2017-08-16, 22:42
Medlem
Personer har kört fram till ubåten och någon har även sagt att KW kunnat "hoppa över" till deras båt om hon haft lust för det. Kan det vara så att hon av olika anledningar kanske valt att ta sig till en annan båt... Något som MD av olika anledningar valt att mörka..
Citera
2017-08-16, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja man skulle kunna tänka sig det också. Att kroppen dumpas tidigt och sen styr PM söderut enbart för att förvirra. Men om man går igenom hela hans troliga rutt, inom rimliga gränser, så blir min slutsats att kroppen är dumpad långt söderut. Och efter att kroppen är dumpad så styr PM norrut igen och avslutar med en grande finale i att sänka ubåten. Att dumpa kroppen tidigt medför stora risker med att den ska hittas då sökområdet är mycket mindre innanför och runt Saltholm.

Det är som om vi måste prata om flytetygets operations radie igen - Om den inte hinner upp till Ven - så hinner den inte långt söderut heller.
Citera
2017-08-16, 22:44
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Här är en länk till intervjun med Johan Rasmussen som troligen var den siste som såg ubåten. KW tog ett fotografi på dem men sa inget. PM sa att de snart skulle dyka.
http://www.expressen.se/nyheter/de-kan-vara-de-sista-som-bytte-ord-med-forsvunna-kim-/
Rasmussen fick en obehaglig känsla efter att ha sett dem.

Jag är ganska säker på att PM verkligen gjorde vad han kunde för att försvinna och jag tror att KW var med på det. Inget tyder egentligen på att detta var fråga om en intervju.
Det var inte det jag frågade om.

Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Men det är ju för fan JAG som har sagt detta! Det är Jag som har kommit med den informationen för i helvete
Nej, du skrev att man behövde åka 100 km för att hitta djup på mer än 10 m. Vill du jag ska länka till ditt inlägg eller tror du att du kan hitta det själv?
Citera
2017-08-16, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Här är en länk till intervjun med Johan Rasmussen som troligen var den siste som såg ubåten. KW tog ett fotografi på dem men sa inget. PM sa att de snart skulle dyka.
http://www.expressen.se/nyheter/de-kan-vara-de-sista-som-bytte-ord-med-forsvunna-kim-/
Rasmussen fick en obehaglig känsla efter att ha sett dem.

Jag är ganska säker på att PM verkligen gjorde vad han kunde för att försvinna och jag tror att KW var med på det. Inget tyder egentligen på att detta var fråga om en intervju.
Nei nei nei, inte Johan Rasmussen, men Rasmus Ejlers. Du må følge litt med på det du ser før du skriver og legger ut
Citera
2017-08-16, 22:45
Medlem
bontes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om Madsens bror som växte upp med honom, åtminstone de första 6 åren medan föräldrarna bodde ihop, säger att hans bror är särskild, speciell och icke-social. Vilket tyder på att PM uppenbarligen uppvisat detta redan vid unga år.

PM levde med sin far (tekniknörd) medan resten av barnen flyttade med sin mamma.

Han tog hand om sin far själv tills fadern dog. Då var PM 17 år.

Någon föreslog att han kanske har en särskild typ av Asperger, högfungerande sådan, vilket för mig känns rimligt.

"Aspergers syndrom (AS) är en omtvistad diagnos inom autismspektrum och en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning enligt diagnossystemet ICD-10. För att få diagnosen krävs i sammanfattning att personen har en normal till hög intelligensnivå samt normal språklig förmåga, men signifikant nedsatt social interaktionsförmåga. Därtill måste personen ha väldigt specifika och intensiva intressen. För att ställa diagnosen är det även nödvändigt att symtomen framträder under tidig barndom och att det leder till en signifikant funktionsnedsättning i det dagliga livet."
Källa: Wikipedia

Hans bror säger vidare att prata med honom om andra saker (än PMs specialintressen) fungerar inte.

PMs bror säger det av omtanke om sin bror som är särskild på så sätt. Att han inte riktigt bemästrar social interaktion, utan helt uppfylld av sitt snäva intresseområde. Att det inbjuder till missförstånd, är självklart.

Att skada en annan människa uppsåtligen. Det är ett gigantiskt steg jag inte tror han tagit. Han har ingen som helst historia som understödjer den tanken heller.

När det gäller raketuppskjutningen backade PM pga av fakta. CS ansökte om tillstånd redan i juni, PM först i augusti. Det var avklarat.

Man använder inte Aspergers längre som diagnos utan man säger istället autism spektrum störning eftersom det kan smifta så mellan olika individer. Man är dessutom ofta samsjuk som individ vilket innebär att det finns andra diagnoser som gör bilden än mer komplicerad. Aggressiva utbrott är inte ovanligt, men mord? Näe. Har han dödat henne så har det garanterat skett helt i affekt. Att han har en störning inom autism spektat är nog ganska troligt om man utgår ifrån vad som sägs om honom. Men allt blir bara spekulationer. Det krävs olika tester, intervjuer samt observationer för att sammanställa ett resultat.
Citera
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Oavsett om det fanns lanternor eller inte vid den här händelsen, så förefaller det helt osannolikt att någon ger sig ut på natten med en svartmålad ubåt som inte syns för övrig fartygstrafik.
Så korkad kan inte någon vara.

Jodå, fullt möjligt att han fick en kick av detta, som någon annan nämnde, han kanske tappade verklighetsuppfattningen lite och levde in i rollen som Kapitänleutnant......

Kanske möjligen i ett sådant scenario som KW fick dåliga vibbar och ville upp/ut. Kanske uppstod panik och han sopade till henne - det går att dra vissa sådana parareller till Das Boot, som han uppenbarligen tycktes vara besatt av.

Sänka båten för att fylla den med vatten - dölja spåren, blod mest troligt.

Kommer han genomgå en psykundersökning?
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Det är som om vi måste prata om flytetygets operations radie igen - Om den inte hinner upp till Ven - så hinner den inte långt söderut heller.
Men dra fram en trolig rutt själv då. Han kommer en bra bit söderut på runt 12 timmar! Vet inte var du fått Ven ifrån för han kör ju söderut.
Citera
2017-08-16, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missnyberg
Personer har kört fram till ubåten och någon har även sagt att KW kunnat "hoppa över" till deras båt om hon haft lust för det. Kan det vara så att hon av olika anledningar kanske valt att ta sig till en annan båt... Något som MD av olika anledningar valt att mörka..
Nei nei nei. Ingen har sagt til KW at hun kunne hoppe over. de har i eftertid sagt at OM hun hadde følt seg utrygg ville hun ha kunnet hoppe over.
Citera
2017-08-16, 22:49
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nej.

Jag frågar efter ett skrivfel som gjorde att han blev häktad på mindre graden först.

Hela träden skriker att Danska domstolen skrev fel men jag köper inte det.
Det står ju i artikeln att Tingsrätten ändrade brottsrubriceringen i måndags till "vållande till annans död under särskilt försvårande omständigheter", just p.g.a ett skrivfel.
Misstankegraden kvarstår som skäligen misstänkt naturligtvis.
Citera
2017-08-16, 22:51
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nej.

Jag frågar efter ett skrivfel som gjorde att han blev häktad på mindre graden först.

Hela träden skriker att Danska domstolen skrev fel men jag köper inte det.
Men för fan, har du hört danska någon gång? De förstår ju inte ens varandra i det jäkla landet så att de virrat till det är väl inte så konstigt. Danska barn har svårast att förstå sina föräldrar av alla länder i undersökningen som refereras här: http://spraktidningen.se/artiklar/2012/10/stackars-danska-barn

Varför skulle domstolen ljuga och säga att det var ett misstag med den tidigare rubriceringen istället för att bara helt enkelt säga att misstanken har stärkts som man gör i så många andra fall?

Varför måste en del tycka att saker är så himla mystiska när de inte är ett dugg mystiska? Är det inte spännande nog ändå?
Citera
2017-08-16, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Men dra fram en trolig rutt själv då. Han kommer en bra bit söderut på runt 12 timmar! Vet inte var du fått Ven ifrån för han kör ju söderut.

Han observeras ju vid Midelgrund som ligger Nord om Köpenhamn. Sen har han ju kört söderut bevisligen eftersom han hittas i Köge bugt. Och jag tror inte att han körde genom Köpenhamn -vilket är möjligt.

Det betyder att han passerar Saltholm och därefter Peberholm i sin strävan söderut.
Citera
2017-08-16, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Det kan jag i och för sig hålla med om, men jag är å andra sidan inte fullständigt övertygad om att han faktiskt har gjort något.
Jag är övertygad om att han gjort något. Men bara det att jag har svårt att tro att han har medvetet mördat. Jag ser det mer troligt att någon olycka inträffat eller att han blivit tvärarg och gjort någonting som han inte avsåg att göra.

Inte orimligt att hans ego kan ställa till det. Men allt vi kan göra är att sitta här och spåna mer eller vilda idéer eftersom vi varken känner honom eller var med i ubåten.

Citat:
Jag tycker hela hans agerande är fullständigt vrickat, men ändå i linje med hans beteende rent allmänt. Det enda sättet jag kan hitta någon logik i det hela är när jag förutsätter att han faktiskt har satt iland KW och sedan kört sitt eget race med någon slags tossig PR- och hämndplan. Han har ju till och med haft några stolliga fantasier om att bli någon kriminell mastermind, så om han vill prova på att sitta i finkan ett tag skulle det inte heller förvåna mig.

Att däremot inte klargöra detta på momangen för att rätt efterforskning ska kunna göras vore dock motbjudande.

Skriver från telefonen och ids inte utveckla mina tankegångar mer just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in