Citat:
Ursprungligen postat av
Hydrangea
Det är så frustrerande, det händer inget!
Här i tråden är det inte ens troll längre, enbart spekulationer. På svenska nyhetssidor har nyhetsdelen om detta fall hamnat längst ner nu.. Snart åker den väl över diskvalificeringskanten.
Måste vara hutlöst jobbigt för anhöriga, det har gått snart en vecka utan ett spår av henne men det är ändå inget "nyhet" längre. Lider med dom fullt ut!
I helgen var folk intresserade av att diskutera fallet men nu säger alla jag möter "äsch, hon är borta och han får ett milt straff, livet går vidare".
Fallet kallnar för att danska polisen inte har koll. Det enda dom klarade av var att häkta honom, bärga båten. Ha förhör. Det är ganska mycket som missats.
Danska polisen uppger till media att man intensifierar "eftersökningsarbetet " - inga sökbåtar syntes de närmsta 4 dygnen efter hennes försvinnande - varken vid saltholm el ens efter vittnesuppgifter att båten siktas vid öresundsbron. Istället har en helikopter används av och till.(?) Man tackade
nej till svensk sjöräddning i sökarbetet ganska omgående.(?) Ingen missing people projekt har mobiliseras. Danska polisen la alla resurser i Kögebukt initialt. Man fokuserade sig på 2 teorier Kögebukt och teoretiska analyser av "Tysklandsresan".
Polisen har inte gjort om färden med PM ute på havet - för att se vart han seglat och beräknat timmar och sikt - för att fastställa om det är rimligt det han påstår.(?) De som stått för de direkta sökinsatserna är svensk sjöräddning via landskrona omnejd senaste dagarna. Det är alledes för tyst om detta nu och jag tror inte att danska polisen " sitter på något ", - utan de har shabblat till det och ter sig faktiskt ovana och enligt min mening inte helt kompetenta. De lägger för mycket vikt på PM utsagor än att vara aktiva i efterforskningen istället. Hoppas jag har fullständigt fel om mitt antagande, men tidsperspektivet tillsammans med den ringa information som omskrivs pekar tyvärr åt det hållet.