2017-08-23, 08:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erzulie
Självklart har det inte skett ngn "olycka". Skulle faktiskt vilja påstå att detta är ngt han planerat. Hela hans beteende och hur han ändrar sin historia flertalet ggr visar ju på att han tror sig vara smart nog att komma undan bara. "Handlat i panik"? Jo tjena! Hans lugn och de leenden han gav när han blev "räddad" efter att han självmant sänkt sin ubåt (vilket ju konstaterats av tekniker att han gjort) talar också om att han är obtydd och ger blanka fan i att han spenderat tid med en död människa i sin ubåt. Skulle det handlat om en olycka skulle vilken normal person som helst tagit sig in till land, larmat osv.. Man hade varit skärrad.
Nej, han "begraver" henne, låtsas dessutom först att han lämnat av henne i hamn trots oroliga anhöriga och stora insatser i eftersök. Så dyker delar av henne upp och visar att hon blivit styckad.. Medvetet! Ver inte vilka slags verktyg som är brukligt att ha med sig på en ubåt, men såg, stor kniv? Varför har man det med sig? Overallen han har på sig? Är den den samma han åkte ut med eller är det en likadan han tagit med? I så fall varför!? De skulle ju inte vara ute så länge att han behövde ombyte.

Exakt han planerade mordet redan innan Kim Wall steg på båten
Citera
2017-08-23, 08:55
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Jag tror att det är ett planerat mord. Han kan ha haft utrustning för styckning med sig samt plast att lägga under kroppen för att minska risken för blod-och dnafynd efter styckningen.
Att vara ute med offret i en ubåt på havet är ju nästan en garanti på att få vara ifred under dådet samt att havet är en bra plats att dumpa en kropp och verktyg man använt vid styckningen.

Att stycka kroppen, säga att "alla på båten mår bra", sänka ubåten och ljuga i sina förhör talar knappast för en olycka eller slump.

Jag tror det var planerat.
Citera
2017-08-23, 08:56
Medlem
PhDSalanders avatar
Jodå som sagt - Nekar i sten

http://www.bt.dk/krimi/politiet-laegger-sig-fladt-ned-i-lig-sagen-jeg-kan-ikke-goere-andet-end-at-beklage

Citat: Forsvarsadvokat for drabssigtede Peter Madsen, Betina Hald Engmark, siger onsdag morgen til BT, at et DNA-match mellem den fundne torso og afdøde Kim Wall ikke får betydning for, hvordan Peter Madsen forholder sig til politiets anklage mod ham."

"
»At der er et DNA-match ændrer ikke ved, at min klients forklaring er, at der er sket en ulykke,« siger Betina Hald Engmark.

[IMG]https://bt.bmcdn.dk/media/cache/resolve/image_80x60/image/104/1041203/18171160-1.jpg[/IMG] Læs også:
Hun oplyser, at Peter Madsen allerede afgav sin nuværende forklaring under grundlovsforhøret dagen efter, han kom i land fra ubåden, hvor Kim Wall døde.
" »Min klient har afgivet en forklaring til politiet under grundlovsforhøret den 12. august, og der har han forklaret, at der er tale om en ulykke. Det ændrer ikke noget i forhold til min klient, at man har fundet afdøde Kim Wall. Uanset hvad så finder vi det rigtig positivt, at man nu har fundet hende.«"
Citera
2017-08-23, 08:56
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
En självlärd expert på ubåtar behöver absolut inte ha någon koll på post-mortem kemi och gaser i döda kroppar. Jag skulle snarare finna det som riktigt jäkla udda om så vore fallet.
Kroppen var styckad och troligtvis har han använt kedja för andra kroppsdelar också. Jag tror inte PM räknat med att några delar skulle flyta upp.

Ironin är komplett med PM som skrutit i TV om den fantastiska tekniska prestationen om att kontrollera flytkraft som han lyckats med i sina ubåtsbyggen, som sänker sitt offer och sin ubåt men att hans offer får en sista chans till hämnd just genom att flyta upp till ytan.

RIP KW. Stackars stackars kvinna och stackars stackars anhöriga.
Du har rätt i att det säkerligen inte är något som han kunnat på förhand, men om det är tal om ett mord som han planerat så har han givetvis läst på.
Om några minuter är det presskonferens - då kommer vi säkert få veta att PM redan från början sagt till polisen att han styckat kroppen (detta var det som han inte fick säga offentligt med hänsyn till att det kunde vara kränkande för offrets familj). Under förutsättning att han då erkände styckningen omedelbart, tyder det på att han räknade med att den skulle bli känd. Alltså hade han koll på hur mycket vikter som behövs för att sänka delarna.
Och det skulle i så fall kunna innebära att han ville att kroppsdelarna skulle flyta upp.
Citera
2017-08-23, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jo, någon skrev igår att Peters advokat uttalade sig igår kväll på dansk tv att den funna torson inte hade något med ubåtshistorien att göra. Kan inte verifiera med någon länk eller motsvarade dock.
Det vore spännande att få lite klarhet i.

Hennes jobb är ju att tro på sin klient och vara hans talrör. Nu får hon det svårare. Hon måste hitta förmildrande omdtändigheter. Erkänner han mord eller liknande så får hon yrka på sinnessjukdom. Vilket innebär RPU. Detta blir intressant. Vilket sjukt svin.
Citera
Medlem
Z.O.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
KW har varit i Nordkorea och kommit därifrån helskinnad så ja det är ett understatement.
.
Uhm. Du är medveten om att det går turistresor varje vecka från Sverige till Nordkorea? Sök på Youtube, det är varken farligt eller svårt att åka dit som svensk, Sverige är ett av få länder mer relativt goda förbindelser med Nordkorea. Däremot att åka dit som amerikan är inte att rekommendera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Madsen har badat med strippor berusad ombord i den tidigare ubåten, som också sjönk. Madsen är även ökänd psykopat som blir arg om någon säger emot honom. Varför skulle han inte även vara styckmördare-inget talar emot det.

Hans gränsöverskridande beteende på alla plan plus hans raseriutbrott och hans oförmåga att hantera mänskliga relationer (klarar inte av att bli ifrågasatt, har blivit utesluten från olika sällskap, är hämndlusten osv). menade jag när jag ifrågasatte KW och hennes "stora erfarenhet" när det gäller att döma olika krissituationer.

Kom inte med gamla skåpmat att jag "skuldbelägger offret".

Jag undrar hur offret i detta fall och i andra liknande fall tänker när de utsätter sig för en risk väl medvetna om att INGEN komma att kunna komma till deras undsättning ifall det vill sig illa.

Att folk visste om att hon fanns ombord skulle endast ge en hint för utredningen EFTER att "olyckan" redan hade ägt rum.

Varför var hon tvungen att intervjua honom ensam, ombord, under vattnet, i ett litet slutet utrymme istället för att exempelvis intervjua honom på ett kafé?

Vems idé var det att hon skulle följa med på en tur?
Citera
2017-08-23, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Vet man på vems initiativ som Kim åkte med i ubåten? Var det hon eller han som tog initiativet till intervjun?

Kommer pressträffen kl 09 sändas på någon svensk tv-kanal?

Enligt den mailkonversation mellan dem som polisen redogjort för så var det hon som frågade honom
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Jaha, är ni beredda? Presskonferensen kommer att sändas live här bland annat:

http://www.bt.dk/danmark/lige-nu-hvad-afsloerer-politiet-om-fundet-af-kim-walls-lig
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Exakt han planerade mordet redan innan Kim Wall steg på båten
Är böjd att hålla med dig nu med facit på hand.
Citera
2017-08-23, 08:59
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Enligt den mailkonversation mellan dem som polisen redogjort för så var det hon som frågade honom

Tack!
Vet du när detta var?
Citera
2017-08-23, 08:59
Medlem
DyslexiKungens avatar
Ibland så när man är ute och åker bil så hoppar en liten Ekkorre på vägen och hjärtat hoppar upp i halsgropen, Ooops jag vara nära att köra över en stackars Ekkorre.Sen hur i helsike tänkte psykopaten nu efter att ha styckan en fin vacker flicka och sen kastat henne i sjön.

Usch vilka vidriga människor det finns i världen.Det är ju alltid lätt att vara efterklok, varför? varför?

skulle hon in i U-Båten, men hon litade väl på mannen, hon kanske fick ett trevligt bemötande innan.Sen så var ju hon en karriärskvinna som ville bli något stort.Nej detta fall är ju bland de vidrigaste på ett bra tag nu.Det ska bli intressant nu att följa U-tvecklingen.Detta story kanske blir en film sen i framtiden?

mvh/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in