• 26 980 online
  • 1 117 191 medlemmar
  • 58 018 728 inlägg
2017-08-14, 19:04
Medlem
Aurvandil207s avatar
Citat:
Kanske verkar jag lite väl ifrågasättande till Aurvandil här då beslutsångesten bara kanske handlar om valet att skriva för avpixlat eller inte. Jag avser egentligen mer övergripande den specifika svårigheten att se hur stort och omfattande det judiska inflytandet är och vad det får för konsekvenser för hur människor tänker.

EDIT: Jag har aldrig skrivit FÖR Avpixlat. Jag har skrivit PÅ Avpixlat. Det är en hyfsat stor skillnad.

Då börjar jag NÄSTAN ifrågasätta om du verkligen förstått det jag satt emfas på tidigare här eller om du faktiskt har en svårighet med det. Jag har förklarat EXTREMT ingående mina tankar om ALLT detta och det borde endast leda till EN slutsats. Min sk "beslutsångest" hade ingenting med Avpixlat att göra... det var mer eller mindre klart för mig redan när jag klev in här HUR jag skulle välja och agera i det fallet. Resterande problematik handlade som sagt om HUR jag fördelar min energi bäst utifrån situationen som nu föreligger.

Citat:
Vad drar du då för slutsats om den som svarar?
Eller vad som hänt när denna typ av svar är ganska vanlig hos hela befolkningen?

Då hoppar jag in här och svarar och ger facit.

Är det "ganska vanligt" att lägga SÅ stor vikt på något som inte ens du visste om? (Scientologikyrkans förehavande med TT/närliggande krafter (som vi här bla diskuterar) OCH dess globala expansion och hur sofistikerad den är)

Då får väl jag bli den som uppfinner en dialog med mig själv så att vissa saker framgår klart och tydligt. "I din åsikt, är Scientologikyrkan farligare än agendan vissa judar driver tillsammans med vissa andra?" - "Svar: JA". "Varför?" - "Mycket av personliga skäl MEN sakliga skäl är att Scientologikyrkan är dynamisk, ständigt förbättrande, plockar medlemmar från ALLA religioner och ALLA jordens hörn, håller vissa i ett ekonomiskt pyramid-slaveri så att basen för sin expansion och grund är stabil och garanterad... man har STORA möjligheter att skapa ett framtida scenario i metaforisk stil med 'One ring to rule them all'."

Jag hade inte förväntat mig att behöva skapa en tydlig dialog med mig själv här men uppenbarligen fick jag göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Ur inlägg 208-213 ovan framgår åtminstone en del av förklaringen till beslutsångesten.

För att se vad som pågår här tar jag ett motsvarande exempel för att illustrera vilken specifik särställning ifrågasättandet av judiskt inflytande judar har i sverige, som exemplifieras så tydligt av Aurvandil trots att Aurvandil uppenbart åtminstone tycks ha insett att någonting kanske inte är helt normalt med det judiska inflytandet och hur lite folk i allmänhet vågar tänka eller tala om saken.

Här är mitt illutsrativa exempel, tänk dig att jag beskriver följande och att det hypotetiskt är allmänt känt och enkelt kan verifieras:

Nazismen började tränga undan lokala ideologier för ca 1000 år sedan, byggde stora byggnader i varje svensk stad där det placeras nazistsymboler överallt och varje vecka gick alla dit och lyssnade på hitler-tal från ett altare av lokal Führer, sjunger kampsånger tillsammans, heilar med tillhörande ceremonier, och alla ska ha en egen kopia av Mein Kampf plus ett tillägg anpassat för vår kultur. Detta pågick i ca 1000 år och de senaste 40-70 åren har sedan ett stort antal tyska nazister kommit in i landet och köpt upp de flesta tidningar, ett antal radiokanaler, TV-kanaler och påverkar direkt en hel del i samhället genom att flera tyska nazister sitter i riksdag och många andra inflytelserika poster och som alla ägnat stor möda åt att tabubelägga alla diskussioner om nazistiskt inflytande.

Sedan ställer jag frågan "tycker du att jag med mina inlägg ovan om nazisternas verksamhet i landet och senare former av nazistisk påverkan som spridit sig till sverige gett någon ledtråd till var rådande mentalitet kommer ifrån?"
och får då följande svar:

"Jag är sannolikt inte rätt person att svara på detta egentligen."
"det KAN komma från en yttre påverkan"
"det kan ha också ha med många andra komplexa faktorer att göra."

Eller vad som hänt när denna typ av svar är ganska vanlig hos hela befolkningen?

Svaret på vad som hänt och vilka metoder som kan orsaka aktuellt beteende fick man redan på 80-talet som då beskrevs av Yuri Bezmenow, se fram till 3:20 i denna video: https://www.youtube.com/watch?v=bX3EZCVj2XA

Kanske verkar jag lite väl ifrågasättande till Aurvandil här då beslutsångesten bara kanske handlar om valet att skriva för avpixlat eller inte. Jag avser egentligen mer övergripande den specifika svårigheten att se hur stort och omfattande det judiska inflytandet är och vad det får för konsekvenser för hur människor tänker.
Senast redigerad av Aurvandil207 2017-08-14 kl. 19:07.
Citera
2017-08-14, 23:32
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurvandil207

EDIT: Jag har aldrig skrivit FÖR Avpixlat. Jag har skrivit PÅ Avpixlat. Det är en hyfsat stor skillnad.

Då börjar jag NÄSTAN ifrågasätta om du verkligen förstått det jag satt emfas på tidigare här eller om du faktiskt har en svårighet med det. Jag har förklarat EXTREMT ingående mina tankar om ALLT detta och det borde endast leda till EN slutsats. Min sk "beslutsångest" hade ingenting med Avpixlat att göra... det var mer eller mindre klart för mig redan när jag klev in här HUR jag skulle välja och agera i det fallet. Resterande problematik handlade som sagt om HUR jag fördelar min energi bäst utifrån situationen som nu föreligger.

Då hoppar jag in här och svarar och ger facit.

Är det "ganska vanligt" att lägga SÅ stor vikt på något som inte ens du visste om? (Scientologikyrkans förehavande med TT/närliggande krafter (som vi här bla diskuterar) OCH dess globala expansion och hur sofistikerad den är)

Då får väl jag bli den som uppfinner en dialog med mig själv så att vissa saker framgår klart och tydligt. "I din åsikt, är Scientologikyrkan farligare än agendan vissa judar driver tillsammans med vissa andra?" - "Svar: JA". "Varför?" - "Mycket av personliga skäl MEN sakliga skäl är att Scientologikyrkan är dynamisk, ständigt förbättrande, plockar medlemmar från ALLA religioner och ALLA jordens hörn, håller vissa i ett ekonomiskt pyramid-slaveri så att basen för sin expansion och grund är stabil och garanterad... man har STORA möjligheter att skapa ett framtida scenario i metaforisk stil med 'One ring to rule them all'."

Jag hade inte förväntat mig att behöva skapa en tydlig dialog med mig själv här men uppenbarligen fick jag göra det.
Det var inte alls meningen att irritera. Och ursäkta om jag missade någon detalj.
Det jag ville uppmärksamma var svårigheten att se problemet med systematisk indoktrinering i den omfattning jag tog upp, och då menar jag bland vanligt folk som extremt sällan vågar diskutera judiskt inflytande eller vågar ifrågasätta något som har med det att göra. Och jag tyckte du bidrog som ett bra exempel med det svar jag citerade.

Och om det nu är så att du har beslutsångest om att kommentera avpixlats artiklar eller inte är det ju ingen större sak ändå.

Scientologerna grundades 1954 och bedöms ha mellan 100,000 och 200,000 medlemmar. Uppskattningar visar att antalet medlemmar i USA sjönk från 55000 år 2001 till 25000 år 2008, och att de sjunker i antal även i UK.
https://en.wikipedia.org/wiki/Scient...hip_statistics
Inkomsten för scientologerna uppskattas till ca $500M globalt, bara "svenska" judiska Bonnier omsätter mer än 7 gånger mer och med ökande vinster.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Bonnierkoncernen
Se gärna ägandet av övrig media och banker globalt och positioner i senat och andra maktpositioner och jämför judar och scientologer.
Rädslan att ifrågasätta scientologer är helt försumbar jämfört med rädslan att ifrågasätta judar och deras inflytande.

Ändå menar du att scientologerna är farligare än agendajudarna?

