Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-21, 12:02
  #37
Medlem
LaCucarachas avatar
Sådär, förbokad från Frankrike så man slapp kemikalieskatten
Citera
2017-08-21, 19:13
  #38
Medlem
elephantstones avatar
Jag kommer troligen beställa min enhet från någon leverantör utomlands för att kringå kemikalieskatten och invänta billigare preis på OLED-TV. Någon mer som funderar på att införskaffa ny TV för Scorpio?
Citera
2017-08-22, 10:25
  #39
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
Jag kommer troligen beställa min enhet från någon leverantör utomlands för att kringå kemikalieskatten och invänta billigare preis på OLED-TV. Någon mer som funderar på att införskaffa ny TV för Scorpio?

Tanken på ny tv har ju givetvis slagit mig. Dock har jag ingen lust att pynta upp några 20K för en tv någonsin igen, sen är ju låg input lag ett måste och helst då också i HDR-läge. Ingen aning om ens det finns? Iaf inte till en vettig prislapp.

Har även haft funderingar på att köra på en dataskärm av större modell men funderar på om inte just 4K blir menlöst på skärmar som inte är typ 55" +
Citera
2017-10-02, 17:12
  #40
Medlem
Tænkte køpa mig X idag men jag har støtt på patrull. Microsoftstore i Norge sæger "utgivningsdato 30.11.17" Den svenska sidan sæger 7.11. Jag frågar kundtjænst (Vilka jævla klåpare) om jag lika væl kunde bestælla ifrån Sverige. Till svar får jag att det ær samma lager før alla lænder i Norden och att jag skall utgå ifrån Norge då det ær ett senare datum.

Elgiganten sæger 9.11.
Norska Elkjøp sæger att den ær førvæntad att vara på deras netlager den 9.11.

Ær Frankrike det landet som ni rekommenderar? Nær jag handlade mitt One så valde jag Spanien. Inga konstigheter så sett och samma AC-adapter.
Citera
2017-10-07, 17:17
  #41
Medlem
Pattsons avatar
Ni som har bokat från utlandet; var har ni bokat och hur mycket fick ni betala?
Citera
2017-10-09, 10:48
  #42
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speedway
Tænkte køpa mig X idag men jag har støtt på patrull. Microsoftstore i Norge sæger "utgivningsdato 30.11.17" Den svenska sidan sæger 7.11. Jag frågar kundtjænst (Vilka jævla klåpare) om jag lika væl kunde bestælla ifrån Sverige. Till svar får jag att det ær samma lager før alla lænder i Norden och att jag skall utgå ifrån Norge då det ær ett senare datum.

Elgiganten sæger 9.11.
Norska Elkjøp sæger att den ær førvæntad att vara på deras netlager den 9.11.

Ær Frankrike det landet som ni rekommenderar? Nær jag handlade mitt One så valde jag Spanien. Inga konstigheter så sett och samma AC-adapter.

Det spelar väl egentligen ingen roll, bara byta strömsladden till rätt modell sen. Finns på Kjell & Co.

Citat:
Ursprungligen postat av Pattson
Ni som har bokat från utlandet; var har ni bokat och hur mycket fick ni betala?

MS Frankrike och 499€
Frankrike var den enda sidan som hade några kvar när jag skulle ha Scorpio-versionen.
Citera
2017-10-09, 10:55
  #43
Avstängd
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Xbox One är ju inte "stark" alls så det är inte konstigt att Scorpio kommer vara flera gånger starkare.
Xbox behöver vara slö för att det inte ska bli RRODbox av den..
Citera
2017-10-09, 12:24
  #44
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Xbox behöver vara slö för att det inte ska bli RRODbox av den..
Det var ju för att fläktarna i Xbox 360 till en början satt alldeles för tight ihopklämda. Det problemet har inte funnits sen Xbox 360 Slim och kommer knappast finnas i Xbox One X.
Citera
2017-10-09, 13:13
  #45
Avstängd
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Det var ju för att fläktarna i Xbox 360 till en början satt alldeles för tight ihopklämda. Det problemet har inte funnits sen Xbox 360 Slim och kommer knappast finnas i Xbox One X.
Jodå, 360 slim har mycket väl kunnat få RROD och även One, även om inte 100% av enheterna får det förr eller senare som tjockis-360:t.
Citera
2017-10-09, 21:52
  #46
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Jodå, 360 slim har mycket väl kunnat få RROD och även One, även om inte 100% av enheterna får det förr eller senare som tjockis-360:t.

Ja för RROD har ju veeeeerkligen varit ett problem sen 360 slim kom...
Citera
2017-10-09, 22:07
  #47
Avstängd
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Ja för RROD har ju veeeeerkligen varit ett problem sen 360 slim kom...
Inte direkt, även om det har hänt i enstaka fall. Var menat som ironisk flashback av förra gången M$ gjorde en konsol som prestandamässigt dominerade marknaden. Ta inte allt så seriöst.
Citera
2017-10-10, 21:20
  #48
Medlem
1000001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Inte direkt, även om det har hänt i enstaka fall. Var menat som ironisk flashback av förra gången M$ gjorde en konsol som prestandamässigt dominerade marknaden. Ta inte allt så seriöst.
Minns inga problem med Xbox(classic).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback