2017-08-21, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
"Utom rimligt tvivel" heter det i Sverige och troligen i många andra västerländska rättsstater. Och det heter så för att man inte ska kunna komma undan brott med vilka rövarhistorier somhelst. Som tex PM försöker i detta fallet att han har satt av henne levande på land vilket inte stämde. Efter att den första lögnen inte höll så försöker han med en ny förklaring att det skulle ha skett en "olycka" och kroppen är begravd till havs. Såna värdelösa bortförklaringar ska enligt min åsikt inte hålla i domstol.

Ska egentligen inte betyda ett skit vad han säger då bevisbördan ligger på åklagarsidan, och kan den inte bevisa ett skit så skall han inte dömas heller.
Det skall inte vara livstids fängelse på att dra en vals.
Citera
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullensPilsner
Du behöver en kniv. Svårare är det inte.

Finns rättsfall där GM styckat kroppen med en fil i ett trångt badrum så u-båt är inte omöjligt.
Citera
Medlem
Våldtagen, styckad och dumpad i havet. Inget som överraskar utom möjligen styckningen. Borde ha fått upp henne med ett rep som det borde ha funnits ombord så styckningen förbryllar. Antagligen har tanken varit att försvåra att hitta/identifiera henne och få djur att börja äta snabbare. Har väl inte nämnts ännu att hon blev våldtagen först och kanske aldrig kan bevisas men är väl ingen som tvekar på det?
Citera
Medlem
Som sagt, lögnerna staplade på en hög. Om detta är KW så är jag mkt spänd på att få höra dåren nästa förklaring. Detta är mord från första stund. Punkt. Lås in aset i ubåten och sänk den i Kattegatt.
Citera
2017-08-21, 20:55
Medlem
TaxenSixtens avatar
Förklarar varför han hade så skitiga naglar när han kom upp på land.
Citera
2017-08-21, 20:56
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Nejdu. Det handlar om 10 dagar i Östersjön i detta fallet. Något underben, underarm och fingrar kan möjligtvis saknas (beroende på om kroppen flutit eller inte brukar sjöfåglarna göra sitt) men om det enbart rör sig om en torso vågar jag påstå att kroppsdelar saknas av annan anledning.
Dessutom brukar kläder som jackor och tröjor (och byxor/strumpbyxor i de fall det är aktuellt) tendera att hålla ihop även kroppar som legat ett tag. Vi skall inte bli mer morbida än vad som är nödvändigt med respekt för den avlidnes efterlevande men att det flyter upp enbart en torso vid de här breddgraderna hör inte till vanligheterna (om det nu är en kropp som hör till det aktuella fallet).

Man undrar ju varför hon var naken... eller inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ingen som nappade på min spekulation om E. Meng i Korsör.(finns tråd för fortsatt diskussion om det) Inte alldeles osannolikt att PM har fler dödsfall på sitt samvete. Antagligen så jämför de PM:s DNA mot det fallet just nu.

Jag skulle inte bli förvånad om PM har härjat runt ett antal år, han verkar vara lite speciell.

Ja sikkert Louise Borglit også....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Inte en chans att en kropp faller sönder naturligt på den här korta tiden. Absolut noll chans. Är det Kim så är kroppen styckad av en människa.
Märkligt då att det hänt förr, om det är "onaturligt". Polisen kanske har missat massor av styckmord för att någon på FB använder "sunt förnuft" och gör "uppskattningar".

Kroppen kan vara styckad (då är det en transportstyckning troligtvis och trots ett dygn under vatten bör polisen hittat kolossala mängder spår i ubåten), men absolut inget pekar på det.

Det är sommar för bövelen. Det är inget konstigt med en kropp som förlorar armar och ben, och hittar man dessa så saknas tår och fingrar i ett grunt sund där två hav möts med olika salthalt. Det finns exakt ingenting märkligt här. Och återigen, jag påstår inte att kroppen inte är styckad, jag påstår att du/ni snackar i nattmössan och övertolkar saker ni inte förstår.
Citera
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Vad var det jag sa???!!! Jag har sagt redan från början att GM antagligen styckat henne. Är liket Kim Wall har jag troligen rätt eftersom de hittat en torso utan armar, ben & huvud. Folk i tråden påstod att han inte kan ha haft verktyg i ubåten. Varför skulle han inte kunna ha haft det? Fanns väl saker att laga i ubåten hela tiden och självklart har man verktyg där. Han har styckat henne & därför sänkte han sedan ubåten.

Många som skriver lustiga saker i tråden. En av uppdateringarna av ubåten var just en verktygstavla! Självklart man har verktyg med sig. Även jag gissade på en tvättning pga blod, men en styckning hade jag faktiskt inte trott...
Citera
2017-08-21, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Glöm det - Att en torso av en kvinna dyker upp i Kögebukten säger sitt.
Ett skelett är ett skelett och särar inte på sig så lätt.
Att kroppen saknar två ben, två armar & även huvud är inte moder jord´s verk på den korta tiden, speciellt inte i vatten där större rovfiskar inte simmar.

Det handlar ju om vältrafikerade farvatten; kan kroppen ha påseglats och skadats/gått sönder?

Låg sannolikhet kanske, men ev möjligt.

Edit: såg nu att denna tanke redan tagits upp.
Senast redigerad av Rubar 2017-08-21 kl. 21:00.
Citera
2017-08-21, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
En torso efter 24 timmar ja, en torso efter två veckor, nej. Inte om det är strömt.
En vecka ör det väl? Eller drygt.
Citera
2017-08-21, 20:58
Medlem
Obducenter får jobba natt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in