Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-15, 12:35
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av normallekman
Om du har definitionen att ägandeskap ger dig rätten att köpa och sälja barn så har du rätt men eftersom många av er svenskar har autism så förstår ni absolut ingenting.

Ni förstår inte ens hur kvinnor fungerar.

Ni är IDIOTER!

Vilket folkslag tillhör du?
Citera
2017-08-15, 12:48
  #98
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Jag svarade på detta redan tidigt i denna tråd, bara att läsa.

Men för att svara kort, då det bedöms finnas risk för barnets fysiska eller mentala hälsa. Generellt vid förståndshandikap eller drogermen det kan givetvis vara andra saker som påverkar.
Jag förstår, och instämmer helt med att socialen ska ingripa när det är problem. Riktiga problem.
Jag tror inte det är så. Det tas flera tusen barn om året (rätta mig gärna ), och under en 10-15 års period har soc flyttat på motsvarande en mellanstor stad.

Allt detta kan rimligen inte vara "extraordinära grunder".
Kritiken är omfattande och skarp mot Sveriges hantering av tvångsomhändertagning.

Jag är inte så insatt i detta, men logiskt så är det bara att titta på sveriges sinnessjuka reprisiva drog och alkoholpolitik, kombinera det med Sveriges skattepolitik, dvs att man sköntaxerar och omvänd bevisbörda. Sverige har varit dömt i EU 9 ggr för det.

Jag vill påstå att en normal människa har all anledning att misstro svensk myndighetsutövning på många områden.

Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Det är på det sättet det fungerar i en demokrati. I slutändan har ju dock en handläggare och dess chef sista talan...
Det är just det som är ett problem. Att handläggare, dvs semi-utbildade (2 år högskola) kontorspersoner har rätt att fatta såna beslut.
Kolla på hur det fungerar. Det är skrämmande.

Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Hur dom får reda på det kan vara allt ifrån släktingar, vänner, lärare, dagis, grannar, osv... Och bra är väl det.
Just . . grannar. Det är samma som angiveriet i DDR och häxprocesserna.
Man kan lätt föreställa sig hur det låter i praktiken ute i stugorna. Jag vet hur det skvallras och döms i landsortshålor utan att det är något allvarligt.
Toppa det med att det sitter en småskadad lågutbildad, sockärring och håller i klubban.

Det här borde verkligen granskas på djupet.
__________________
Senast redigerad av 526 2017-08-15 kl. 12:52.
Citera
2017-08-15, 12:52
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av normallekman
Trösklarna för vad som är en olämplig förälder är som vissa av er säkert vet väldigt lågt satta.

Just nu vet jag en familj som är helt normal (på riktigt nu, jag vet att de är HELT normala, det kan vara DITT barn de tar) som riskerar att bli av med sin dotter.

Socialstyrelsen är riktigt sjuka jävlar. Att den här myndigheten finns säger en hel del om hur sjukt Sverige är och hur sjuka svenskar faktiskt är!!!

Socialstyrelsen kan t.ex fråga ett tioårigt barn om föräldrarna är snälla. Det räcker med en antydan eller att barnet tar ett exempel på att denne blivit felbehandlad på minsta lilla sätt så tar socialstyrelsen det som bevis för att föräldrarna är olämpliga.

De är så osannolikt störda att snart kommer jag själv utföra ett rejält terrordåd riktat mot myndigheter. Ni svenskar som skrivit under och röstat på denns skit är riktiga sjuka jävlar. Svenskar är sjuka på riktigt.

Inte en enda protest hör jag. Ditt barn är ditt och du bestämmer över det.

INGEN ANNAN än DE BIOLOGSKA FÖRÄLDRARNA ÄGER BARNET. DET TILLHÖR FÖRÄLDRARNA!

Hur fan kan man stoppa den störda socialstyrelsen?

det är bara kommunister, feminister och muslimer som tycker det är fel. Alla andra är tillräckligt balanserade för att kunna ta hand om sina kids. Tycker det är bra att det ramverket finns på plats. Om man inte lugnar ner sig så brukar det fungera att ta kontakt med socialen. Efter det är man lugn som en filbunke. Något man skulle ha tänkt på innan men kommunister, feminister och muslimer har ju svårt med det där som heter att tänka logiskt så någon annan måste ju alltid förklara för dem vad som är rätt eller fel. men att tråla på vad andra har eller leva på andras ryggar och åberopa "rättigheter" är ju något de kan bäst.
Citera
2017-08-15, 13:02
  #100
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Jag förstår, och instämmer helt med att socialen ska ingripa när det är problem. Riktiga problem.
Jag tror inte det är så. Det tas flera tusen barn om året (rätta mig gärna ), och under en 10-15 års period har soc flyttat på motsvarande en mellanstor stad.

Allt detta kan rimligen inte vara "extraordinära grunder".
Kritiken är omfattande och skarp mot Sveriges hantering av tvångsomhändertagning.

Jag är inte så insatt i detta, men logiskt så är det bara att titta på sveriges sinnessjuka reprisiva drog och alkoholpolitik, kombinera det med Sveriges skattepolitik, dvs att man sköntaxerar och omvänd bevisbörda. Sverige har varit dömt i EU 9 ggr för det.

Jag vill påstå att en normal människa har all anledning att misstro svensk myndighetsutövning på många områden.


Det är just det som är ett problem. Att handläggare, dvs semi-utbildade (2 år högskola) kontorspersoner har rätt att fatta såna beslut.
Kolla på hur det fungerar. Det är skrämmande.


Just . . grannar. Det är samma som angiveriet i DDR och häxprocesserna.
Man kan lätt föreställa sig hur det låter i praktiken ute i stugorna. Jag vet hur det skvallras och döms i landsortshålor utan att det är något allvarligt.
Toppa det med att det sitter en småskadad lågutbildad, sockärring och håller i klubban.

Det här borde verkligen granskas på djupet.

Vem skulle göra dessa beslut enligt dig?
Citera
2017-08-15, 16:19
  #101
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Vem skulle göra dessa beslut enligt dig?
Högutbildade, högt uppsatta med lång erfarenhet samt en slags domstol med jury där fallen bedöms av flera oberoende.
Citera
2017-08-15, 16:54
  #102
Medlem
vissa ser det som att barnen tillhör staten och inte föräldrarna.

Socialstyrelsen är läskiga som fan. Gäller även vid separationer, Som kille har man 0 att säga till om och ju mer man ifrågasätter desto mer gräver man sin grav.

Det är större chans att en utomstående typ mormor får ensam vårdnad om barnet än pappa .
Citera
2017-08-15, 16:58
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Högutbildade, högt uppsatta med lång erfarenhet samt en slags domstol med jury där fallen bedöms av flera oberoende.

Ett problem är att de grundar sina beslut på "vedertagen forskning" men saken är den att forskningen Visar det forskarna vill dvs de som finansierar forskningen vill se. Förut var det självklart att kvinnan skulle ha barnen, Idag är det ytterst viktigt att kvinnan får dem men mannen är delaktig i framtiden tror jag "forskningen" kommer visa att det är ytterst viktigt att BÅDA föräldrarna delar på barnet 50% vid en separation (det kommer feminismen se till).
Citera
2017-08-15, 17:24
  #104
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Högutbildade, högt uppsatta med lång erfarenhet samt en slags domstol med jury där fallen bedöms av flera oberoende.
Det är ju inte så att en "soc-tant" helt på eget bevåg kan plocka barn från sina föräldrar bara för någon ringt och gjort en orosanmälan utan det är lite svårare än så...

Utredningar ska till, hembesök ska utföras ect ect.
Citera
2017-08-15, 17:33
  #105
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Det är ju inte så att en "soc-tant" helt på eget bevåg kan plocka barn från sina föräldrar bara för någon ringt och gjort en orosanmälan utan det är lite svårare än så...

Utredningar ska till, hembesök ska utföras ect ect.

Ja lite svårare än att bara ringa.
Men vad är det? Det är mycket semantisk retorik i det här, klyschor som "Vi gör noggranna bedömningar" "Det är svårt" "Extraordinära förhållanden".

Och hur kan det vara så många som en hel stad som är fel enligt soc kriterier?
Hur kan många tusen fall vara "extra" ordinära? Låter som en slags epidemi håller på att spridas där folk är så pass olämpliga som föräldrar att man hellre splittar familjen och sätter dem på en bondgård långt hemifrån.

Hur många bortförda barn är det som är nöjda med sina påtvingade föräldrar?

Det är helt klart för subjektivt och för enkelt att ta barn.
Citera
2017-08-15, 17:36
  #106
Medlem
526s avatar
Jag vill se statistik på vad det är för skäl som anges. Och hur grava de bedömts vara.
Vart går till exempel gränsen för alkoholmissbruk?

Vad är de vanligaste orsakerna?
Vad är bedömningskriterierna?

Ni som försvarar myndigheterna här – jobbar ni själva inom soc?
Citera
2017-08-15, 17:57
  #107
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Jag vill se statistik på vad det är för skäl som anges. Och hur grava de bedömts vara.
Vart går till exempel gränsen för alkoholmissbruk?

Vad är de vanligaste orsakerna?
Vad är bedömningskriterierna?

Ni som försvarar myndigheterna här – jobbar ni själva inom soc?

Jag skulle aldrig i mitt liv jobba för något annat än privat. Jag tycker dock att det är allt för många som har barn dom inte borde ha.
__________________
Senast redigerad av Pershagen76 2017-08-15 kl. 18:08.
Citera
2017-08-15, 18:42
  #108
Medlem
TS har verkligen rätt, även jag känner till nära bekanta som blivit utsatta av soc. Sen förstår jag varför TS skriver som han gör för det är fruktansvärt hur soc har makt som bara förstör familjer än hjälper. och det tär psykiskt på hela familjen och alla inblandade, ni som inte vet eller varit med om det själva borde inte argumentera mot för hade det hänt er så hade ni VERKLIGEN skrivit exakt likadant som ts gör.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback