Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-22, 22:01
  #37
Medlem
viracocha4711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kerstschon
Nu var det inte så många som protesterade, samma gamla hatmobbstroll som alltid bråkar när det invandrare det handlar om. De små grå inavlade lantisarna som tror att världen var bättre i Norge på 50-talet. Låt dom hålla på, de hata feminister och kvinnor och får knappt knulla längre - de kommer att dör ut när de inte får några avkommor.

Det skulle kännas fint om du eller någon dig närstående ådrar HIV efter att ha tvångsmatats med tjock gul Somalisk sperma
Citera
2017-08-23, 03:35
  #38
Medlem
skullcombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladernacken
I Afghanistan är burkatvånget upphävt, de flesta muslimska kvinnor bär inte slöja, varken i Väst- och Nordafrika eller i Sydostasien.

Titta på våra folkdräkter, men det har du kanske aldrig tänkt på, jag såg J. Åkesson med fru i folkdräkt, men tanten hans fuskade med sin, huvudduken saknades, så mycket för sann Svensk tradition som SD tjatar om.

10 poäng till pk-snippan som snabbt som attan kör med det urvattnade argumentet om svenska folkdräkter.
Har du seriöst inget renavlat att tillföra i den här tråden?
Citera
2017-08-23, 04:26
  #39
Medlem
Spud-boys avatar
Va??.. Vad kan det MÖJLIGEN finnas för negativ symbolik med ett kristet kors??

Mycket märkligt.. Är det inte personlig frihet att få bära ett kors om man vill..
Citera
2017-08-23, 05:58
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladernacken

I Afghanistan är burkatvånget upphävt, de flesta muslimska kvinnor bär inte slöja, varken i Väst- och Nordafrika eller i Sydostasien.


Jag googlade afghanistan people. Tittar man på bilderna, så kan man bara komma till slutsatsen, att antingen ljuger du, eller bilderna.

Jag lutar åt att det är du.
Citera
2017-08-23, 09:23
  #41
Medlem
Spud-boys avatar
Jag har uppfattningen att man bara har en relation till sig själv och sin religion, vad jag har för religion ska andra skita fullständigt i, religion är nått personligt.. Så om jag bär ett kors, eller burka, angår ingen annan.. Så alla bär precis vad dom själv vill.. Det samma går för hakkors, järnkors, pentagram, halvmånar, keltiska kors, whatever..

Det finns ingen annan människa man behöver förhålla sig till än sig själv, det man själv tror på utgör bara en individuell tro.. Det är en fri värld..
Citera
2017-08-23, 11:05
  #42
Medlem
Orobanches avatar
Inom allt där jag betalar skatt: Polismyndigheten, SVT, SR, skolor, äldrevård, och så vidare, skall det inte finnas en enda symbol av något slag. Inte kippa, inte religiösa slöjor, inte kors och inte politiska symboler.
Inom den privata sektorn får de klä sig hur de vill. Och råkar jag gå in i en butik där kvinnor har slöjor vänder jag på klacken och går ut igen. Inte alls svårt.

Kan inte begripa varför plötsligt Norden som aldrig varit islamistiskt helt plötsligt ska tillåta moskéer och religiösa tygsjok. Personligen kommer jag aldrig att vare sig respektera eller acceptera religionen Islam.

Jag är definitivt inte förtjust i katolicism eller ultraortodox judendom heller. Samtliga religioner styrs av gubbar och förtrycker kvinnor. Get Lost!
Citera
2017-08-23, 17:24
  #43
Medlem
Sensationsjournalistik och folk som inte kan läsa.
Hijaben användes av en i ett program om valet. Korset var nyhetsuppläsare, skilda saker era nötter.
Citera
2017-08-23, 19:51
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Jag googlade afghanistan people. Tittar man på bilderna, så kan man bara komma till slutsatsen, att antingen ljuger du, eller bilderna.

Jag lutar åt att det är du.

Du har lite svårt med lingvistiken tror jag, jag skrev att burka/slöja-tvånget är upphävt i Afghanistan, det är alltså inget tvång längre. Det betyder ju inte att kvinnorna inte kan bära slöja av tradition, J. Åkesson bär ju slips av tradition, det är precis samma sak. Det enda jag håller med SD om, är just att TRADITIONER är viktigt, oavsett vilket land det gäller, man ska RESPEKTERA traditioner.
Jag gissar att du inte går ut näck på gatan även fast det är 40 grader varmt, det har också att göra med en form av tradition. Jag var med på den tiden när kort-korta kjolar och BH.n slängdes av tjejerna, alla gamla tanter förfasades över detta, utom gubbarna som dräglade. Puritanerna menade att landet skulle gå under, men snart blev det tyst. Låt feministerna gnälla, de skulle ha gjort samma sak när det gällde kort-kort och bh.n om det funnits feminister på den tiden. Politikerna skiter egentligen fullständigt i burka eller slöjor, men måste naturligtvis fördöma sådant i sann politisk anda, det ger ju kanske röster.

http://www.dn.se/arkiv/debatt/tvange...-yrken-kraver/


Anne Sörman är journalist och författare. Hon har skrivit flera reportageböcker om Palestina, Läs och begrunda:
http://popularhistoria.se/artiklar/bakom-slojan/
Citera
2017-08-23, 20:04
  #45
Avstängd
Da-Evil-Hitlahs avatar
Vad är det för dum regel att man inte får ha kors runt halsen? Jag som trodde att Norge hade religionsfrihet
Citera
2017-08-23, 21:44
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah
Vad är det för dum regel att man inte får ha kors runt halsen? Jag som trodde att Norge hade religionsfrihet

Visst är en sådan regel dum, men så fungerar tydligen samhället idag, möjligen för att det tillkommit väldigt mycket extrema åsikter i samhället, och politikerna är för fega att stå upp mot dessa.
Citera
2017-08-23, 21:46
  #47
Avstängd
Da-Evil-Hitlahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladernacken
Visst är en sådan regel dum, men så fungerar tydligen samhället idag, möjligen för att det tillkommit väldigt mycket extrema åsikter i samhället, och politikerna är för fega att stå upp mot dessa.

Bara för att kristna diskrimineras så är inte det en ursäkt eller ens en anledning till att vara islamofob! Dessutom diskrimineras muslimer oftare än kristna.
Citera
2017-08-23, 23:05
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah
Bara för att kristna diskrimineras så är inte det en ursäkt eller ens en anledning till att vara islamofob! Dessutom diskrimineras muslimer oftare än kristna.

Jaha ru, har du nån statistik på de?
Oavsett hur det nu ligger till med den saken så är jag personligen av den uppfattningen att religiösa samfund inte kan diskrimineras nog. Sverige är ett sekulärt samhälle som lämnat efterblivna villfarelser därhän även om nu en växande grupp galningar gör allt för att vrida tillbaks klockan. Som någon ovan så klokt påpekade så bör Public Service vara fritt från olika religösa symboler vad de än må vara. Om du nu prompt fått för dig att ett osynligt väsen gärna ser att undersåtarna vänder sig åt Mekka och faller på knä eller för all del straffar missdådare med evig pina...Håll det för dig själv.....Dax för riktig religionsfrihet....Frihet från religion.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback