Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-14, 14:40
  #3733
Medlem
Kongruensbojds avatar
Hur betalar man för dessa tjänster? Att bara ange sitt kreditkortsnummer som man brukar göra vid internetshopping är inte vanligt eller? Bara bitcoin? Swish?

Helt enkelt: Vilken IP-TV-tjänst är enklast att beställa?
2017-08-14, 15:07
  #3734
Medlem
Har ännu inte fått svar från SWIPTV.. så nu är min fråga, vilken server/sida kör ni andra via?
Kör via appen på tvn.
2017-08-14, 16:25
  #3735
Medlem
Azpers avatar
Har testat en 24h period på Iptvkings, jag körde på min Apple TV4, det funkade klockrent, har också en LG Oled med iptv appen. Man kan väl köra på båda men inte samtidigt om jag förstått det hela rätt, dvs jag kan "set up" på båda enheterna och sen alternera med dom två. Om jag nu inte kommer klippa hela paketet för 2500:- med box och abb.

Sitter lite i valet och kvalet hur jag ska göra...

Någon som har box från iptvkings, hur ser interfacet ut? hur fungerar tvkontrollen?
2017-08-14, 18:01
  #3736
Medlem
Satt inatt när jag jobbade och läste säkert igenom mer eller mindre allt ifrån sida 200 och framåt.
Vart GiantIpTv (Server 2) testar en månad för 10 Euro
med Lg smart IPTV app och det är över förväntan, nu sitter jag på en ganska så bra lina (250mbt direkt in i tvn)

Men en tumme upp!
2017-08-14, 18:30
  #3737
Medlem
pedobear84s avatar
Jag har beställt en box igår. Sitter och funderar på vilken iptv leverantör som passar mig bra.

Bra pris, gärna HD kanaler på NHL om det går.. Å så lite trubbel som möjligt! Är gianttv bra på detta? eller finns det bättre ni kan rekomendera?
2017-08-14, 19:37
  #3738
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pedobear84
Jag har beställt en box igår. Sitter och funderar på vilken iptv leverantör som passar mig bra.

Bra pris, gärna HD kanaler på NHL om det går.. Å så lite trubbel som möjligt! Är gianttv bra på detta? eller finns det bättre ni kan rekomendera?

Vet inte hur kanalutbudet på de andra sidorna, men IPTVking har iaf av vad jag kan se ungefär samma utbud som GiantIPTV och de har Viasat hockey c-more hockey, men finns säkert fler här som är mer insatta på pros/cons , men under de 5h jag har haft Giant så har de 100 dalerna jag betalat mer eller mindre betalat sig själv.
2017-08-14, 19:49
  #3739
Medlem
pedobear84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andka07
men under de 5h jag har haft Giant så har de 100 dalerna jag betalat mer eller mindre betalat sig själv.

ursäkta mig men vada menar du med det?

Menar du att giant är bra?
jag funderar på att köra på gianttv faktiskt.. men det är så svårt att veta för det verkar finnas så många
2017-08-14, 19:52
  #3740
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Har testat en 24h period på Iptvkings, jag körde på min Apple TV4, det funkade klockrent, har också en LG Oled med iptv appen. Man kan väl köra på båda men inte samtidigt om jag förstått det hela rätt, dvs jag kan "set up" på båda enheterna och sen alternera med dom två. Om jag nu inte kommer klippa hela paketet för 2500:- med box och abb.

Sitter lite i valet och kvalet hur jag ska göra...

Någon som har box från iptvkings, hur ser interfacet ut? hur fungerar tvkontrollen?

Jag köpte deras paket för 2500:- och det fungerar fint. Fjärrkontrollen fungerar precis lika bra som vilken fjärrkontroll som helst och interfacet är helt OK. Minuset som jag ser det är att man endast kan favoritmarkera kanaler, så det går liksom inte skapa flera olika favoritlistor utan endast välja att "visa endast favoriter" så att övriga kanaler döljs i listorna. Men det fungerar helt OK för mig. Ett annat minus är att amerikanska kanalerna fungerar rätt kasst, men det har inget med boxen att göra, det är det utbudet med RapidTV (iptvking säljer deras utbud).
2017-08-14, 19:56
  #3741
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pedobear84
ursäkta mig men vada menar du med det?

Menar du att giant är bra?
jag funderar på att köra på gianttv faktiskt.. men det är så svårt att veta för det verkar finnas så många

haha långsökt kanske, men kosta 100kr för en månad och sett en fotbollsmatch idag (premier leauge iofs repris..) och nu NFL ( hade jag gjort det på typ Olearys hade 100kr inte räckt speciellt långt, öl osv osv)
2017-08-14, 20:03
  #3742
Medlem
Azpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironm
Jag köpte deras paket för 2500:- och det fungerar fint. Fjärrkontrollen fungerar precis lika bra som vilken fjärrkontroll som helst och interfacet är helt OK. Minuset som jag ser det är att man endast kan favoritmarkera kanaler, så det går liksom inte skapa flera olika favoritlistor utan endast välja att "visa endast favoriter" så att övriga kanaler döljs i listorna. Men det fungerar helt OK för mig. Ett annat minus är att amerikanska kanalerna fungerar rätt kasst, men det har inget med boxen att göra, det är det utbudet med RapidTV (iptvking säljer deras utbud).


Okej, jag testade som sagt iptvkings igår, och deras kanaler fungerade ju fint, förutom viasat kanalerna som var pisskvalitet, idag testade jag ett 12h konto hos king iptv, och då körde jag via smartiptv appen på tvn, tyckte det funkade mycket bättre och smidigare än xbmc på appletvn, plus att viasatkanalerna var grym kvalitet på. Sen hade dom nog ett större utbud än vad rapidtv (iptvking) hade även om fler kanaler inte fungerade direkt, så frågan är vilket man ska ta. Kommer nog skita i boxen, min kontroll till tvn löste ju det problemet.

Vad tycker ni? vilka är störst och "seriösast", rapidtv eller?
2017-08-14, 20:45
  #3743
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pedobear84
ursäkta mig men vada menar du med det?

Menar du att giant är bra?
jag funderar på att köra på gianttv faktiskt.. men det är så svårt att veta för det verkar finnas så många
Vill du ha Rapid så väljer du gianttv (server 1) och får exakt samma som vilken annan reseller som helst till Rapid.
2017-08-14, 20:47
  #3744
Medlem
pedobear84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Vill du ha Rapid så väljer du gianttv (server 1) och får exakt samma som vilken annan reseller som helst till Rapid.

Okej så rapid och gianttv är samma? :O

Så rapid och gianttv är dom "bästa" eller?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback