Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-15, 03:49
  #1
Medlem
Vickermans avatar
Jag köpte the Sims 4 av spelstore.se men jag läste senare på recensioner av folk som hade köpt av sidan att folk antingen hade fått betala extra avgifter eller inte ens fått spelet. Och det verkar inte heller som att man kan kontakta dom i varken kundsupport elr på mail. Och ja jag vet att jag är en dum jävla idiot som inte först kollade upp om det var en legit sida först, och får jag inte tillbaks mina pengar då är det som det är. Men kan jag ringa banken och kolla om dom på något sätt kan hjälpa mig i den här situationen? För betalningen är fortfarande på skyddat belopp vilket betyder att betalningen inte har genomförts än. /En dumjävel
Citera
2017-08-15, 03:56
  #2
Avstängd
Kontakta din bank och säg att du misstänker bedrägeri.
Citera
2017-08-15, 09:13
  #3
Medlem
Hur hittade du hemsidan spelstore.se?

Finns inte på prisjakt eller motsv så någon måste ha specifikt gett dig en länk dit? Eller googlade du bara runt lul
Citera
2017-08-15, 09:23
  #4
Medlem
AX64s avatar
Då du inte ger informationen i ditt inlägg - har du fått varan du betalat för eller ej till att börja med?
Citera
2017-08-15, 10:21
  #5
Medlem
AkeSvanstedts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Då du inte ger informationen i ditt inlägg - har du fått varan du betalat för eller ej till att börja med?

Om han hade fått varan hade han inte startat en tråd om han blivit scammad.
Använd hjärnan.
Citera
2017-08-15, 10:26
  #6
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkeSvanstedt
Om han hade fått varan hade han inte startat en tråd om han blivit scammad.
Använd hjärnan.

Jag förutsätter helst inget. Det kan ju vara så att personen lyckats få hem spelet men inte fått en fungerande licensnyckel till exempel. Rimligen har man en orderbekräftelse om man köper något och kan följa upp mot den.
Citera
2017-08-15, 10:39
  #7
Medlem
swebarbs avatar
verkar vara en dank sidjävel?

Mail: hej@spilstore.dk
Vi besvarer mails, så hurtigt, som overhovedet muligt. Dog maks. 24 timer.

ser ut inte ut som en seriös sida enligt mig...
Citera
2017-08-15, 10:59
  #8
Medlem
"spelstore" är inte ett svenskt ord. Spelbeskrivningarna är översatta med google translate eller någon som är dålig på svenska.

Retail-spel säljs så här enligt dem:

Retail kategorien är den "fria" kategori, som vi kallar det. Alla PC spel vi har här, behöver ingen platfom, som f.eks. Steam eller Origin. Vi skickar dig en guide, om hur du hämtar spelet.

Att sedan inte drivs seriöst och är en "lat" lösning på att "tjäna" pengar förvånar inte när man läser vad ägaren heter:
Absolute pile of shit company...waited 30hrs before they sent a CD key..it did not work. Now it 3 days since I ordered.. DON'T trust these people. If anyone is interested the CEO in denmark is Mohammed Al-Noury (linkedin).

Min gissning är att snubben tar dina pengar, köper en CD-key precis som vem som helst på steam och tar sedan ut mellanpriset och mailar den till dig. Eller så laddar han ner skit på piratebay. Bajsigt och oseriöst är det iallafall. Nu har han insett att han kan ta betalt och skita i att ge någonting tillbaka.
Citera
2017-08-15, 11:02
  #9
Medlem
AX64s avatar
Saxat från deras Om Oss-sida:
"Spilstore.dk och Spelstore.se består av ett kompetent team, som bränder for spel och at spela. Teamet bakom Spilstore.dk är en flock Gameare som lever för detta fantastiska universum. Tillsammans har teamet bakom sidan mer än 30 års erfarenhet inom spel. Spilstore.dk och Spelstore.se erbjuder digital distribution av spel nycklar, också kallat CD Keys till PC. Det gör, at det är lätt utan fysiska produkter, som normalt har långa leveringstider eller försvinner i posten. Beställda spel leveres snabbt och direkt till dig, så snart du köpt spelet i våran online webshop."

Tror fortfarande att TS kanske bara saknar sin licensnyckel. Om så är fallet kan det vara värt att dubbelkolla skräpkorgen då jag inte skulle bli förvånad om detta företags mail hamnar just där.
Citera
2017-08-15, 11:05
  #10
Avstängd
Mycket möjligt det där med licensnyckeln. Antingen har du fått något i din mail, eller så finns det under någon "historia" lista på hemsidan. Det gör det på g2play iaf och har aldrig haft några problem med den sidan.
Citera
2017-08-15, 13:06
  #11
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwefasdfawefsafead
"spelstore" är inte ett svenskt ord. Spelbeskrivningarna är översatta med google translate eller någon som är dålig på svenska.

Retail-spel säljs så här enligt dem:

Retail kategorien är den "fria" kategori, som vi kallar det. Alla PC spel vi har här, behöver ingen platfom, som f.eks. Steam eller Origin. Vi skickar dig en guide, om hur du hämtar spelet.

Att sedan inte drivs seriöst och är en "lat" lösning på att "tjäna" pengar förvånar inte när man läser vad ägaren heter:
Absolute pile of shit company...waited 30hrs before they sent a CD key..it did not work. Now it 3 days since I ordered.. DON'T trust these people. If anyone is interested the CEO in denmark is Mohammed Al-Noury (linkedin).

Min gissning är att snubben tar dina pengar, köper en CD-key precis som vem som helst på steam och tar sedan ut mellanpriset och mailar den till dig. Eller så laddar han ner skit på piratebay. Bajsigt och oseriöst är det iallafall. Nu har han insett att han kan ta betalt och skita i att ge någonting tillbaka.

jösses, ja att det är en mohammed som ligger bakom då är det bara skit och inget annat va oväntat det är en babbe ....
Citera
2017-08-15, 14:30
  #12
Medlem
Vickermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Då du inte ger informationen i ditt inlägg - har du fått varan du betalat för eller ej till att börja med?

Nej har inte fått något alls. Sidan lovar inom 24 timmar, men snart har 3 dagar passerat.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback