PM har försökt med våld skapa hål i kroppen för att gaser lättare ska komma ut utan att kroppen börjar flyta upp

- PM har använt metall (?) i någon form som vikt för att hålla kvar kroppsdelarna på botten

- Ingen klar dödsorsak ännu, komplicerad obduktion som ännu pågår

- De fortsätter söka efter de andra kroppsdelarna främst vid kustlinjen

Fy fan han är ju helt galen, "Stycke-Madsen"!
Citera
Medlem
Har han uppgivit på förhör att det skett en olycka, att han var tvungen att stycka kroppen för att begrava den så har han ju spelat sina kort rätt bra.

Sen är det bara att hålla fast vid sin historia och hoppas att dom inte heter resten av kroppen som kan avslöja hur det gått till.

Fy fan vilken störd man

Edit; såg nu att han sagt att han begravt henne hel, var då en jävla tur
Senast redigerad av uttsi 2017-08-23 kl. 09:13. Anledning: Ny info
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in