• 26 959 online
  • 1 117 191 medlemmar
  • 58 018 752 inlägg
2017-08-11, 21:32
Medlem
Afghan-frisyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Matrix är bara ihågkommen för sin estetik och balla effekter, inte för att det är en bra film. American Pie är förvisso rolig men är egentligen bara en high school-film som vilken annan. Faktiskt.

2002 bjöd ju på 8 Mile, 28 Days Later, Catch Me if You Can, Gangs of New York, Ice Age, Lilja 4-Ever, Minority Report och Spider-Man. Filmer som i alla fall jag gillar ungefär lika mycket som dom filmerna du listar.

Tja, dom filmerna var ju stora och hypade redan när de släpptes, poängen är att många av -99 filmerna exploderade av egen kraft och var mindre produktioner som slog an rätt sträng på tidsandan. Inga scener från de filmer du listar har skapat så starka referenser som klarar att stå på egen hand. Hela begreppet "MILF" exv spikades med American Pie.
Citera
2017-08-11, 21:48
Moderator
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afghan-frisyr
Tja, dom filmerna var ju stora och hypade redan när de släpptes, poängen är att många av -99 filmerna exploderade av egen kraft och var mindre produktioner som slog an rätt sträng på tidsandan. Inga scener från de filmer du listar har skapat så starka referenser som klarar att stå på egen hand. Hela begreppet "MILF" exv spikades med American Pie.
Det var svårt att bygga samma sorts hype som man kan göra idag, tack vare internet.
Citera
2017-08-11, 21:57
Medlem
hee4rs avatar
Psykopatiskt och Narcissistiskt:

Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit
Ja det är 17 år sen, och åren går fort nu. Snart är det 20 år sen 90-talet tog slut, tio sista åren av det galna 1900-talet var äntligen slut och en ny sekel för människan efter 1990 inträde.

Man har länge hört och sett reflektioner och dokumentärer om 50,60,70,80 talen. Vad som hände och folk som levde dessa tider.

Är det nu dags för en större reflektion av 90-talet? tycker ändå det har kommit det senaste åren en vissa nostalgi från 90-talet.

Hur sammanfattar ni 90-talet?

Avslutar med att ge er denna härliga låt
https://www.youtube.com/watch?v=NHozn0YXAeE

Nu blev ju detta lite aktuellt i och med Anders Borg och genom honom Dominika och genom det Army of Lovers?
Dekadensen fick ett slags uppsving på 1990- talet och 1990- talet är tydligen inte över än.
Eller är det kanske just det det är?
Övervintrade, gamla borgare är det inte var dag och som man ser!

I övrigt 1990- talet, men sådan medeltid? 1980- talet påbörjade vad 1990- talet inte ännu har lyckats avsluta, men så vill jag sammanfatta 1990- talet med och som.
1990- talet var mörkt, det var hårt, det var tekniskt, det var mekaniskt, det var teknokratiskt, det var inhumant. Och där står vi som sagt fortfarande.
Senast redigerad av hee4r 2017-08-11 kl. 22:07.
Citera
2017-08-12, 01:17
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Filmer mellan 95 och 2001 ( jag anser att 90-talet tog slut 11 september 2001) var jäkligt kul. Betydligt mer flippade filmer släpptes på bio, kom det en ny Miramax film VISSTE man att den skulle vara bra (Tarantino släppte sina grejer här). Annars i kategorin märkligt, oväntat och flippigt: Fear and loathing in Las Vegas, Wild Things, The Craft, Starship Troopers, Existenz, Det femte elementet, the Matrix..
Jag avskydde Existenz, jobbig skitfilm. Men annars är det något jag också anser med min IQ 150 hjärna. Dagens filmer som kommer löpande, förutom en och det är interstellar, är massproducerat bajs totalt osevärt om man jämför med 90-2004.

Citat:
Filmer mellan 95 och 2001 ( jag anser att 90-talet tog slut 11 september 2001) var jäkligt kul. Betydligt mer flippade filmer släpptes på bio, +text.

Själv tycker jag 2004 var sista bra filmåret.
2003 kom - Siste samurajen, Hitta Nemo, Pirates of the Caribbean 1, Master & commander, Big Fish var också okej och Matrix 2 & 3.

Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit
Ja det är 17 år sen, och åren går fort nu. Snart är det 20 år sen 90-talet tog slut, tio sista åren av det galna 1900-talet var äntligen slut och en ny sekel för människan efter 1990 inträde.

Man har länge hört och sett reflektioner och dokumentärer om 50,60,70,80 talen. Vad som hände och folk som levde dessa tider.

Är det nu dags för en större reflektion av 90-talet? tycker ändå det har kommit det senaste åren en vissa nostalgi från 90-talet.

Hur sammanfattar ni 90-talet?

Avslutar med att ge er denna härliga låt
https://www.youtube.com/watch?v=NHozn0YXAeE
Jag kontrar:

TV3 nostalgi :
https://www.youtube.com/watch?v=8YCI44Gd87Q
https://www.youtube.com/watch?v=-FLpB_D_IaY

Folket var rikare och mer välmånede vid slutet av 80-talet. Idag är kriminaliteten så sjukt mycket grövre och sjukare att det inte går att jämföra. Fientligheten som Soros och hans bra böckers kompisar infört i Sverige är på sjuklig nivå. Även vädret var bättre tidigare (klarare), vilket är vetenskapligt bevisat.

