Citat:
Ursprungligen postat av
Returpapper
Dom är fan fucking snakes. Men PM vill ha publicitet och tänkte nog inte på negativa konsekvenser. Ska man dra nytta av journalister måste man ha klart för sig att det är som att leka med skallerormar utan skallra, de varnar inte i förväg.
Men jag tror inte på att han tappade humöret. Hon halkade och föll i när han var nere i kontrollrummet det är den mest sannolika förklaringen. Det kommer aldrig att komma till klarhet med vad som hände utan det blir en ny klassiker, en ny Mary Celeste mystery. Googla det alla okunniga döskallar.
Det finns naturligtvis olika slags journalister. Det finns sensationsjagande, en liten grupp som kan köra med falskspel.
Och så en stor massa som försöker göra ett juste jobb, låt vara - vilket ju FB inte är sent att diskutera, och som det finns visst stöd för - att journalister i Sverige tenderar ligga längre till vänster/det gröna än snittmedborgaren.
När det gäller KW har jag inte läst mycket av hennes alster, men av det jag läst att döma finns det inget som pekar på att hon skulle tillhöra den lilla senastionsjagande/falskspelande gruppen. Har du några exempel som visar nåt annat?
Och inte ens den mest sensationslystna journalist skulle komma med sina avslöjande ensam med intervjuobjektet i en hobbybyggd u-båt. Speciellt inte om man är en liten kvinna. Båtturen skulle hen använda till att få bilder, stämningar och objektet att kanske snacka mer än man borde - och sedan skulle de konfronterande frågorna ställas senare, i en tryggare miljö.