2017-08-18, 23:22
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelfuck666
Jag har inte påstått att de döljer GM:s ursprung, jag har påstått att de är PK enligt finska mått och gärna skulle dölja allt om det bara var möjligt. Vilket jag står för. Nu är det inte möjligt eftersom de flesta finlandssvenskar talar två språk (som undertecknad) och är kapabla att läsa nyheter från andra källor också, finska källor.

Om du är så hjärntvättad av svensk media att du inte kan ta in att det står Allah i en rubrik så ska du kanske inte kommentera finsk media? Eller nåt annat lands heller för den delen, det är nämligen Sverige som är extremt här. Erat SD är ungefär lika höger som våra sossar.

Om du gjorde jämförelse mot finska media i övrigt så missförstod jag dig, ber om ursäkt.

Eh... Jo, det var det jag kunde ta in, det var därför jag reagerade på att du skrev att de var PK och jämförde med svenska media.
Citera
2017-08-18, 23:22
Medlem
MowCows avatar
https://svenska.yle.fi/artikel/2017/...ar-annu-oklart
Citera
2017-08-18, 23:23
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Tillförlitlig källa som DN har inte några sådan spekulationer i sin rapportering. Säger er kanske något?
Hej här får du dumstruten, du passar jäkligt bra i den ditt vänsteräckel😉
https://svenska.yle.fi/artikel/2017/...et-annu-oklart

Kan du erkänna att du är en idiot el fixar du inte ens att göra det? Du kanske fortfarande hävdar att det var finska rasister som är skyldiga ?
Senast redigerad av A-party-with-marty 2017-08-18 kl. 23:25.
Citera
2017-08-18, 23:23
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Jämför det med pk-Sverige...

Det återstår att se om finska polisen går ut med namn och bild på GM snart. I Sverige dök väl namnet Rakhmat Akilov (GM) upp under natten?
Citera
2017-08-18, 23:25
Medlem
GundeSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Du kan säkert inte själv läsa din egen text och se hur fånigt mästrande den är. Testa du att acceptera att flera vittnen har berättat i nyhetssändningar att GM skrek "gud är stor" på arabiska. Försök också att ta till dig att i stort sett alla terroristdåd är islamrelaterade och att det därför är mer än sannolikt att även de här attackerna är resultatet av samma perversa ideologi. För det talar också att Finland upprättar extraordinära säkerhetskontroller på flygplatser och i hamnar - det gör man inte om det inte finns skäl för det.

Försök ta dig till att mannen på ljudupptagningen inte skriker "Allahu akbar". Det är jobbigt att diskutera med folk som har väldigt stark, nästan religiös tro. Vidare är det jobbigt att folk börjar blanda in säkerhetskontroller på flygplatser när man diskuterar ljudupptagningar. Det är inte på något sätt relevant.

Försök även ta dig till att jag tror att detta är ett islamistiskt dåd.
Citera
2017-08-18, 23:25
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Japp, skall tydligen vara varoka, typ hjälp på finska. Många försöker få detta till ett terrordåd pga politiska orsaker 👎🏻

Alltså, du är så hjärndöd man kan bli om man sitter hemma och röker på 24/7.

Det är klarlagt att det här är ett terrordåd av islamister men oavsett hur uppenbart det är så måste du käfta emot.

Kan du inte bara skaffa dig ett ärligt arbete så du blir av med din negativa energi?
Citera
2017-08-18, 23:26
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
på ljudupptagningen filmad från ett fönster så är den någon som på gatan vrålar "akta er" ungefär på Finska.

En Svensk från Mellanöstern som var vittne blev intervjuad på svt och uppgav att han hört allahu akbar ropas, svt har nu tagit bort det klippet...finns länk i tråden som inte fungerar längre.

Finns länkar som fortsatt fungerar : https://www.youtube.com/watch?v=Taic0Alg6pM

Är själv tvåspråkig Finländare : I mina öron låter det som : Varo, varokaa !
Det andra ordet, "varokaa" dras ut utav den som ropar, säkert pga ett stressfullt läge.

Dvs, den som ropar, vill varna andra för akut fara.
Citera
2017-08-18, 23:27
Medlem
Milovinas avatar
Solklart terrordåd. Behövs väl inte ens diskuteras.
Senast redigerad av Milovina 2017-08-19 kl. 00:11.
Citera
2017-08-18, 23:28
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Finns länkar som fortsatt fungerar : https://www.youtube.com/watch?v=Taic0Alg6pM

Är själv tvåspråkig Finländare : I mina öron låter det som : Varo, varokaa !
Det andra ordet, "varokaa" dras ut utav den som ropar, säkert pga ett stressfullt läge.

Dvs, den som ropar, vill varna andra för akut fara.

Det finns också i kvällen 19.30 Rapport https://www.svtplay.se/rapport

Den alltid duktiga Swan Of Tuonela (finsk invandringskritiker) har gjort ett långt avsnitt om terrorn i Åbo. Hon var redan efter Stockholm-attentatet ute och sa att snart är det Finlands tur.
https://www.youtube.com/watch?v=GGBsZ2W723o

Edit: ska folk ha en spansk eller finsk flagga uppe på facebook idag?
Citera
2017-08-18, 23:29
Medlem
Marskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Det återstår att se om finska polisen går ut med namn och bild på GM snart. I Sverige dök väl namnet Rakhmat Akilov (GM) upp under natten?
Du är inte så lite trög va?

Rakhmat Akilov hade sökt asyl i Sverige och hade ID-handlingar på sig när han greps.

Denna nisse i Finland saknar identitetshandlingar och har inte sökt asyl i Finland.

Herre Jesus.

Edit: God natt, jag har ett tidigt plan att passa i morgon.
Citera
2017-08-18, 23:30
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Du är inte så lite trög va?

Rakhmat Akilov hade sökt asyl i Sverige och hade ID-handlingar på sig när han greps.

Denna nisse i Finland saknar identitetshandlingar och har inte sökt asyl i Finland.

Herre Jesus.

Dom får väl förhöra honom!! Hade han inte gripits eller är er finska polis så imkompetent?
Citera
2017-08-18, 23:31
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken

Hmm..., är ni inte lite på "tunn is" angående detta påstående ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in