Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-15, 23:15
  #157
Medlem
Clidjurs avatar
Men när det gäller svartskalleungar gäller andra regler. Jag kan skriva ut en massa notorisk vetskap om att svenska tjänstemän är anpassade för svenskar, men jag orkar inte. Gör något själv, fläskfärs...
Citera
2017-08-15, 23:21
  #158
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Vilken typ av placering är det du pratar om för övrigt? Finns ganska många olika typer av placeringar.
Jag gissar utan att veta att det du pratar om är LVU?

Jag pratar om när de tar barn till andra fosterföräldrar, inte att de placerar dem på tillfälliga behandligshem.
Jag kan inget om det här, men om jag googlar kommer jag kunna posta en hög med kritiska artiklar och undersökningar. Men det orkar jag inte. Jag är inte er sekreterare. Ni sockärringar borde ha koll på det här själva. Otroligt hur fundamentalistiska ni verkar vara.
Citera
2017-08-15, 23:23
  #159
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Det finns absolut. Men kriterierna för vad såna som du tycker är passande och inte är subjektiva och för låg tröskel. Det sätts heller inte i relation mot vad som väntar dem i fosterhemmen.

Vad innebär "såna som du"?
Har familjehemmet brister så kan du anmäla det till socialtjänsten.
Citera
2017-08-15, 23:25
  #160
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Om man har tagit reda på hur barn som växer upp under missbrukar förhållanden mår? Ja det finns väl en och annan dokumentär där. Sen fanns det ju en kille som hette för ett par år sedan där man gjorde precis som du ville och det gick ju helt kanon, om man väljer att bortse från det faktum att föräldrarna torterade honom till döds vill säga.

Här har du lite om konsekvenser
http://www.kunskapsguiden.se/barn-oc...sekvenser.aspx

Vad föreslår du då? Om vi inte ska placera barn alls utan att dom alltid mår bäst hos föräldrarna vad är en bättre lösning?
Ojdå, klart det finns extremfall att visa upp. Tror du en hel stad torterar sina barn?
Ni verkar vara som de idioterna som fick panik om rituella satanistiska övergrepp i Växsjö
Alien adoptions - där har ni något att jobba på.
Citera
2017-08-15, 23:34
  #161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Ojdå, klart det finns extremfall att visa upp. Tror du en hel stad torterar sina barn?
Ni verkar vara som de idioterna som fick panik om rituella satanistiska övergrepp i Växsjö
Alien adoptions - där har ni något att jobba på.

Nu blandar du äpplen och päron igen för att göra en poäng.

Återigen pratar du om 30 000 barn pratar du om en jävla massa LVU placeringar på SiS du pratar om en jäkla massa ensamkommande. Det är alltså folk som har begått brott och folk som inte har föräldrar.

Det jag menade var att det finns extrema fall åt båda håll. Och om du skulle ta att faktist ha kunskap innan du skriver skulle denna diskussion vara mycket lättare. Det är sjukt lätt att sitta och kasta skit när man inte behöver bekymra sej om sådana petitesser som sanningen
Citera
2017-08-15, 23:44
  #162
Medlem
Blev en aning irriterad nu så letade rätt på siffrorna för 2014.


Där kan vi se att 22 333 barn var placerade detta år enligt Sol
Där kan vi se att 6983 barn var placerade detta år enligt LVU
Där kan vi se att 2683 barn var placerade enligt akut LVU.

Notera att dessa barn placerades inte alla under detta år utan statistiken innehåller alla placeringar som är längre än 24 timmar oavsett om dom började 2013.
Sol placering är frivillig och kan avbrytas av vårdnadshavare så antar du inte stör dej på denna.
LVU kräver en hel del förspel såsom rättegångar etc eller socialnämndsutredning så denna känns inte heller relevant för dej.
LVU akut däremot är sannolikt den du råkat på. Då pratar vi om 2700 barn ungefär ålder 0 till 20 år. Blir det fel är det sannolikt oftast här det händer samtidigt är det här också man stöter på det mesta tunga missbruket och dom flesta brotten.
Citera
2017-08-15, 23:50
  #163
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Blev en aning irriterad nu så letade rätt på siffrorna för 2014.


Där kan vi se att 22 333 barn var placerade detta år enligt Sol
Där kan vi se att 6983 barn var placerade detta år enligt LVU
Där kan vi se att 2683 barn var placerade enligt akut LVU.

Notera att dessa barn placerades inte alla under detta år utan statistiken innehåller alla placeringar som är längre än 24 timmar oavsett om dom började 2013.
Sol placering är frivillig och kan avbrytas av vårdnadshavare så antar du inte stör dej på denna.
LVU kräver en hel del förspel såsom rättegångar etc eller socialnämndsutredning så denna känns inte heller relevant för dej.
LVU akut däremot är sannolikt den du råkat på. Då pratar vi om 2700 barn ungefär ålder 0 till 20 år. Blir det fel är det sannolikt oftast här det händer samtidigt är det här också man stöter på det mesta tunga missbruket och dom flesta brotten.
Jag kan inga siffror.

Hur många barn tas från föräldrarna och placeras på fosterhem?
Hur många per år?
Citera
2017-08-16, 10:55
  #164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Jag kan inga siffror.

Hur många barn tas från föräldrarna och placeras på fosterhem?
Hur många per år?

Svårt att säga då jag inte hittat någon statistik för exakt. Det jag vet är att ungefär 10 000 per år placeras. Då måste man komma ihåg att runt 9000 av dessa är placering under sol. Dessa placeringar är frivilliga vilket innebär ensamkommande bl.a. Eller fall där föräldrar bett om hjälp.

1400 fall fanns 2013 som placerades med hjälp av LVU vilket ofta är under tvång. Då är det ungdomar som begått brott eller spm har tvångsförflyttats. Får jag gissa skulle jag säga att 3/4 av dessa är barn som tagits från föräldrar pga bristande omsorg så vi pratar om ungefär 1000 barn per år.

1% av alla omhändertaganden sker akut.
__________________
Senast redigerad av Ridan 2017-08-16 kl. 11:02.
Citera
2017-08-16, 22:42
  #165
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av normallekman
Trösklarna för vad som är en olämplig förälder är som vissa av er säkert vet väldigt lågt satta.

Just nu vet jag en familj som är helt normal (på riktigt nu, jag vet att de är HELT normala, det kan vara DITT barn de tar) som riskerar att bli av med sin dotter.

Socialstyrelsen är riktigt sjuka jävlar. Att den här myndigheten finns säger en hel del om hur sjukt Sverige är och hur sjuka svenskar faktiskt är!!!

Socialstyrelsen kan t.ex fråga ett tioårigt barn om föräldrarna är snälla. Det räcker med en antydan eller att barnet tar ett exempel på att denne blivit felbehandlad på minsta lilla sätt så tar socialstyrelsen det som bevis för att föräldrarna är olämpliga.

De är så osannolikt störda att snart kommer jag själv utföra ett rejält terrordåd riktat mot myndigheter. Ni svenskar som skrivit under och röstat på denns skit är riktiga sjuka jävlar. Svenskar är sjuka på riktigt.

Inte en enda protest hör jag. Ditt barn är ditt och du bestämmer över det.

INGEN ANNAN än DE BIOLOGSKA FÖRÄLDRARNA ÄGER BARNET. DET TILLHÖR FÖRÄLDRARNA!

Hur fan kan man stoppa den störda socialstyrelsen?

Varför skulle socialen omhänderta barn för ingenting och därmed dra på sig extra arbetsbörda och kostnader.
Citera
2017-08-17, 06:58
  #166
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av normallekman
Trösklarna för vad som är en olämplig förälder är som vissa av er säkert vet väldigt lågt satta.

Just nu vet jag en familj som är helt normal (på riktigt nu, jag vet att de är HELT normala, det kan vara DITT barn de tar) som riskerar att bli av med sin dotter.

Socialstyrelsen är riktigt sjuka jävlar. Att den här myndigheten finns säger en hel del om hur sjukt Sverige är och hur sjuka svenskar faktiskt är!!!

Socialstyrelsen kan t.ex fråga ett tioårigt barn om föräldrarna är snälla. Det räcker med en antydan eller att barnet tar ett exempel på att denne blivit felbehandlad på minsta lilla sätt så tar socialstyrelsen det som bevis för att föräldrarna är olämpliga.

De är så osannolikt störda att snart kommer jag själv utföra ett rejält terrordåd riktat mot myndigheter. Ni svenskar som skrivit under och röstat på denns skit är riktiga sjuka jävlar. Svenskar är sjuka på riktigt.

Inte en enda protest hör jag. Ditt barn är ditt och du bestämmer över det.

INGEN ANNAN än DE BIOLOGSKA FÖRÄLDRARNA ÄGER BARNET. DET TILLHÖR FÖRÄLDRARNA!

Hur fan kan man stoppa den störda socialstyrelsen?
Hur jävla skev änniskosyn kan en människa ha? INGEN ÄGER ETT BARN! Muslim much? Bra att de tar ungarna så långt ifrån folk som dig det bara är möjligt!
Citera
2017-08-17, 08:24
  #167
Medlem
Ett omedelbart omhändertagande enl LVU 6, sker inte utan att man bedömer att det föreligger en så stor risk för barnets hälsa att vara kvar i den miljön så att det omedelbart måste skyddas. Ofta handlar detta om våld eller missbruk eller att ungen är på rymmen. Det handlar också ofta om familjer som är väl kända hos socialtjänsten och där tidigare insatser inte fungerat i den utsträckning som man önskat.

Det finns ingen som tar lättvindigt på tvångsåtgärder eftersom att det innebär en hel del merjobb . Dessutom är ju syftet med sociala insatser att familjer ska kunna fungera ihop.
Jag är däremot helt för tvångssterilisering, fy faaan vad ungar tillåts fara illa på grund av egotrippade föräldrar som bara kan se till sina egna rättigheter, problem och möjligheter att jävlas med den andra föräldern!
Citera
2017-08-17, 09:35
  #168
Avstängd
Tkt-Eagles avatar
Därför att en del föräldrar kan inte ta hand om sina ungar. När hela kylen är full med alkohol tex ist för mat så är det ett problem. Här finns ett sådant exempel : https://m.youtube.com/watch?v=73TBfxaxpjg
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback