2017-08-21, 23:51
Medlem
Ett fall från 1988, en kvinnkropp utan huvud hittas i Kögebukten.
https://minfil.org/edD7m3ceb1/huvudl_s.jpg
Citera
2017-08-21, 23:51
Medlem
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Om du hade någon som helst kunskap om kroppens anatomi så hade du insett att man inte styckar någon genom att skära sönder skelettet. Man skär vid lederna för det är enklast. Dvs knän, höft m.m. Så svårt är det inte att lista ut
Vore intressant att få höra någon obducent förklara hur mycket varje kroppsdel väger på en människa som väger 65 kg hur mycket tjänar man på viktminskningen bålen är ju den tyngsta delen.

Om man nu inte är så stark att man lyfter hela kroppen i ett stycke vilket jag personligen inte anser är helt omöjligt även ur en ubåt med hjälp av en tamp och ett bra mothåll får man bara kroppen till luckekanten så asar man ju över den sista biten.
Citera
2017-08-21, 23:52
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Och sen ska propellern kört av huvud, båda armarna och benen?

Svårt att säga om det är Kim.. Styckmord i en ubåt liksom.. Krävs ju nästan att man har nån form av yxa/såg/fet kniv då tänker jag..

Blir inte förvånad om kroppen är någon annan.

Jag blir inte ens förvånad om den andra kroppen i så fall är någon som PM haft ubåtsträff med innan Kim.

Kanske han kan säga att det var nödstyckning då en död kropp på en ubåt luktar hemskt och det går inte att befinna sig så nära en död kropp utan att må riktigt illa.
Citera
2017-08-21, 23:52
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Det där med ballonghistorien är lite svårt att dra några växlar på, ryckt ur sitt sammanhang. Det kan ju sägas eller fantiseras på olika vis. Ett skämt, en fix idé, eller rent av något som involverar kriminell spänning. Jag kan mycket väl föreställa mig, bara utifrån det lilla smakprovet, att det är en äventyrares fantasi. En äventyrare som kan förverkliga sina pojkdrömmar?
Självklart kan det bortförklaras. Så här långt kan varje liten del i händelsekedjan bortförklaras, men när man lägger ihop allt som hänt så kan man urskilja en röd tråd. Hur vanligt är det egentligen att en känd person går ut i media och pratar om hur man drömmer om att lura polisen på ett spektakulärt sätt? Jag kan inte erinra mig att jag någonsin hört någon säga något sådant. Från Madsens mun kom en fånig och fullständigt poänglös berättelse om en vätgasballong och lurade polisbilar, men i hans huvud rörde sig sannolikt mer mörka idéer.
Citera
2017-08-21, 23:53
Medlem
Hur kan han mörda henne på sin egen båt, fullt medveten om att flera andra (t.ex. de som vinkade av henne på kajen) visste att hon var med honom på ubåten? Även om han var psykiskt sjuk, vilket är fullt möjligt, finns det mycket som tyder på att han var högst rationell och relativt intelligent.

Att han skulle planerat mord låter orimligt då han inser att han blir huvudmisstänkt. Att han skulle fallit för stundens ingivelse låter inte heller sannolikt av samma skäl. Något exceptionellt måste ha hänt på ubåten. Eller så lider han av dissociativ identitetsstörning?

Det är något som inte stämmer. Synnerligen förvirrande fall.
Senast redigerad av dartvejder 2017-08-21 kl. 23:55.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Alltså fattar du hur osannolikt det där låter? Okej med en arm i kardanaxeln, men det andra? Skärp dej!

Du lösrycker mitt inlägg.

Jag åskådliggör hur omöjligt det är att med trovärdighet förklara den där torson om kroppen är styckad.

Det du säger, skärp dig, förväntar jag mig att dansk polis och domstol säger till PM när han drar sina lögner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Jag tror att han är oförmögen att komma på en liknande förklaring. För att ha sjuk humor så måste man först ha humor...

Nej, du tänker helt fel där!!! Han kan ha sagt, att KW råkat ut för en olycka, eller evetuellt blivit helt hysterisk vid ett dyk/dyk-försök. Han kan t.o.m. berättat att han var tvungen att "neutralisera" KW vid ett dyk, för att inte båda skulle omkomma! Sedan, när denna "någon" katastrof hänt, hon utslagen, han hade återtagit kontrollen över U-båten, då var hon död.....

Han inser, att det är helt hans ansvar, att en olycka skett, och reagerar som den särling han är: JAG måste rädda MIG, hur gör JAG!!??

Han funderar, och kommer kanske i sin egen värld fram till att han kan rädda sig, genom att göra det han sannolikt gjorde ( om nu stycknings-alternativet håller efter identifiering), städa av om i första hand bara försöka med ilandsättning, i andra hand hålla hårt på det som verkligen hände, och såklart ångra sitt panikdrag, att stycka och göra sig av med KW i delar. Allt är sjukt, i denna fundering, men vi har med en extrem särling att göra, och det var nog något sådant han funderade ut, i sin ensamhet, i sin egen drömvärld, som vi vanliga med rationella tankar går i till vardags.
Citera
2017-08-21, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Har det sagts att lättnadskänslan infann sig just nu när sekretessen hävdes? Jag tolkade det som att han var lättad över att kunna tala om vad som hänt utan att behöva ljuga (alltså att han var lättad skulle beskriva en mer generell känsla över att inte behöva ljuga för polisen).
Ja precis! Han är lättad över att det kommit till medias kännedom.
Citat:
– Just nu är han lättad över att de nya uppgifterna har blivit offentliga. Men han är fortsatt väldigt påverkad av situationen, säger Betina Hald Engmark till TV2.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J0E5X/polisen-peter-madsen-sager-att-det-var-en-olycka
Citera
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Tja, varför inte? Hon kan ju ha fastnat först med någon sjal eller tröjarm t.ex.

http://www.propellersafety.com/4369/propeller-accident-report/kirsty-maccoll-boat-propeller-killed/

Även om någon skulle hålla fast henne mot någon propeller och först ta huvudet, sen ena armen,sen den andra och sedan dom två benen i höjd med knäna.
Så kan det hela inte ses som annat än en omöjlighet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Psykopater saknar fullständigt empati och kan definitivt njuta av att mörda och stycka en människa. Jag vet att jag har tjatat om detta förut, men mellan 1 och 3 personer av 100 är fullfjädrade psykopater. Obehagligt vanligt och vansinnigt underskattat i samhället.
Du har kanske 30-50 postningar där du säger att PM saknar empati - samtidigt finns det en hel bunt personer som känner PM som säger att han har en hel massa empati.

Jag får lite svårt att bestämma mig vad jag skall tro. Du som gissar om en person du inte träffat måste ju rimligen vara mer trovärdig än personer som känt PM i 10-tals år...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Fan så sjuk denna historian är.

Finns det någon möjlighet att ett torso sliter sig loss om man försökt fästa tyngder i kroppen om kroppen legat på botten? Ologiskt att sakna huvud dock.

Jag ger inte ett dugg för att det var en regelrätt olycka och att han då skulle handlat i chock.

Om han nu styckat kroppen så är det mord. Tycker inte det finns någon som helst rimlig förklaring till varför man, efter en olycka, skulle göra all denna ansträngning om det vore en olycka och borde gå kontaktat räddningstjänst, han har väl för fan radio på ubåten så ingen mobil behövs.

Nä du PM. Det här håller inte.

Om han mördat henne och sedan styckat och dumpat kroppen är han svårt störd.

Om hon råkat ut för en olycka och han sedan styckat och dumpat kroppen är han svårt störtstörd.

Jag håller för mycket troligt att han bara är svårt störd.
Citera
2017-08-21, 23:55
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Jag blir inte ens förvånad om den andra kroppen i så fall är någon som PM haft ubåtsträff med innan Kim.

Kanske han kan säga att det var nödstyckning då en död kropp på en ubåt luktar hemskt och det går inte att befinna sig så nära en död kropp utan att må riktigt illa.

Haha.. Fast det är ju inte helt otroligt. Han ser så lugn ut på filmerna efter han räddats. Vet vi om andra som åkt med honom tidigare inte återfunnits?

En död kropp börjar inte lukta efter så liten tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in