• 26 931 online
  • 1 117 191 medlemmar
  • 58 018 761 inlägg
2017-08-13, 23:26
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egodeus
Neofs, Neox, neoq, neo message

10000 transaktioner I sekunden mot ethereums 15.

Du kanske skulle läsa whitepapern I alla fall.

Neo fortsätter gå upp (sorry att jag upprepar mig)

Läser bara whitepapers då något tillräckligt innovativt utlovas (typ Bitcoin, Ethereum, IOTA etc.). Med det sagt så hoppas jag att dina Neo fortsätter att gå upp. Jag har ingen illvilja mot Neo, men känns rätt ointressant för mig med mina preferenser.
Citera
2017-08-14, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the junto
Snart svämmar det över med digital valuta
Det är väl riktigt bra? Låt dessa blockchain tjänster/produkter ta över alla de "traditionella", mer öppet så tycker jag. Man får ju ha i åtanke att de flesta digitala valutor är mer som aktier i ett företag än en valuta.
Citera
2017-08-16, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DigiFlax
Jag likställde aldrig Neo med Ethereum. Läs inlägg innan du citerar dem. Jag upprepar att Neo inte har något innovativt att komma med. Det enda du har tjatat om åter och åter igen om i denna tråden har varit rebranden från AntShares till Neo. Är det innovativt enligt dig eller?

Det är framförallt konsensus-metodiken och Smart Contracts som står ut och är innovativa på NEO's plattform.

NEO stöder redan smarta kontrakt skrivna i C#, Java och Kotlin. De har egna compilers för dessa kontrakt och stöd för fler programmeringsspråk är under utveckling. Ganska relevant när det gäller mass-adoption, då SME's och startups kan använda programmeringsspråk de redan kan istället för att försöka lära sig ett begränsat språk som Solidity. NEO har samarbete med Microsoft och håller en heldag workshop tillsammans med Microsoft Azure nu på söndag för att lära ut smart contracts i C# (i Shanghai).

För konsensus använder de dBFT. Detta ger betydligt snabbare nätverk, transaktioner av NEO mellan exchanges tar ca 30 sekunder i dagsläget. Ingen mining eller staking, vilket betyder att det inte finns ekonomiska motiv att attackera nätverket.

Sedan är deras mål helt annorlunda än "vanlig" krypto. NEO vill inte ha en anonym digital marknad med scams och folk som springer undan utan möjlighet att spåra dem. NEO vill samarbeta med institutioner och regeringar för att bygga upp vad de kallar "Smart Economy".

Den ekonomiska modellen är också intressant, NEO genererar GAS, GAS är den token som används som "fee". GAS som används läggs i en pool som sedan distribueras ut till de som håller NEO igen. GAS "förstörs" alltså aldrig. Det finns begränsat antal NEO och GAS, så det är en stängd loop på så sätt.
Senast redigerad av mssaa 2017-08-16 kl. 06:55.
Citera