Citat:
Ursprungligen postat av
Herr Lindholm
Jag tror att han är oförmögen att komma på en liknande förklaring. För att ha sjuk humor så måste man först ha humor...

Nej, du tänker helt fel där!!! Han kan ha sagt, att KW råkat ut för en olycka, eller evetuellt blivit helt hysterisk vid ett dyk/dyk-försök. Han kan t.o.m. berättat att han var tvungen att "neutralisera" KW vid ett dyk, för att inte båda skulle omkomma! Sedan, när denna "någon" katastrof hänt, hon utslagen, han hade återtagit kontrollen över U-båten, då var hon död.....
Han inser, att det är helt hans ansvar, att en olycka skett, och reagerar som den särling han är: JAG måste rädda MIG, hur gör JAG!!??
Han funderar, och kommer kanske i sin egen värld fram till att han kan rädda sig, genom att göra det han sannolikt gjorde ( om nu stycknings-alternativet håller efter identifiering), städa av om i första hand bara försöka med ilandsättning, i andra hand hålla hårt på det som verkligen hände, och såklart ångra sitt panikdrag, att stycka och göra sig av med KW i delar. Allt är sjukt, i denna fundering, men vi har med en extrem särling att göra, och det var nog något sådant han funderade ut, i sin ensamhet, i sin egen drömvärld, som vi vanliga med rationella tankar går i till vardags.