2017-08-23, 09:00
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Nej....att förstå lyftkraft ger inte dessa förmågor....lugna ner tempot lite...
Utgår ifrån att information om gasbildning i förmultnande kroppar finns tillgänglig på nätet så att det kan användas för att räkna? Jag menar inte att han skulle ha detta i huvudet.
Citera
2017-08-23, 09:00
Medlem
JackDeLarges avatar
Den här kedjan runt torso, PM satte kanske dit den för att sedan kunna lyfta upp den ur tornet enklare. Han klättrade eventuellt upp först för att sedan dra upp torson efter sig. Givetvis har han säkert också använt den för att fästa något tungt i den så att kroppsdelen skulle stanna på botten.
Kanske var han slarvig. Torso ligger nedanför tornet och PM hoppar hastigt ner i ubåten igen för att plocka upp fler delar, när han kommer upp igen inser han att vågorna slagit upp och torson redan har drattat i, innan han hunnit fästa någon vikt i själva kedjan.
Citera
2017-08-23, 09:02
Medlem
Z.O.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Ett planerat dråp? Nja tror inte det va😂
Ett dråp är uppsåtligt dödande och kan absolut vara planerat. Det är ett av allmänhetens vanligaste missuppfattningar om straffrätten att ett mord alltid är planerat och ett dråp alltid är oplanerat. Se här tex.
Citat:
Ursprungligen postat av JackDeLarge
Den här kedjan runt torso, PM satte kanske dit den för att sedan kunna lyfta upp den ur tornet enklare. Han klättrade eventuellt upp först för att sedan dra upp torson efter sig. Givetvis har han säkert också använt den för att fästa något tungt i den så att kroppsdelen skulle stanna på botten.
Kanske var han slarvig. Torso ligger nedanför tornet och PM hoppar hastigt ner i ubåten igen för att plocka upp fler delar, när han kommer upp igen inser han att vågorna slagit upp och torson redan har drattat i, innan han hunnit fästa någon vikt i själva kedjan.
Samtidigt går det inte att blunda för att han vidtagit åtgärder för att dölja kroppen samtidigt som det verkar att han nu hjälper polisen att hitta kroppsdelar?
Senast redigerad av Z.O.G 2017-08-23 kl. 09:04.
Citera
2017-08-23, 09:02
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Presskonferens:

https://www.svtplay.se/video/14896076/svt-nyheter-direkt/svt-nyheter-direkt-kopenhamnspolisen-om-kim-wall
Citera
2017-08-23, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
Uhm. Du är medveten om att det går turistresor varje vecka från Sverige till Nordkorea? Sök på Youtube, det är varken farligt eller svårt att åka dit som svensk, Sverige är ett av få länder mer relativt goda förbindelser med Nordkorea. Däremot att åka dit som amerikan är inte att rekommendera.
En journalist med den typen av erfarenhet som KW gör inte dumma saker. Som tex att konfrontera ett intervjuobjekt under sådana former och omständigheter.
Om man skall ställa hårda frågor med knepiga personer så är textboksexempel 1A att man först bygger upp förtroende i en miljö som är trygg för intervjupersonen (tex ubåten) och ställer de lätta och vänskapliga frågorna (för att använda som bas för storyn). Därefter väljer man en plats som är trygg för journalisten och där man i lugn och ro kan konfrontera intervjupersonen (inte ubåten).
OM KW varit dålig på sitt jobb och konfrontativ nog för att få en Dansk uppfinnare att flippa (om det nu vore det som låg bakom) så hade hon råkat illa ut tidigare också, det har hon inte, inte ens i Nordkorea.
Och nej hon har varit på ett universitet i NK och inte på den sedvanliga guidade turist-turen som det verkar.
Citera
2017-08-23, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Nej, jag skrev ju att eftersom han sänkt ubåten så hade han något att dölja, dvs allt talar för mord. Läs igen själv du. Ska man utesluta alla möjligheter huxflux innan man har alla pusselbitar, bara för att det med 99% sannolikhet är ett mord? Vore intressant att se hur ditt tillvägagångsätt fungerade i en rättegång. Bara för att någon är styckad och dumpad behöver det inte betyda att vederbörande har blivit mördad eller mördad av samma person som genomförde styckningen.

Haha läs dina första meningar. Nu är väll det här inte en rättegång? Du kan vara skyldig men inte dömas, ex OJ Simpson. Vilken sund normalbegåvad människa som helst förstår att han mördat henne.

Nu trollar du bara
Citera
2017-08-23, 09:05
Medlem
Presskonferens:

https://www.facebook.com/tv2lorry.dk/videos/1571824712861132/
Citera
2017-08-23, 09:05
Bannlyst
De har alltså hittat blod i ubåten uppenbart mord han valde att sänka ubåten för att dölja bevis
Citera
2017-08-23, 09:06
Medlem
Blod från KW i ubåten uppger aftonbladet. Lycka till Peter!
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hennes jobb är ju att tro på sin klient och vara hans talrör. Nu får hon det svårare. Hon måste hitta förmildrande omdtändigheter. Erkänner han mord eller liknande så får hon yrka på sinnessjukdom. Vilket innebär RPU. Detta blir intressant. Vilket sjukt svin.

Advokaten:
"Peter, det har hittats en kropp i vattnet, ungefär där u-båten sjönk. En torso där lemmar och huvud saknas och ser ut att av mankraft blivit avlägsnade.
-Det har inget med detta att göra, det måste du gå ut med. Jag sänkte kroppen hel i vattnet"

Typ. Är detta ungefär som det sagts så är han rökt, majestätiskt rökt. Ändrar han sig och kommer men någon ny utsaga sjunker trovärdigheten ytterligare några hundra grader below zero.
Citera
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Varför tror du jag satte ett frågetecken efter jag räknat upp vissa verktyg? Återkom när du fattat och förstått det. Men en besserwisser med grandios självbild som verkar tycka de andra i tråden är idioter har ju så klart svårt att erkänna fel. Så vad ett frågetecken innebär kommer du kanske aldrig att fatta och förstå. En ledtråd: det är inte ett utropstecken som du verkar tro hehe. Otroligt men sant.

Alla har otroligt nog inte styckat en kropp med en sax som du verkar ha gjort. Därför kan det vara så att folk i tråden behöver då och då ställa en öppen fråga om verktyg som kan finnas i en ubåt och som kan fungera att stycka med. Nästa gång kan du ju berätta om hur du styckade en 149 kg tung man på 34 min hjälp av nagelsax och en toalettborste och sedan raljera över när någon frågar ifall det går lika bra med en kniv.

Vill du ha seriösa diskussione kan du ju undvika att ständigt feltolka och misstolka vad folk säger i tråden bara för att du har kraftig PMS eller hatar alla andra. Det här är ju inte första ilskna och raljerande feltolkningar du gjort. Kör helst inte med en attityd av typen "ni nollor fattar inget för jag har minsann läst en FUP en gång". När någon frågar en sak svarar man på den frågan. Så funkar det i trådar här. Det för en diskussion framåt. Förstår du vad jag menar? Man säger inte idiot idiot idiot. Det är inte på något vis konstruktivt. Fattar du? Förstår du?

I detta fall med yxan tänkte jag att PM hade använt en yxa precis som någon annan föreslog såg och kniv. Att han hade något liknande i verkstaden eller i en sommarstuga. Men du jobbbar kanske på kontor och har aldrig hållit en såg. Då förstår jag att du tänkte på sax. Jag har huggit ved och tänkte yxa. Så för att återgå till grundfrågan (håll utkik efter ett krökt frågetecken): om man är van vid allt från yxa, såg, kniv, sax, pennfodral, miniräknare och trumpet - vad av dessa ting skulle då fungera bäst vid styckning? Det är grundfrågan som du missade.

Tagga ner nu och spela inte allan. Att undvika att svara på frågan, det lyckades du verkligen, och den enda som feltolkade var du då jag endast hävdade att man inte alls behöver ha verktyg som du rabblade upp så tagga ner nu om du vill "föra diskussioner vidare", för så fungerar det.
Citera
2017-08-23, 09:07
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minime-
Blod från KW i ubåten uppger aftonbladet. Lycka till Peter!
Som Peter kan förklara bort hade med "olyckan ombord" att göra förvisso.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in