Men det som blivit bättre är tillgänglighet på information. Sitta och knappa vad man vill framför datorn och direkt få hela världens samlade kunskaper kring ämnet inom 10 sekunder och även tillgängligheten på produkter är fantastisk nu. Man vill ha bästa magnettypen i världen, så går man in på Ebay och knappar in och får leverans om någon vecka för billig peng. Dessa företeelser är ju ganska så fantastiskt när man tänker efter. Skulle jag fått välja skulle jag ändå vridit tillbaka klockan. Jag trivs inte alls i nya arab-neger-vänster-sverige. Det är inte mitt land och jag kommer flytta.
Senast redigerad av Agamantum 2017-08-12 kl. 01:44.
Citera
2017-08-12, 01:56
Medlem
hee4rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agamantum
Jag avskydde Existenz, jobbig skitfilm. Men annars är det något jag också anser med min IQ 150 hjärna. Dagens filmer som kommer löpande, förutom en och det är interstellar, är massproducerat bajs totalt osevärt om man jämför med 90-2004.

Själv tycker jag 2004 var sista bra filmåret.
2003 kom - Siste samurajen, Hitta Nemo, Pirates of the Caribbean 1, Master & commander, Big Fish var också okej och Matrix 2 & 3.

Jag kontrar:

TV3 nostalgi :
https://www.youtube.com/watch?v=8YCI44Gd87Q
https://www.youtube.com/watch?v=-FLpB_D_IaY

Folket var rikare och mer välmånede vid slutet av 80-talet. Idag är kriminaliteten så sjukt mycket grövre och sjukare att det inte går att jämföra. Fientligheten som Soros och hans bra böckers kompisar infört i Sverige är på sjuklig nivå. Även vädret var bättre tidigare (klarare), vilket är vetenskapligt bevisat.

Men det som blivit bättre är tillgänglighet på information. Sitta och knappa vad man vill framför datorn och direkt få hela världens samlade kunskaper kring ämnet inom 10 sekunder och även tillgängligheten på produkter är fantastisk nu. Man vill ha bästa magnettypen i världen, så går man in på Ebay och knappar in och får leverans om någon vecka för billig peng. Dessa företeelser är ju ganska så fantastiskt när man tänker efter. Skulle jag fått välja skulle jag ändå vridit tillbaka klockan. Jag trivs inte alls i nya arab-neger-vänster-sverige. Det är inte mitt land och jag kommer flytta.

Alla decennier har att göra med att majoriteten väljer att underkasta sig.
Vilket tycks bara stegra sig och stegra sig?
Nostalgi(TS: s ts) överlever således och på så sätt sig självt.
Citera
2017-08-15, 23:42
Medlem
909bds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
90-talet var årtiondet som symboliserar dekadensen inom i princip allt. I slutet av 80-talet kunde man se vad som väntade i det hemska 90-talet som skapat det samhälle vi har idag:

- Musiken började markant försämras för första gången efter de stora musikepokerna under hela 1900-talet, där allt var hatisk antivit hiphop skapat ur låtar från 70-talet, skräpig techno och grunge.
- Feminismen var som starkast. Alla skulle vara feminister och ingen vågade säga emot. Varenda politiker var feminist.
- Det var inne att hata vita och svenskar. Det var coolt att vara hobbyblatte och ligga med svartingar
- stora massinvandringen av svartingar och muslimer påbörjades under 90-talet.
- 1991 krossades svensk ekonomi och har sedan dess aldrig förbättrats, bara genomlevt bubblor vilket vi ser än idag.
- Fult mode med för stora kläder, långhåriga bögar med hästsvansar, flanell-skjortor, pottfrillor, buffalorskor och mycket knark som ecstasy.

Tycker man att dekadenta 90-talet var ett bra årtionde, så har man inte levt under 60-, 70- och 80-talet. För 90-talet var skräp.

Åhh, du är en glublendkärring på riktigt, respekt! Det har alltid varit roande att stå och ta en cigg med er under alla rökpauser man haft under sina år i arbetslivet.
Ni borde organisera er bättre ni är på utdöende.

Jag samanfattar 90talet med årtiondet då Stockholmaren dog ut, då en lantis var en jävla lantis helt enkelt.
Då påbörjades det, nu är alla lantisar och det är för djävligt.
Utlänningar ska vi inte ens nämna, till mitt område och grannskap kommer de inte., inte ens något statueringsexemplar eller inkvot hit o dit. De enda man som god kristen och medkännande medborgare kan acceptera är vissa adoptionsundantag om det sköts snyggt, en och annan mulatt går väl an anser jag, men redan där många oense, men det är en gräns som har dragits redan innan ni lantisar fick problem med muhammedanerna.

F.ö var väl Techno det enda som var bra med 90talet, resten var skit förutom att spriten blev billigare.
Citera