Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-15, 22:32
  #3781
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swennerd
Camdserver är väl dem som har mest HD i både Cmore och Viasat...
Ett tips är att kolla dom utlänska kanalerna som t.ex. Sky Sports som finns i FHD.
2017-08-15, 23:18
  #3782
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Ett tips är att kolla dom utlänska kanalerna som t.ex. Sky Sports som finns i FHD.

Jag är lite oldschool och föredrar svenska kommentatorer.
2017-08-15, 23:28
  #3783
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swennerd
Camdserver är väl dem som har mest HD i både Cmore och Viasat...

Rapid är överlägsna när det kommer till Cmore kanalerna. Camdservers Cmore är OK men inte mer än så.

Citat:
Ursprungligen postat av Swennerd
Jag är lite oldschool och föredrar svenska kommentatorer.

Har du råd är mitt tips att köra två abonnemang, ett på Rapid och den andra på Camdserver, då får du stabila Viasat kanaler på Camdserver och stabila Cmore på Rapid. Tyvärr har ingen av de lyckats med hela paketet än.
2017-08-15, 23:35
  #3784
Medlem
Frågar igen
Jag köpte 1 månad på giantiptv och ser med Vlc genom datorn till tvn och tycker det funkar bra, kan jag köra min vpn innan jag börjar titta eller blir jag avstängd av giant då ? om man köper en box till tvn är det mer säkert då? är ny på detta..
2017-08-16, 00:13
  #3785
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Rapid är överlägsna när det kommer till Cmore kanalerna. Camdservers Cmore är OK men inte mer än så.



Har du råd är mitt tips att köra två abonnemang, ett på Rapid och den andra på Camdserver, då får du stabila Viasat kanaler på Camdserver och stabila Cmore på Rapid. Tyvärr har ingen av de lyckats med hela paketet än.

Har du provat GenIPTV?
Jag försöker få tag i en re-selller men av någon anledning så kan/får jag inte skriva på deras forum...
2017-08-16, 01:48
  #3786
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swennerd
Har du provat GenIPTV?
Jag försöker få tag i en re-selller men av någon anledning så kan/får jag inte skriva på deras forum...

Enbart kört trial där, funkade som det skulle och påminde en del om Rapid. Om det är samma vågar jag inte svara på men har för mig att de ska vara lite billigare.
2017-08-16, 02:49
  #3787
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Enbart kört trial där, funkade som det skulle och påminde en del om Rapid. Om det är samma vågar jag inte svara på men har för mig att de ska vara lite billigare.

Dem verkar ha lite mer HD kanaler på Viasat än vad Rapid har...får se om man får någon trial.
2017-08-16, 06:38
  #3788
Medlem
Vad innebär API Mode: MAG

Jag har en TVIP box -- någon annan som har samma?
Och vad behöver jag för info från/till leverantören för att det skall bli rätt inställt
2017-08-16, 06:48
  #3789
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleyton
Vad innebär API Mode: MAG

Jag har en TVIP box -- någon annan som har samma?
Och vad behöver jag för info från/till leverantören för att det skall bli rätt inställt

Är mac adressen du ger tilll dom så fixar dom det så är det bara köra.
2017-08-16, 06:55
  #3790
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av telgetokar
Är mac adressen du ger tilll dom så fixar dom det så är det bara köra.
Bra. Det går alltså inte att använda det m3u fil jag redan fått av dem för köra via dator?
2017-08-16, 12:28
  #3791
Medlem
Som jag tidigare nämnde med nya dashboarden så kan du lägga till MAC addressen själv.
Åtminstone med Rapid.
2017-08-16, 18:04
  #3792
Medlem
Tänkte investera i mag 256 w2 boxen, men jag läser överallt att den har massa problem som överhettning till frysningar, nån som har denna boxen eller liknande som upplever dessa problem, eller ska man satsa på tvip s box 412?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback