Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-19, 20:25
  #1
Medlem
TheSources avatar
Utdrag från expressens artikel i ämnet:
Citat:
Citat:
Man skjuten till döds
Citat:
En person har avlidit efter en skottlossning i Limmared i Tranemo kommun öster om Borås.
– Personen avled på sjukhuset. Vi är på plats med insatsstyrkan där skottlossningen skedde, berättar Magnus Söderqvist, inre befäl vid polisen i Borås.
Citat:
Polisen är än så länge förtegen om vad som hänt, men det handlar om stor dramatik på en mindre ort i Västra Sverige. Larmet om skottlossningen kom klockan 19.08.
– En person har avlidit till följd av detta. Han gjorde det på sjukhuset, berättar Söderqvist.
Personen som avlidit ska vara en yngre man.
Länk: http://www.expressen.se/gt/just-nu-m...en-till-dods-/

Väldigt knapphändig information hittills. Vad mer vet vi?
__________________
Senast redigerad av TheSource 2017-08-19 kl. 20:33.
Citera
2017-08-19, 20:30
  #2
Medlem
Universells avatar
http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsv...%A5s-1.4550703

Citat:
En man i 25-årsåldern har skjutits till döds
Citera
2017-08-19, 20:31
  #3
Medlem
Skottihuvets avatar
Jaha, Limmared i Tranemo' kommun då, mitt ute i ingenstans.
Är väl premiär för dödsskjutning där ?

Nån som känner till hålan bra som kan ge en sanningsenlig beskrivning av klientel, sammansättning av befolkning osv...
__________________
Senast redigerad av Skottihuvet 2017-08-19 kl. 20:33.
Citera
2017-08-19, 20:34
  #4
Medlem
Limmared är en bruksort som ligger några kilometer norr om Tranemo tätort. Det är mest känt för att göra glasflaskorna till Absolut vodka och att där finns en massa loppisar och antikaffärer. Där finns också många nyanlända.
__________________
Senast redigerad av Redax 2017-08-19 kl. 20:37.
Citera
2017-08-19, 20:38
  #5
Medlem
Känner inte till det jättemycket. Som tidigare skrev ligger där ett glasbruk. Min fru jobbar där och mötte polis och ambulans nu ikväll när hon åkte hem men hon tänkte inte mer på de.
Citera
2017-08-19, 20:39
  #6
Medlem
getbusys avatar
Min första tanke är att detta måste vara folk från annan ort, några busar från Borås som är orten och knas utbryter!? Ingen stort samhälle så förväntar mig info av folk som förmodligen vet nått inom kort!
Citera
2017-08-19, 20:40
  #7
Medlem
Skottihuvets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Limmared är en bruksort som ligger några kilometer norr om Tranemo tätort. Det är mest känt för att göra glasflaskorna till Absolut vodka och att där finns en massa loppisar och antikaffärer. Där finns också många nyanlända.

Min fetning.

Fler än 2 ??
Citera
2017-08-19, 20:41
  #8
Medlem
Christopheruss avatar
Troligtsvis en svarting, den delen av Limmared som skjutningen ägde rum bor bara utlänningar typ
__________________
Senast redigerad av Christopherus 2017-08-19 kl. 21:35.
Citera
2017-08-19, 20:43
  #9
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopherus
Troligtsvis en svarting, den delen av Limmared som skjutningen ägde rum bor bara utlänningar typ
Vilken del är det?
Citera
2017-08-19, 20:43
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skottihuvet
Min fetning.

Fler än 2 ??
Jag åker buss genom samhället emellanåt och då har det definitivt varit mer än två som har hoppat på och av. Skulle tro att där finns rätt många lägenheter som Migrationsverket hyr eller som de själva hyr om de nu har fått uppehållstillstånd. Det är ingen stor ort, och på så vis får jag intrycket att där bor relativt många nyanlända. Eller så har Svenska nyanländas förening råkat ha konferens när jag har passerat.
Citera
2017-08-19, 20:47
  #11
Medlem
divinebaals avatar
Flashback får ändra struktur. Om kulturberikare och annat drägg ska skjuta, mörda och sextracka folk flera ggr om dagen så måste man nog uppdatera FB.

Typ inleda med datum o klockslag så man ser vilken skjutning för ögonblicket man läser om. Undrar vad som skett i Limmared... några flyktingar som tagit med sig del av hemmet eller nån bondjävel som lekt med hagelsprutan?
Citera
2017-08-19, 20:47
  #12
Medlem
motarbetars avatar
Alla orter där det bor mellan 200-2000 personer så har det idag tryckts in berikare. Så vi kan nog utgå ifrån att det handlar om de i detta lilla samhället också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback