Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Fast VET vi att det var omöjligt att K sattes iland där M påstod att han satt henne i land? Täckte övervakningskamerorna hela kajen? I så fall är det ju klart att M ljuger, men varför får vi inte visshet på denna punkt?
Det undrar jag också! Så här: det har sagts att kamerorna täckte hela hamnen - hade de visat att KW knatat iväg därifrån så hade det PM varit ute i det fria nu. Så vi kan vara säkra på att kamerorna iaf inte visat KW. Det har också kommit fram att ubåten åkt runt en del som gör det svårt (omöjlgit?) för den att ta sig in till hamen och tillbaka på den tid som uppgetts. Sen är det andra grejer, hade KW gått av, knatat in till stan, hittat sin pojkvän, alltså någon borde ha sett henne - hennes telefon borde ha kopplat upp till någon mast inåt land, hennes bankkort borde ha använts. Ingen av de fyra grejerna var för sig är såklart 100% (hon kan ha lyckats undvika kamerorna, hon kan råkat använda upp batteriet på telefonen, hon kan bara gått förbi folk som inte tänkte så noga på henne, hon kanske inte behövde använda sitt bankkort till något) men tillsammans så bildar de en relativt stark helhet. Sen är det hela grejen med ubåten och PM som sagt, det ska vara en himla slump att han agerar som han gör och det är helt orelaterat till KWs försvinnande.
Jag förstår att man vill spekulera nu, och det gör ju jag också, men jag känner lite att blir det en trådsanning av den "svartsjuke mordiska pojkvännen" så kommer med väldigt väldigt stor sannolikhet en oskyldig kille få onödig skit under en av sina värsta tider i livet. Att folk spekulerar och river i PM är mycket mer rimligt då väldigt mycket just nu pekar på honom - har vi fel där så är det snarare alla tusen artiklar i världspressen han kommer vara bitter på före han hittar det här forumet liksom...