Du får gärna komma med fler och mer övertygande argument, eftersom jag tycker din jämförelse är anmärkningsvärd. Alternativt att den säger ännu mer om det jag tog upp i mitt förra inlägg.
Din motivering hittills tycker jag stämmer bättre på judarna än på scientologerna, även om judarna inte plockar "medlemmar" i form av konverteringar till judar utan i form av sionister och ännu fler nyttiga idioter som blir medvetna/omedvetna medlöpare i varierande grad.

Visst är det illa att TT tar in artiklar från scientologerna på det sätt du tar upp, men TT låter sig sannolikt påverkas av diverse andra marknadskrafter och organisationer som också har sina agendor.

På en sida påstås TT ägas till ca 55% av judar, men jag har ingen aning om hur pålitlig den uppgiften är: http://www.bakom-kulisserna.biz/news...yhetsbyraerna/

Men egentligen frågade jag inte ens om din syn på scientologi vs judiskt inflytande.
Därför får du gärna bemöta eller besvara det jag skrev istället:
(Observera att frågorna avser mitt hypotetiska exempel, inte en jämförelse scientologer/judar)
Citera
2017-08-15, 02:26
Medlem
Aurvandil207s avatar
Citat:
Det var inte alls meningen att irritera. Och ursäkta om jag missade någon detalj.
Det jag ville uppmärksamma var svårigheten att se problemet med systematisk indoktrinering i den omfattning jag tog upp, och då menar jag bland vanligt folk som extremt sällan vågar diskutera judiskt inflytande eller vågar ifrågasätta något som har med det att göra. Och jag tyckte du bidrog som ett bra exempel med det svar jag citerade.

Jag tror då härmed att jag ser det du ser och var jag eventuellt bidrog med för lite förklarande information i vissa utav mina poster och endast höll mig till vissa vaga formuleringar för det finns definitivt saker som jag inte förklarat och som avgör vissa saker helt och hållet! Det är min vaghet som ställer det lite alltså måste jag erkänna när jag ser det nu.

Jag har dock redan nu i huvudet en ganska omfattande och komplett förklaring men jag vill givetvis få ner den till en bra och begriplig nivå för alla som läser och dessutom se om jag kan förstärka vissa argument i den processen (även om det finns en viss TYNGD på personliga saker som då blir anekdotiska argument men likväl)! Jag kan i alla fall säga att jag står för exakt det jag skrivit och att jag återkommer med förklaringar då klockan dragit iväg för mycket för att få ner detta idag - dock ville jag meddela detta OM det dröjer lite med nästa post!

Citat:

Och om det nu är så att du har beslutsångest om att kommentera avpixlats artiklar eller inte är det ju ingen större sak ändå.

Scientologerna grundades 1954 och bedöms ha mellan 100,000 och 200,000 medlemmar. Uppskattningar visar att antalet medlemmar i USA sjönk från 55000 år 2001 till 25000 år 2008, och att de sjunker i antal även i UK.
Inkomsten för scientologerna uppskattas till ca $500M globalt, bara "svenska" judiska Bonnier omsätter mer än 7 gånger mer och med ökande vinster.
Se gärna ägandet av övrig media och banker globalt och positioner i senat och andra maktpositioner och jämför judar och scientologer.
Rädslan att ifrågasätta scientologer är helt försumbar jämfört med rädslan att ifrågasätta judar och deras inflytande.

Du får gärna komma med fler och mer övertygande argument, eftersom jag tycker din jämförelse är anmärkningsvärd. Alternativt att den säger ännu mer om det jag tog upp i mitt förra inlägg.
Din motivering hittills tycker jag stämmer bättre på judarna än på scientologerna, även om judarna inte plockar "medlemmar" i form av konverteringar till judar utan i form av sionister och ännu fler nyttiga idioter som blir medvetna/omedvetna medlöpare i varierande grad.

Visst är det illa att TT tar in artiklar från scientologerna på det sätt du tar upp, men TT låter sig sannolikt påverkas av diverse andra marknadskrafter och organisationer som också har sina agendor.

På en sida påstås TT ägas till ca 55% av judar, men jag har ingen aning om hur pålitlig den uppgiften är: http://www.bakom-kulisserna.biz/news...yhetsbyraerna/

Men egentligen frågade jag inte ens om din syn på scientologi vs judiskt inflytande.
(Observera att frågorna avser mitt hypotetiska exempel, inte en jämförelse scientologer/judar)
Citera
2017-08-15, 11:00
Medlem
Rolf Malms senaste krönika på Avpixlat "Den ostoppbara katastrofen" kan nu inte kommenteras som de andra krönikorna. Kan det vara den blodiga terrorstaten "Israel":s ambassadör som utövat sitt inflytande här? I så fall är Avpixlat sjukare äm man trodde.
"Det är då själva ....." som Owe Thörnquist skaldade. Just som vi behöver informativa media som bäst!
Citera
2017-08-15, 18:09
Medlem
Aurvandil207s avatar
Citat:

Du vill ha direkta svar från mig här och jag ska ge dig dom. Det är också vettigt med hänsyn till folk som läser detta att allt blir så klart och tydligt som möjligt.

Jag kan dra slutsatsen att människor i gemen INTE är som jag. Att människor ofta undermedvetet styrs utav grupptryck och en mängd olika signaler/normer om vad man bör tycka, tänka och känna i många situationer. Medan jag mycket väl kan detektera det mesta utav det där så finns det INGEN press på mig att jag ska agera EFTER det och ordna in hela min existens i det. Det är också därför jag svarar som jag gör tidigare här. Att jag sannolikt INTE är rätt person att svara på varför i helvete folk i gemen beter sig på det sätt dom gör (jag säger detta metaforiskt så du inte ska tro att jag härmed attackerar dig - "fråga DOM istället"). Jag kan förutse vilka svar jag kommer få från dom, jag kan förutse mycket utav deras handlingar... jag finner det dock extremt svårt att se VARFÖR man gör på ett visst sätt och hur ambitionen ser ut i deras inre med mera. Medan jag SKULLE KUNNA förklara det mesta in i minsta detalj ang mig och mina beslut och ambitioner (vilket jag självklart inte kommer att göra här - det skulle ju bli en halv bok) så kan människor i gemen ofta inte förklara ett enda jävla litet dugg utav varför dom t ex tycker om att titta på en TV-serie eller varför dom egentligen har vissa åsikter.. etc. Låt mig ändå ta ett exempel på mitt liv.

Du kommer in i ett rum med personer med hög social status i form utav chefer och mellanchefer där du själv blott är en vanlig träl/anställd. Medan de flesta troligen blir intimiderade och satta på sin plats så ser jag istället till att känslomässigt lägga mig på deras nivå. Detta märks inte för dom så länge jag säger saker på rätt sätt och beter mig "korrekt". Det märks först om jag t ex ställer en fråga som dom inte var beredda på... om jag har invändningar som inte många skulle våga ha i den situationen. Om någon utav dessa "högre" försöker sätta mig på plats så kommer jag omedelbart att svara med kall logik.. endast en idiot till chef skulle stå på sig och hävda att t ex 2+2=612.. löper också risken att bli exponerad genom mig för den idiot denne är. Alternativt skickar jag ut en känslomässig "stopp-signal" om jag nu inte kan fälla någon genom logik. Alternativt, om det är taktiskt rätt, så LÅTSAS jag att jag är UNDER dessa människor och deras kontroll.

Ovanstående lilla exempel är delar utav hela mitt liv mer eller mindre. Det finns alltså fundamentala skillnader på mig och människor i gemen. Så om någon en dag säger till mig, "jag ser att du har vissa speciella sidor och förmågor - jag har verktyg att ta dessa till nästa nivå så att du kan leva ditt liv exakt som du vill", så lockar något sådant mig oändligt mycket mer än att få slava under andras vilja eller få en liten extra bonus på banken och en klapp på axeln utav "någon speciell". Min större poäng är att det finns människor i världen som är primärt motiverade utav andra saker än social acceptans, pengar, grupptryck, etc... människor som sällan blir nyttiga idioter för någon annan. Dessa kan Scientologikyrkan fånga upp och man är under ständig utveckling och når allt fler. Det är ju en ganska bra resurs för Scientologikyrkan om man t ex hittar människor som automatiskt reagerar och antagoniserar någon som försöker spela på sin OFFER-ROLL och på det sättet försöka vinna makt och förtroende över andra. En eller flera sådana skulle ju kunna behövas när man sitter runt förhandlingsbordet med en rak MÄKTIGA agendajudar... eller vilka som helst som innehar någon form utav specifik och stark intimiderande makt.

