2017-08-16, 12:49
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C
Hur vet du det?

För Peter sade att hon hade lämnat Ubåten föregående kväll..
Citera
2017-08-16, 12:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Pojkvännens oro kan ju bero på att hon fått iväg något slags meddelande till honom.

Men varför får vi inte veta det i så fall? För övrigt är det inget bevis ens om det är så. Vi säger att de bråkade i bilen, han stryper henne, tar hennes mobil och skrickar från den ett meddelande till sin mobil, typ "jag är rädd för kaptenen, håll tummarna för att det går bra, annars säger jag farväl nu, jag älskar dig". Och sedan kastar han hennes mobil i havet någonstans eller trampar sönder den och begraver den tillsammans med henne i ett skogsparti. Det var ju natt och säkerligen inte mycket trafik, han kan ha kört in på någon skogsväg, och han kan ha haft en spade i bakluckan (det har många för att kunna gräva loss bilen om den fastnar i sand, gyttja eller snö).
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Om jag inte missuppfattat informationen så har han tillgång till löstagbar lanterna för masten - kanske ytterligare löstagbar lanterna. Innebär alltså att han inte kan slå om en switch för att tända utan att han då måste komma ihåg att plocka upp lanternan och klättra upp i tornet och hänga eller klicka fast den och sedan klättra ner.

Vi har inte sett särskilt mycket information som tyder på att PM är en person som är extremt ordningssam och som kör checklistor mm för att vara säker på att inte glömma saker. Kan rent av vara så att den lanternan skulle hänga på ett sådant sätt att han ansett att han tappar för mycket eget mörkerseende eftersom han själv måste stå i tornet och inte har något tak ovanför sig som blockerar ljus.

Med lös lanterna vet vi inte ens om han råkat tappa ner den vid något tillfälle och slagit sönder den och inte haft tid/pengar att reparera.

Finns massor med saker vi inte vet. Jo, kan vara att han tog medvetet beslut att inte synas. Kan vara att han tog medvetet beslut att inte bli bländad. Kan vara att han visste han hade trasig lanterna nere i båten eller kvar på land. Kan hända att han reparerat lanternan men glömt bära ut till till båten. Kan hända att han var glömsk/stressad.

Finns alltså så många möjliga varianter att det blir lite svårt att tolka exakt hur brottsliga hans tankar kan ha varit i sammanhanget.

Du har helt rätt, absolut kan det finnas många förklaringar.
Citera
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrikgbg
Ska man vara ännu mer petig så heter det inte dyktuber utan dtkflaskor.

Nu vill jag inte vara petig, men det heter väl dykflaskor?
Citera
2017-08-16, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Detta med ändrade tider behöver inte vara lögner, det kan vara som brodern säger att han inte har så bra koll på klockan alltid.
Tiden är bara en faktor, platsen stämmer inte heller. Det finns en anledning till att han är häktad.
Citera
2017-08-16, 12:51
Medlem
Pantone297Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
För Peter sade att hon hade lämnat Ubåten föregående kväll..
Jo, men det uttalandet har han ju ändrat. Vad han sagt nu vet vi inte.
Citera
2017-08-16, 12:54
Moderator
blomvattnares avatar
Naturligtvis är pojkvännen såväl förhörd som kontrollerad. Normalt polisarbete.

Vad kontrollerna visar vet vi däremot inte. Vi vet inte om han satt ensam hemma kvällen och kan bevisa det eller om han umgicks med vänner och därmed har fullgott alibi.
Citera
2017-08-16, 12:57
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Nu vill jag inte vara petig, men det heter väl dykflaskor?
Nu är jag inte helt tillfreds med det svenska språket, men de internationellt vedertagna termerna är "dive TANK" och "dive CYLINDER".
Citera
2017-08-16, 12:58
Medlem
Gissningsvis bodde Kim hemma hos sina föräldrar vid tidpunkten för försvinnandet, hon skulle ju strax flytta tillbaka till Peking efter att ha bott i USA en vända (?). Pojkvännen har troligen varit hemma hos (svär)föräldrarna och har sålunda alibi.
Citera
2017-08-16, 13:00
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kali3141
Någon som vet vem hennes pojkvän är och varför han avfärdats så snabbt i utredningen då det statistiskt sett brukar vara dessa..? Är det en känd journalist? Polis?

Tycker det är konstigt att ingen vad jag sett ens övervägt om det är partnern i detta fallet pga. att PM är en udda person.

Det är konstigt att pojkvännen anmäler så snabbt, och att polisen tar den på största allvar innan det gått 24h om hon inte på förhand instruerat han att ringa polisen om hon inte var hemma x.

Klart att de övervägt pojkvännen, men har väl förmodligen alibi för tidpunkten.
Citera
2017-08-16, 13:00
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kali3141
Någon som vet vem hennes pojkvän är och varför han avfärdats så snabbt i utredningen då det statistiskt sett brukar vara dessa..? Är det en känd journalist? Polis?

Tycker det är konstigt att ingen vad jag sett ens övervägt om det är partnern i detta fallet pga. att PM är en udda person.

Det är konstigt att pojkvännen anmäler så snabbt, och att polisen tar den på största allvar innan det gått 24h om hon inte på förhand instruerat han att ringa polisen om hon inte var hemma x.
Kanske för att han befann sig på en helt annan plats, vilket polisen enkelt kan kontrollera med hjälp av mobiltrafik.
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Ja där har vi då den svartsjuka boyfrienden som vaktar, tänk om hon landstigit i Sverige och han där dräpt henne... Svartsjuka är inget att leka med, har de kollat var han var under den aktuella tiden "ubåten" var borta? Osar fisk om detta fallet.

Edit:

Ja och i tråden försöker en del ivrigt försvara boifrienden... skumt att det är så känsligt med han.
Det är inte känsligt utan bara orimligt med utgångspunkt från den info vi har.
Citera
2017-08-16, 13:02
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anothe
Skådespelarrollen är nåt främmande för han, inte så värst övertygande, särskilt som han accepterar häktningen (domstolen måste ha frågat artigt). Det att tal om mord/vållande kommer så fort säger mig att nåt hittats som inte lämnats ut till media. Ett finger, en enorm blodpöl, behöver inte varit på båten heller.
En blodpöl i havet kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in