2017-08-16, 09:03
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Nej, ubåten skall sjunka - men med personerna på insidan. Så det finns inte någon logik att inte ha flytväst för att man vill sjunka.

Däremot är flytväst inte enkelt att använda, då man blir klumpigare med sådan på. Och det skulle då bli mycket svårare att lirka sig upp/ner genom tornet.
Tornet är nog mycket rymligare än vi tror eftersom den kraftiga damen med syrgastuber på ryggen tog sig ned utan problem.
Citera
2017-08-16, 09:04
Medlem
Browndawgs avatar
Varför går man ut och säger att man hittat ett väldigt intressant fynd för att sedan avfärda fyndet totalt? Alltså dom kommer ju snart fiska upp en jävla gädda som tolkas som väldigt intressant
Citera
2017-08-16, 09:05
Medlem
anothes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogdog
Jag reagerar på, som jag skrev nyss, den eventuella motvärnsskadan på näsvingen. Utöver det känns hans attityd efter bärgningen lite märklig. Han förvånadsvärt uppåt och fyller i, som om han kommer på sig själv, att han givetvis är ledsen över att Nautilus sjunkit.
Skådespelarrollen är nåt främmande för han, inte så värst övertygande, särskilt som han accepterar häktningen (domstolen måste ha frågat artigt). Det att tal om mord/vållande kommer så fort säger mig att nåt hittats som inte lämnats ut till media. Ett finger, en enorm blodpöl, behöver inte varit på båten heller.
Citera
2017-08-16, 09:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Därför att det förutom redan länkad information till "can be operated by a single person" på wikisidan även finns information om att den är svår att hantera av en ensam person.

Samt att tråden redan tagit upp punkten att om något händer med PM så är KW inte någon som har träning i att ta över hanterandet av ubåten.

Du tycker om att vara aggressiv.

Svår är inte synonymt med omöjlig.

Det du säger talar för att PM inte dök med båten.
Citera
2017-08-16, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euyw738
Utvecklingen för ubåtsvännerna har helt klart gått från ett antal sponsorer till inga alls. Jämför launch 2008 med 2017

2008:
https://vimeo.com/976560

2017:
https://youtu.be/1KUS97XU2mI

Vart kommer pengarna ifrån?

PMs brors företag verkar vara största finansiären enligt dels intervju med brodern där han talar om hur empatisk PM är samt det faktum att broderns företags logo har största och finaste platsen på ubåten
Citera
2017-08-16, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euyw738
Exakt! Pojkvännen borde varit på kajen och väntat en viss tidpunkt. Det var han inte. Lite märkligt måste jag ändå säga
Om hon säger "Jag kommer att komma hem sent. Far hem du så ringer jag efter en taxi när jag är tillbaka" så kanske han gör som hon sade.
Citera
2017-08-16, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag lägger också märke till camouflagejackan och även beteendet som jag tycker jag kan se i ubåten, påminner om militärt beteende. Finns det någon orsak till det? Förutom att det anses ballt att gå runt i camo-jacka i en militärt målad ubåt och bete sig som en militär?
Finns en hel del hänvisningar även om PM och rakettiden. Hans fru är väl livare, enligt tidigare påståenden i tråden. Själv verkar han gilla att härma NASA, marinen eller liknande. Både vad gäller klädsel och att införa tjänstetitel mm.

Overall med tygmärken hjälper nog rätt myket hans image när han skall jaga sponsorer.
Citera
2017-08-16, 09:37
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Varför går man ut och säger att man hittat ett väldigt intressant fynd för att sedan avfärda fyndet totalt? Alltså dom kommer ju snart fiska upp en jävla gädda som tolkas som väldigt intressant

Jag tror mig ha läst att en journalist från någon av kvällsblaskorna var med på den av Sjöräddningens båtar som gjorde fyndet. Där (om detta stämmer, hittar inte uppgiften nu) ligger nog förklaringen. Jag gissar att en uppsjö fynd har gjorts och rapporterats till polisen, men att journalisten blev lite het på gröten här.
Citera
2017-08-16, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Kanske han sysslade med att smuggla knark eller migranter på sidan om, skulle inte förvåna mig.
Fast skall man smuggla så spelar väl inte klädselvalet någon roll. Och tvärt om så kan han välja kläder fritt utan att det innebär att det är mer troligt att han skulle hålla på med smuggling.

Beroende på exakt vad han tänkte smuggla så kanske en orange ubåt rent av skulle vara bättre eftersom det ju är så uppenbart för de som ser ubåten att ingen väljer orange om man vill smuggla...

Vill man smuggla skulle man nog även börja med marin forskning så att folk förväntar sig att man här och där stannar ubåten och skickar upp/ner instrument i havet. Samtidigt som det säkert skulle bli lättare att hitta mer pengar om man hänvisar till att man bekymrar sig om försurning eller liknande.
Citera
2017-08-16, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
De 4 veckorna kan förlängas...
Och kommer Peter på bra information som borde få loss honom kan han prata med sin advokat och de kan jobba på att överklaga häktningen. Att Peter sitter lugn i båten och inte överklagar är rimligen för att han och hans advokat kommit fram till att han inte har någon information som gör det meningsfullt att överklaga - åtminstone just nu.
Citera
2017-08-16, 09:43
Medlem
Agrawals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Tornet är nog mycket rymligare än vi tror eftersom den kraftiga damen med syrgastuber på ryggen tog sig ned utan problem.

Ja o u-båtens flytvästar är endast en tunn "kragflytväst" ingen illröd gammal hederlig Helly Hansen med visselpipa, fet krage o remmar åt höger o vänster. Kolla U-båtens Fb sida, där finns bild på flytvästen som finns/ fanns i u-båten
Citera
2017-08-16, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Hur hör man av sig utan täckning?

Det är täckning där de befann sig vid 20:30 och med tanke på båtens toppfart är det täckning minst en timme därefter (två timmar om de gick söderut). Förutsatt då att de inte gått ner i båten (men vill man då ringa går det ju bra att gå upp i tornet igen om man inte skulle ha täckning nere i båten).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in