Så jag kan som sagt inte ge dig en bunt mäktiga siffror som argument. Jag kan dock säga det om kyrkan att OM du kollar närmare på den så upptäcker du "spin offs" till den och div kodord som kyrkan själv uppfunnit (genom en simpel sökning). Du kan där börja ana dess egentliga omfattning och spridning. Värt att kolla på när kyrkan totalt misslyckas med att hantera alltför förnuftiga och i slutändan smarta människor är att söka på skådespelaren "Jason Beghe" på youtube.

Så jag står för det jag säger på fullaste allvar. I längden. I framtiden. Så kommer Scientologikyrkan att hitta vägar fram till extremt stor makt pga dess flexibla och dynamiska sätt att fungera. Vissa har förutspått och förstått alternativet att det är agendajudarna som kommer att utnyttja Scientologikyrkan eller att dessa då går sida vid sida och även ifall det kan ske en tid så kommer den part som stagnerar i utvecklingen förlora... egentligen spelar inte detta så stor roll för vanliga människor... dessa kommer ju bli utnyttjade ändå. Jag kan ju dock HOPPAS på att vanliga människor en dag vågar säga ifrån på allvar själva MEN helst att man även ser och på allvar uppmärksammar vem som egentligen finns bakom masken i ett specifikt scenario.

Välja sida för mig personligen är att välja mellan Scientologikyrkan och vanligt folk och därmed också Sverige som hemland. Jag kan också välja att titta bort och inte bry mig om varken agendajudar eller Scientologikyrka (ELLER Sverige) och bli en hyfsat egotrippad person (som inte heller bryr sig om att vi har minst sagt svagbegåvade människor i regeringsposition just nu)... men då kommer frågan till mig själv förr eller senare om vilken typ utav människa jag då egentligen blivit och det står klart för mig att det är en människa som jag inte skulle tycka om att varken bli eller vara. Märkligt nog i slutändan så kommer troligen helt vanligt folk att uppskatta mig mest... och de som desperat vill ha över mig på "x-sida" kommer att bli smått besvikna.

Citat:

Senast redigerad av Aurvandil207 2017-08-15 kl. 18:16.
Citera
2017-08-16, 10:47
Medlem
Aurvandil207s avatar
Jag tänkte att jag ska sammanfatta min post i några punkter så att den blir överskådlig för framtida läsare.

# Det svenska samhället speciellt, pga lång fredstid bla, är mer exponerat och mer nativt inställt till yttre krafter som vill påverka det. Jag tror att detta är en punkt som går att känna igen som objektiv fakta. Jag kan här nämna specifikt TVÅ länder som enligt min mening har totalt överdriven påverkan på alla sätt och vis på Sverige - Israel och USA. Avpixlat speciellt är utmärkt exempel på detta. Både gott och ont? JAG anser att fokuset skall vara på Sverige endast och således lutar det åt det negativa hållet för mig. Jag är "konfunderad" (minst sagt) över många vanliga människors inställning/"relation" relation till t ex Trump/Hillary och mycket som sker i t ex Israel/Palestina-området... om det verkligen finns en reell koppling till Sverige och varför vi skulle "bry oss" i princip. Stundtals som jag upplever det så har Sverige blivit ett litet land I DESSA länder.

# Det FINNS en historia utav religiös och kulturell manipulation och påverkan från vad Jag personligen tror är en relativt liten kärna utav judar (i jämförelse med totalt antal judar i världen). Det finns också en modern historia där denna längre historia går att länka samman. Detta går också att konstatera utan att bli sk "antisemit". Enligt min åsikt åtminstone när jag läser DEFINITIONEN för antisemitism.

# Jag personligen skiljer mig stundtals ganska rejält från andra människor och kan således bara förstå vissa fenomen "sekundärt" eller genom någon form utav djupare analys. Av vissa personliga anledningar så har valet för Mig blivit ett val mellan en skarp form utav elitism (Scientologikyrkan/liknande närmast) och en form utav demokratisk/human inställning till världen (direkt-demokrati - generell decentralisering utav makt). Det sistnämnda är att föredra för mig även om det andra "draget" alltid kommer finnas där starkt på ett eller annat sätt (dock är det ett HELT personligt drag... det är inget som Scientologikyrkan har "patent på" men det är det närmaste någon form utav organisation som jag skulle kunna tillhöra OM jag gjorde andra beslut i mitt liv).
Senast redigerad av Aurvandil207 2017-08-16 kl. 10:50.
Citera
Igår, 23:36
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurvandil207
Du vill ha direkta svar från mig här och jag ska ge dig dom. Det är också vettigt med hänsyn till folk som läser detta att allt blir så klart och tydligt som möjligt.
... Alternativt skickar jag ut en känslomässig "stopp-signal" om jag nu inte kan fälla någon genom logik. Alternativt, om det är taktiskt rätt, så LÅTSAS jag att jag är UNDER dessa människor och deras kontroll.

Ovanstående lilla exempel är delar utav hela mitt liv mer eller mindre. ...
Nu tänkte jag passa på att misstolka halvt avsiktligt och klipper ut detaljer eftersom du fortsätter med scientologin och verkar undvika ett kort direkt svar. Rätta mig om det jag gör trots det inte skulle vara misstolkning.

Jag frågade:
"Vad drar du då för slutsats om den som svarar? Eller vad som hänt när denna typ av svar är ganska vanlig hos hela befolkningen?"
och du svarar
"Alternativt, om det är taktiskt rätt, så LÅTSAS jag att jag är UNDER dessa människor och deras kontroll." "Ovanstående lilla exempel är delar utav hela mitt liv mer eller mindre"

Det är ju i så fall en rimlig förklaring till att du svarade så vagt som du gjorde: att låtsas som att det finns minsann inget som tyder på att 1000 år av indoktringering plus massiv massmedial kontroll skulle kunna förklara någon sorts beteendeförändring, det kan lika gärna bero på "andra komplexa faktorer" istället.

Själv har jag avfärdat scientologerna för längesedan som skojare på ungefär samma nivå som negieriabrev och manipulatörer av Uri-Geller typ, i vissa fall mer sofistikerade i andra fall ännu primitivare.
Se bara på scientologernas "E-Meter" och "electrodermal activity" https://en.wikipedia.org/wiki/E-meter för att få en tydlig bild av vad scientologerna är för sorts människor och hur de försöker lura folk på pengar.
Kombinera med det jag redan skrivit ovan med jämförelse scientologernas verksamhet vs agendajudarna, de är på helt olika skalor enligt mig, även om scientologerna förstås är mycket skadliga räcker det med normalbegåvning för att vara immun mot deras kvacksalveri och kunna undvika dem till skillnad från hur agendajudar påverkat hela vårt samhälle om man utgår från Malms krönika. Sedan finns förstås de scientologer som är på den andra sidan och som tjänar pengar på cirkusen och gillar att lura och utnyttja folk och att organisera det hela.

Jag får nästan intrycket att du varit aktiv eller är aktiv inom scientoligin på något sätt, alternativt har närstående som är scientologer eller judar eller liknande. Det skulle förklara en del även om det är en mycket grov spekulation. Så även om dina synpunkter är intressanta ska jag nog sluta nu att dissikera dina svar och ställningstaganden.
Citera
Igår, 23:57
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Rolf Malms senaste krönika på Avpixlat "Den ostoppbara katastrofen" kan nu inte kommenteras som de andra krönikorna. Kan det vara den blodiga terrorstaten "Israel":s ambassadör som utövat sitt inflytande här? I så fall är Avpixlat sjukare äm man trodde.
"Det är då själva ....." som Owe Thörnquist skaldade. Just som vi behöver informativa media som bäst!
Jag kan inte se att den krönikan inte kan kommenteras som de andra krönikorna. Kanske fick du ett tillfälligt fel eller hur menar du inte kan kommenteras?

Om du själv vill analysera hur sjukt Avpixlat är behöver du bara skriva i deras kommentarsfält och ifrågasätta något som har med judar att göra och ta reda på vad man får skriva och inte så klarnar snabbt den bilden. Annars kan du läsa om hur de redan på föregångarens tid censurerade, jag har själv bidragit med ett antal exempel: (FB) Politiskt Inkorrekt censur av kommentarer (Sammanslagen)

Intressant krönika oavsett. Han summerar ett totalt fiasko i avvisningar av inkräktande kriminella galningar, samtidigt som nu ett nytt terrordåd genomförts i Barcelona av en inkräktande marockan, och SD får 27.4% i senaste opinionsundersökning och blir överlägset störst. Samtidigt surrealistiskt och ändå inte förvånande.
Citera