2017-08-15, 17:01
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Nu har jag inte följt hela tråden så detta kan ha kommit upp. Kan det inte vara så att journalisten "kände till" saker som hon inte borde vetat om (hon var ju journalist) å för att tysta henne så måste hon dö på ett eller annat sätt.

Om hon nu hade en massa känsligt stoff som hon tänkt lansera varför skulle hon ner i båten då? För att reta upp honom och bli mördad? Då är det ju mer troligt att Madsen råkat/avslöjade något hemligt under färden.
Citera
2017-08-15, 17:02
Medlem
Snapcounts avatar
Nu har jag tack o lov aldrig haft något med myndigheterna att göra, som Petter har.

Jag funderar över förhören med honom, polisen önskar ju att beslå honom med motsägelser och lögner för att komma fram till sanningen till slut, kort och gott : Man önskar att bryta ner honom så att han erkänner.

-Så, hur länge brukar förhören vara ?
-Flera gånger per dag ?
-Något annat jag missar ?

(försöker skapa mig en bild över vardagen/pressen på Petter just nu)

Vad tror folk i tråden ?
Citera
2017-08-15, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Om hon nu hade en massa känsligt stoff som hon tänkt lansera varför skulle hon ner i båten då? För att reta upp honom och bli mördad? Då är det ju mer troligt att Madsen råkat/avslöjade något hemligt under färden.

Mer troligt att Madsen är en hungrig kvinnokarl som inte fick som han ville, utsatt som hon var i ubåten såg hans sin spännande chans till våldtäkt och mord. Kanske varit en fantasi länge hos denna stressade man.
Citera
2017-08-15, 17:04
Medlem
Citat:
Nu har jag inte följt hela tråden så detta kan ha kommit upp. Kan det inte vara så att journalisten "kände till" saker som hon inte borde vetat om (hon var ju journalist) å för att tysta henne så måste hon dö på ett eller annat sätt.
Så kan det ha varit och ja det har varit uppe för längesedan. Om det nu har hänt något på båten dom emellan kan det bero på att hon har ifrågasatt fel saker eller tagit upp information som har varit så känslig att han har spårat ur. Bara spekulationer givetvis då ingen här har en aning om vad som skett, och innan polisen släpper mer information lär vi inte komma vidare om vi inte har tur och gissar rätt.
Citera
2017-08-15, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Om hon har gjort motstånd - så bör Madsen ha en massa klös och rivmärken på sin kropp.
Det har han kanske. Vad vet vi?
Citera
2017-08-15, 17:05
Medlem
Citat:
Kanske inte kände till saker så att hon "måste dö". Men kände till saker som gjorde PM tillräckligt arg för att göra någonting dumt. T ex någonting om ekonomiskt obestånd eller den dåliga stämningen gentemot ubåtsklubben mm.

Det är få saker hon skulle kunna känna till som har så hög straffsats att en någorlunda normal person vill i stället riskera att dömas för mord - och det var ju så väl dokumenterat att hon följde med så riskfaktorn att mörda borde han ganska snabbt inse.
Citera
2017-08-15, 17:07
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
OM hon har gjort motstånd skriver jag ju. Läsa?

Om han har bonkat en mormor i hennes skalle bakifrån - så har hon ju inte gjort motstånd.
Hon har väl gjort så mycket motstånd hon har kunnat efter omständigheterna. Men oavsett hur PM har slagit ihjäl henne så har det medfört rejäl spridning av bevis på ubåten. Och därför var han tvungen att sänka den rakt framför ögonen på eftersöket när han hittades. Har svårt att hitta nån bra anledning till varför han annars skulle sänka ubåten och på så sätt bli ännu mer misstänkt.
Citera
2017-08-15, 17:07
Medlem
angelfuck666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nordkoreaspåret är högintressant. Det skulle stämma in både på KW och på något sätt även PM.

I så fall skulle jag gissa på att han har släppt av henne någonstans för att hon sedan skulle ta sig till NK i hemlighet. NK jobbar med väldigt okonventionella metoder. Det såg vi när Kim Jong Uns bror lönnmördades till exempel.

Lustigt även med hennes namn. Kim är ju just det namn som ledarna i NK bär. Undrar hur hon fick det?

Man kan ju tänka sej att hon bytt kön i Nordkorea, antingen frivilligt eller under tvång. Isåfall skulle myndigheterna i Sverige inte ha en aning om det.

Nordkorea skulle sedan kunna utpressa henne med hot om att offentliggöra det nya könet, t.ex. tvinga henne att värva raket-Madsen till deras raketprogram. Det har ju i dagarna kommit fram uppgifter om att Kim Jong Un vill nuka Guam. Kanske behövs lite utomstående expertis där? Madsen kan ju isåfall ha slagit ihjäl henne för att han är en smart man som inte vill hjälpa kommunister, alternativt försökt våldta henne och sedan råkat ut för nån slags "penis-chock" och därför dödat henne i affekt.

Det enda som är säkert är att frågorna är många och svaren få.
Citera
2017-08-15, 17:08
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelfuck666
Man kan ju tänka sej att hon bytt kön i Nordkorea, antingen frivilligt eller under tvång. Isåfall skulle myndigheterna i Sverige inte ha en aning om det.

Nordkorea skulle sedan kunna utpressa henne med hot om att offentliggöra det nya könet, t.ex. tvinga henne att värva raket-Madsen till deras raketprogram. Det har ju i dagarna kommit fram uppgifter om att Kim Jong Un vill nuka Guam. Kanske behövs lite utomstående expertis där? Madsen kan ju isåfall ha slagit ihjäl henne för att han är en smart man som inte vill hjälpa kommunister, alternativt försökt våldta henne och sedan råkat ut för nån slags "penis-chock" och därför dödat henne i affekt.

Det enda som är säkert är att frågorna är många och svaren få.

Där har vi det. Liket är i NK. Fallet löst.
Citera
2017-08-15, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusamter
Mer troligt att Madsen är en hungrig kvinnokarl som inte fick som han ville, utsatt som hon var i ubåten såg hans sin spännande chans till våldtäkt och mord. Kanske varit en fantasi länge hos denna stressade man.

Kan varit avkopplande för honom efter alla år med pressade projekt, en slags belöning?
Citera
2017-08-15, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Nu har jag tack o lov aldrig haft något med myndigheterna att göra, som Petter har.

Jag funderar över förhören med honom, polisen önskar ju att beslå honom med motsägelser och lögner för att komma fram till sanningen till slut, kort och gott : Man önskar att bryta ner honom så att han erkänner.

-Så, hur länge brukar förhören vara ?
-Flera gånger per dag ?
-Något annat jag missar ?

(försöker skapa mig en bild över vardagen/pressen på Petter just nu)

Vad tror folk i tråden ?

Förmodligen får han inte komma till förhör - eftersom förhör är väldigt rationella saker - man måste ha specifika frågor.

Han sitter nu och svettas i en cell - svettas i sina egna tankar kan jag tänka mig - svettas och tänker - och tänker och svettas...
Citera
2017-08-15, 17:18
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
"Är du med på vad jag menar?" NEJ ! Varför "vevade" han med sina armar då inte, varför påkallade han inte hjälp... det var ju "andra" som uppmärksammade hans prekära situation... och där, just då - när han som bäst behövde det - då kom en liiiten plastig fritidsbåt till hans undsättning. I Öresund - ensam - mol allena - efter timmar, ja många - blev Madsen "räddad" - båten sjönk. KW, schårnalisten som till en början var med på seglatsen saknades - hon var redan saknad...........

Varför han inte vevade med armarna? jadå alla kanske inte står och vevar med armarna som en idiot..

Varför han inte påkallade hjälp... han kanske återigen inte ville ha någon på ett tag.

Så han sänkte ubåten (medvetet, dvs att sänka ubåten var huvudtanken) innan han hoppar ombord och blir "räddad"... det hade ju varit lite logik i det om hon var ombord död? då skulle han vinna lite lite tid...
Men hon var inte där, är det då inte dags att tänka lite "outside the box"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in