2017-08-14, 20:23
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Är det bekräftat att han sagt att han inte har släppt av henne? Är det inte ändringen som vi inte har fått veta?
Jag är också tveksam tilldet vi har ju varken hört eller läst PMs egna ord och dessutom ställer språket till det ibland.
Citera
2017-08-14, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-JPersson
Verkar som alla har missat Raketmadsens hemsida.
Här finns specifikationer över UC3 Nautilus, samt hans övriga projekt.
Kolla även under About, Who are we?
PM verkar omge sig med vackra kvinnor.

http://www.rml.space/

Ja, man blir förvånad. Google-generationen som aldrig googlade.

De aktra roderna var alltså hela för 14 dagar sedan.
Matrosen på fartyget som såg ubåten. Kan han snackat om de förliga roderna?
Som kan ha uppfattats som skadade ut i sina uppfällda läge.
Det vet vi inte riktigt.
Men spontant hade jag nog sagt att de förliga roderna inte såg hela ut eller varje fall inte i dykläge.

https://www.flickr.com/photos/rmlspacelab/36137340001/in/album-72157684258910454/

Om matrosen på fartyget såg att styrbords aktra roder var knäckt. Då kan man nog säga att han inte gått i kontrollerat undervattensläge efter den iakttagelsen.

Vidare är det ju egendomligt att han korsar Drogden sittandes nere i ubåten. Varför syntes han inte till i tornet?
Var hände mötet? Vilken kurs hade ubåten? Mot Sweden eller på väg tillbaka mot Danmark?
Citera
2017-08-14, 20:24
Medlem
Krungtheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redwoodmarin
Om det saknas kropp, är det då ens möjligt att döma någon för något?

Hon journalisten var ju tydligen feminist, så hon kanske insåg sin manshatande ondska helt plötsligt i en kort stund av klarsyn, och tog livet av sig?

Jag går OT här men de flesta journalister som utger sig för att vara Feminister, vänstersympatisörer, miljöpartister och liknande gör det av praktiska skäl - det är låttare att få jobb om man "tycker rätt" och för en frilansjournalist som KW är det ännu viktigare då man ju gärna vill sälja sitt reportage.

Det blir mycket svårt att få jobb inom mediesfären om man gillar fel saker på FB och uttrycker en åsikt som kanske inte stämmer överens med den stora planen. Fråga Marcus Birro och Katerina Janouch...

Så jag tror KW mest var "feminist" av praktiska skäl - inte ideologiska.
Citera
2017-08-14, 20:24
Medlem
dialektikers avatar
Jag blir galen på det här fallet, att jag hela tiden klickar på nyheterna för att uppdatera om något nytt framkommit. Va fan kommer de ingen vart för? Ska det vara så svårt att pumpa karln på fakta?
Eller kan det till och med vara så att han inget kan säga för att han inget vet? SKULLE det teoretiskt kunna vara så?
Citera
2017-08-14, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polygrip
Ska dock sägas att jag inte vet vart avgasröret är på nautilus. Tycker vara det borde va nertill nånstans.

Vet inte heller, men tycker det måste vara upptill någonstans.
Citera
2017-08-14, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Skulle tro hon är svenskare än dig iallafall. Hon är nog så svensk man kan bli idag.
Svensk är hon inte. Hade hon en journalistutbildning? Vem som helst kan titulera sig journalist idag. Hade hon en akademisk examen?
Citera
2017-08-14, 20:26
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Jo, så har både jag o vi o polisen resonerat hittills. Men att det är osannolikt utesluter inte att det är sant. Eller hur?
Polisen utesluter inte heller helt att det var en olycka som gjorde att ubåten sjönk.
Citat:
På Ekstra Bladets forespørgsel om, hvorvidt det betyder, at det er bekræftet, at ubåden er sænket bevidst, lyder svaret fra Mads Jensen, kommunikationschef i Københavns Politi:
- Vi ved det ikke 100 procent, men vi er mere sikre på det i dag end i går, skriver han i en sms.
http://ekstrabladet.dk/112/ubaads-mysteriet-her-er-politiets-nye-appel/6778144
Citera
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Inte min, exempelvis och jag skrev grenröret, inte motorn. Men jag rättar mig själv lite, från grenrör, till avgassystemets högsta punkt.
Vi behöver nog inte uppfinna eller bygga en ubåt för att läsa fallet. De är redan uppfunna, låt oss nöja oss med det.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Finns det något bevis för koppling mellan Kim och Madsen sedan tidigare? Helt okända för varandra känns det inte som de är eller?
Citera
2017-08-14, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Varför skulle hon föras till Tyskland enligt en av polisteorierna? Vad har hon skrivit om för känsliga ämnen som skulle resultera i att hon skulle kidnappas och föras till något annat land med en hemmagjord ubåt och där den som navigerar är en välkänd uppfinnare?

Sen att dansk polis inte tar in all hjälp de kan få, svenskt osv är bra underligt.
Vattenströmmar? Samma vattenströmmar som skulle kunna få henne att flyta mot Polen.
Citera
2017-08-14, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jigaboo
Är du blind? Självfallet är hon en chink eller rasblandad. Men svenska är hon absolut inte.

hon är lik sin mor som är helsvensk.
Citera
2017-08-14, 20:30
Medlem
Takadongtakadangs avatar
För att tänka lite utanför boxen....är det helt klarlagt att PM och KW faktiskt var ensamma på båten...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in