Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-09, 21:49
  #205
Medlem
Aurvandil207s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
När jag skrev trådens titel visste jag inte vad SKMA var. Ser du på de två första orden i trådens titel sammantaget med den illa dolda judiskheten i SKMA som är än mer uppenbar än för avpixlat trots att avpixlat öppet marknadsför Israel som nation. Man behöver inte vara direkt konspiratorisk för att betrakta avpixlat som i praktiken en utväxt av SKMA eftersom det framgår tydligt att de har samma bakomliggande syften, som i sin kritik mot avpixlat enbart ägnar sig åt kontrollerad opposition på samma sätt som avpixlat själva.

Själva ifrågasättandet av den bizarra invandringspolitiken är ju i sig bra av avpixlat, men det förtas helt av att deras egentliga agenda är den motsatta även om det tar tid att genomskåda och studera mer på djupet vad de faktiskt håller på med.

Din vinkel är helt valid.. det är en passande logisk teori.. men Jag får som bekant inte riktigt den att gå ihop med det händelseförlopp vi sett på det stora hela genom tiden - jag har även presenterat en lite annan vinkel som jag med viss rätt kan kalla "den judeokristna vinkeln" (vs "den judiska vinkeln"). Du har t ex själv anmärkt på att vi saknar viktiga faktabitar som t ex vilket inflytande Kent Ekeroth möjligen har haft på Avpixlat och eventuellt än har idag (utöver det rent ekonomiska som vi har viss kännedom om). Det slår mig också att innan Kent Ekeroth hamnade i fylle-gräl nu sist så var hans popularitet inte på topp inne på Avpixlat... den är på sin botten nu efter detta. Har förmodligen något med den sk "järnrörsskandalen" att göra att han aldrig blev riktigt bra omtyckt efter det där. Ändå är han definitivt en av dom som Jag sett som gått fram mest aggressivt mot 7-klövern (något han också fått kritik för på Avpixlat). Nog för att vissa är fullt kapabla till att spela ett dubbelspel eller t om leva ett dubbel-liv men detta är värt att ha med i tankarna i det större sammanhanget. Jag personligen har faktiskt tyckt om hans stil i riksdagen väldigt mycket. Dock.. jag utesluter som sagt inte att personer, speciellt politiker (som en hel del gånger har tydliga narcissistiska drag när man möter dom IRL.. om det då inte redan syns lång väg till rutan s a s), utan samvete kan leva ytterst bisarra dubbel-liv. Du får gärna komma med input ang just Kent Ekeroths liv... indikationer eller t om bevis på att han skulle föra sig med MINST två agendor samtidigt. Jag har i det förflutna läst lite om han och hans brors relation med Israel t ex MEN det var nu länge sedan och detaljer har försvunnit både från mitt minne och det digitala. Jag täcker in rejält stora informationsområden på en och samma gång så jag misstänker att Du sitter inne med mer konkret och aktuell information just i detta fall.

Citat:
Det kan låta hårt men du kanske bara blivit utnyttjad som nyttig idiot på samma sätt som övriga på avpixlat, som kanske är mer ekonomiskt beroende eller som är mer benägna att böja sig för grupptryck och hotet om antisemitstämpeln. Avpixlat är ändå på väg ned i djupet så byt gärna till att skriva för någon annan där man inte pixlar och mörkar grundläggande fakta om vad som ligger bakom invandringspolitiken.

Jag ser din poäng du gör och hade du varit någon som inte befunnit sig på en viss logisk nivå så hade jag gått till effektivt motangrepp här (dvs.. du uttrycker dig också på ett sätt som jag respekterar). Så.. jag säger så här.. jag känner mig absolut INTE utnyttjad utav Avpixlat. En del utav deras agenda har jag också kritiserat helt öppet vid några tillfällen ("Skit i vem som egentligen ÄR muslim" s a s och t ex... för det spelar ju ingen roll på Avpixlat för MÅNGA där. ALLA invandrare är ju per automatik muslimer så länge inte motsatsen bevisas för "Avpixlat-juryn" - och det är fan i mig skrivet i digital sten där). Denna inställning är ju DIREKT kontraproduktiv OM du menar allvar med att skapa ett effektivt motstånd mot islam (eller mot VISSA förpestande kulturer som kan komma ifrån många olika enskilda länder - det finns ju skäl till varför Mellanöstern är jäkligt splittrat trots islams generella dominans). Att dessutom se en bunt BITTRA personer sitta och ha åsikter om kvinnor liknande det man hittar i t ex Afghanistan är enligt min åsikt varken speciellt svenskt eller... trovärdigt/seriöst. Jag har även anmärkt på detta öppet. Antisemit och nazist-stämpeln som jag fick utav John Gustavsson ser jag nästan på som ett skämt pga lite samma tragikomiska inställning till "effektivt motstånd". OM jag dock råkar springa på honom IRL så kommer jag fråga honom artigt varför han inte bett mig om ursäkt och om han är villig att göra det när/om han får reda på vem jag är. Jag tar mig inte fram i livet med nävarna så han kan ju vara lugn på det sättet.

På det stora hela så har jag på Avpixlat fått fram exakt det jag ville få fram.. MIN åsikt.

Citat:
Avpixlat är ändå på väg ned i djupet så byt gärna till att skriva för någon annan där man inte pixlar och mörkar grundläggande fakta om vad som ligger bakom invandringspolitiken.

Jag överväger detta starkt med tanke på sista tidens händelser och även vissas input i denna tråden.
Citera
2017-08-09, 22:00
  #206
Medlem
Aurvandil207s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Jag tror du ska lägga skulden på Roger Sahlström. Han är gammal extremkommunist och anklagar var och varannan för att vara nazist. Vilket tyder på att han faktiskt inte är speciellt nationalistiskt sinnad.

I vilket fall som helst självmål av Avpixlat att publicera en sådan artikel med den rubriksättningen. De gräver sin egen grav och lyckas också med konststycket att knuffa dom själva i gropen.

Jag har faktiskt uppmärksamma det i det förflutna men dock inte att han nuförtiden skulle springa omkring och bete sig på det sättet. Och.. jag måste fråga. Ser du då på saken på följande sätt att det är Sahlström som tipsat Avpixlat först och därmed då lade till "nazist-stämpeln" och Avpixlat via ren slentrian (eller agenda - vem vet) godkände detta OCH/ELLER tror du att Sahlström möjligen skulle kunna tillhöra Avpixlat-redaktionen? (orden/titeln är nu ändrade till "Nordisk Ungdom" - det tog dock ett tag och man hade gärna velat se hur det "toppmötet" såg ut)

Ska göra en liten "shout-out" till RudyardKipling här... tack för länken till videoserien!
Citera
2017-08-09, 23:49
  #207
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurvandil207
Din vinkel är helt valid.. det är en passande logisk teori.. men Jag får som bekant inte riktigt den att gå ihop med det händelseförlopp vi sett på det stora hela genom tiden - jag har även presenterat en lite annan vinkel som jag med viss rätt kan kalla "den judeokristna vinkeln" (vs "den judiska vinkeln"). Du har t ex själv anmärkt på att vi saknar viktiga faktabitar som t ex vilket inflytande Kent Ekeroth möjligen har haft på Avpixlat och eventuellt än har idag (utöver det rent ekonomiska som vi har viss kännedom om). Det slår mig också att innan Kent Ekeroth hamnade i fylle-gräl nu sist så var hans popularitet inte på topp inne på Avpixlat... den är på sin botten nu efter detta. Har förmodligen något med den sk "järnrörsskandalen" att göra att han aldrig blev riktigt bra omtyckt efter det där. Ändå är han definitivt en av dom som Jag sett som gått fram mest aggressivt mot 7-klövern (något han också fått kritik för på Avpixlat). Nog för att vissa är fullt kapabla till att spela ett dubbelspel eller t om leva ett dubbel-liv men detta är värt att ha med i tankarna i det större sammanhanget. Jag personligen har faktiskt tyckt om hans stil i riksdagen väldigt mycket. Dock.. jag utesluter som sagt inte att personer, speciellt politiker (som en hel del gånger har tydliga narcissistiska drag när man möter dom IRL.. om det då inte redan syns lång väg till rutan s a s), utan samvete kan leva ytterst bisarra dubbel-liv. Du får gärna komma med input ang just Kent Ekeroths liv... indikationer eller t om bevis på att han skulle föra sig med MINST två agendor samtidigt. Jag har i det förflutna läst lite om han och hans brors relation med Israel t ex MEN det var nu länge sedan och detaljer har försvunnit både från mitt minne och det digitala. Jag täcker in rejält stora informationsområden på en och samma gång så jag misstänker att Du sitter inne med mer konkret och aktuell information just i detta fall.



Jag ser din poäng du gör och hade du varit någon som inte befunnit sig på en viss logisk nivå så hade jag gått till effektivt motangrepp här (dvs.. du uttrycker dig också på ett sätt som jag respekterar). Så.. jag säger så här.. jag känner mig absolut INTE utnyttjad utav Avpixlat. En del utav deras agenda har jag också kritiserat helt öppet vid några tillfällen ("Skit i vem som egentligen ÄR muslim" s a s och t ex... för det spelar ju ingen roll på Avpixlat för MÅNGA där. ALLA invandrare är ju per automatik muslimer så länge inte motsatsen bevisas för "Avpixlat-juryn" - och det är fan i mig skrivet i digital sten där). Denna inställning är ju DIREKT kontraproduktiv OM du menar allvar med att skapa ett effektivt motstånd mot islam (eller mot VISSA förpestande kulturer som kan komma ifrån många olika enskilda länder - det finns ju skäl till varför Mellanöstern är jäkligt splittrat trots islams generella dominans). Att dessutom se en bunt BITTRA personer sitta och ha åsikter om kvinnor liknande det man hittar i t ex Afghanistan är enligt min åsikt varken speciellt svenskt eller... trovärdigt/seriöst. Jag har även anmärkt på detta öppet. Antisemit och nazist-stämpeln som jag fick utav John Gustavsson ser jag nästan på som ett skämt pga lite samma tragikomiska inställning till "effektivt motstånd". OM jag dock råkar springa på honom IRL så kommer jag fråga honom artigt varför han inte bett mig om ursäkt och om han är villig att göra det när/om han får reda på vem jag är. Jag tar mig inte fram i livet med nävarna så han kan ju vara lugn på det sättet.

På det stora hela så har jag på Avpixlat fått fram exakt det jag ville få fram.. MIN åsikt.



Jag överväger detta starkt med tanke på sista tidens händelser och även vissas input i denna tråden.
Jag sitter inte inne med något om Ekeroth, annat än att jag ser mönstret att han är jude, och verkar därmed vara mer lojal mot Israel med alla resor dit mm.

Tycker också att Ekeroth har argumenterat mycket bra och sakligt i riksdagen. Problemet är att det finns många som är mycket bättre än honom men det är bara de med judisk/invandrar/etnisk bakgrund som får ifrågasätta medan svenskar skrämts till tystnad och extrem försiktighet. Och de som drivit fram och skapat den situationen framgick i Malms krönika. Med en annan MSM hade Ekeroth bleknat helt i jämförelse med dugliga svenska debattörer som då släppts fram med skarp kritik mot massinvandringspolitiken. Nu finns massor med förnuftiga människor som inte ens funderar på att engagera sig politiskt eller vill synas i medias offentlighet.

De judeokristna du talar om är skapade på samma sätt av judar (och var ursprungligen judar) och det spelar mindre roll om de judeokristna är judar eller inte om de ändå agerar främst och strikt i deras intresse på bekostnad av sverige eller andra. Och visst har du rätt om de judeokristna och deras påverkan i Avpixlat och övriga samhället, speciellt i USA.
Citera
2017-08-10, 00:59
  #208
Medlem
Aurvandil207s avatar
Citat:
Tycker också att Ekeroth har argumenterat mycket bra och sakligt i riksdagen. Problemet är att det finns många som är mycket bättre än honom men det är bara de med judisk/invandrar/etnisk bakgrund som får ifrågasätta medan svenskar skrämts till tystnad och extrem försiktighet. Och de som drivit fram och skapat den situationen framgick i Malms krönika. Med en annan MSM hade Ekeroth bleknat helt i jämförelse med dugliga svenska debattörer som då släppts fram med skarp kritik mot massinvandringspolitiken. Nu finns massor med förnuftiga människor som inte ens funderar på att engagera sig politiskt eller vill synas i medias offentlighet.

Mycket stort och omfattande problem du tar upp här. Jag kom faktiskt att tänka på Katerina Janouch när jag läste din text (utöver Kent då). Troligen för att jag följer henne på Twitter och även växlat några korta ord med henne där. Hon verkar vara en hygglig person privat och är ju otroligt skarp i tankarna MEN.. var det ett "ekonomiskt kappvändande" som hon gjorde ELLER var det en genuin insikt/känsla hon följde... och hur fasen ska man veta egentligen (det är lite likadant med Kent.. utan konkreta indikationer eller bevis kan jag inte påstå, speciellt inte som anonym (det är dock MIN privata åsikt), att någon är "skyldig" eller "oskyldig" till något av "större kaliber" s a s!

Däremot vill jag lägga till en faktor som påverkar men som jag har lite svårt att se exakt varifrån den härstammar... möjligen vill jag placera in den i den mer "moderna Jantelagen" som en självdestruktiv kollektiv version utav "Du skall inte tro att du är något" (man kan i den hitta MYCKET som stämmer in i nutid med "gamla Jantelagen" bara man tillför det självdestruktiva kollektiva beteendet... detta tillförda kan ju även också uppmuntras av "yttre krafter")! "Det svenska självhatet" påverkar bland annat detta du tar upp och många fler saker och är riktigt pinsamt att beskåda. Jag såg det häromveckan på... Avpixlat... i kommentarsfältet. Man kan dock beskåda det nästan varje dag i antingen Aftonbladet eller Expressen där empatin för vissas tårar alltid väger tyngre jämfört med oss "rika, friska..tvåbenta.. vita... " eller vad som råkar vara på tapeten just den veckan.
Citat:
De judeokristna du talar om är skapade på samma sätt av judar (och var ursprungligen judar) och det spelar mindre roll om de judeokristna är judar eller inte om de ändå agerar främst och strikt i deras intresse på bekostnad av sverige eller andra.

Här har du en klar poäng... slutresultatet blir hyfsat förutsägbart med t ex Sverige långt ner på "prioriteringslistan".

Här kom jag nästan in på ett annat ämne men sparar lite på det... inte direkt on topic MEN indirekt.. så får se hur jag infogar det i ämnet och vilka bra källor jag kan hitta!




Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Jag sitter inte inne med något om Ekeroth, annat än att jag ser mönstret att han är jude, och verkar därmed vara mer lojal mot Israel med alla resor dit mm.

Tycker också att Ekeroth har argumenterat mycket bra och sakligt i riksdagen. Problemet är att det finns många som är mycket bättre än honom men det är bara de med judisk/invandrar/etnisk bakgrund som får ifrågasätta medan svenskar skrämts till tystnad och extrem försiktighet. Och de som drivit fram och skapat den situationen framgick i Malms krönika. Med en annan MSM hade Ekeroth bleknat helt i jämförelse med dugliga svenska debattörer som då släppts fram med skarp kritik mot massinvandringspolitiken. Nu finns massor med förnuftiga människor som inte ens funderar på att engagera sig politiskt eller vill synas i medias offentlighet.

De judeokristna du talar om är skapade på samma sätt av judar (och var ursprungligen judar) och det spelar mindre roll om de judeokristna är judar eller inte om de ändå agerar främst och strikt i deras intresse på bekostnad av sverige eller andra. Och visst har du rätt om de judeokristna och deras påverkan i Avpixlat och övriga samhället, speciellt i USA.
Citera
2017-08-10, 07:29
  #209
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurvandil207
Däremot vill jag lägga till en faktor som påverkar men som jag har lite svårt att se exakt varifrån den härstammar... möjligen vill jag placera in den i den mer "moderna Jantelagen" som en självdestruktiv kollektiv version utav "Du skall inte tro att du är något" (man kan i den hitta MYCKET som stämmer in i nutid med "gamla Jantelagen" bara man tillför det självdestruktiva kollektiva beteendet... detta tillförda kan ju även också uppmuntras av "yttre krafter")! "Det svenska självhatet" påverkar bland annat detta du tar upp och många fler saker och är riktigt pinsamt att beskåda. Jag såg det häromveckan på... Avpixlat... i kommentarsfältet. Man kan dock beskåda det nästan varje dag i antingen Aftonbladet eller Expressen där empatin för vissas tårar alltid väger tyngre jämfört med oss "rika, friska..tvåbenta.. vita... " eller vad som råkar vara på tapeten just den veckan.
Ledtrådarna finns överallt och är ibland övertydliga, symboliska och uppenbara trots att få ser sammanhangen.

Man kan börja med att se på det judiska ägandet och tillhörande detaljer som Malm skrev om.

Och se exempelvis på tiden innan vi hade modern mainstream media.
Före TV och till och med före judiskt ägda tidningar, innan folk ens kunde läsa, då utgjorde prästerna mainstream media och kungarna var till stor del underkastade prästerna och deras order från deras "högre makter", se bara på de gamla regenternas valspråk efter att den välbekanta judiska sekten tagit över i sverige och medvetet trängt undan stora delar av vår egen kultur och trosuppfattning: https://sv.wikipedia.org/wiki/Svensk..._valspr%C3%A5k

Redan för ca 1000 år sedan då alla skulle gå till den judiska sekten tillsammans med sina barn varje vecka och sitta och stirra på en mördad jude (mycket vulgär och tydlig symbolik) som "vi" skulle känna skam och ånger för att ha mördat och lyssna på budskapet har både svensk kultur och historia reviderats och förnekats och smutskastats. Att tro på något annat var i praktiken förbjudet. Klart det satt sina spår och jag anser att det kan förklara en hel del när du skriver "jag har lite svårt att se exakt varifrån den härstammar". Lägg till det du redan vet om de judeokristnas påverkan.

Specifikt jantelagens ursprung är jag inte insatt i, men en sak är säker och det är att den är ett resultat av en rådande mentalitet som i sin tur kan vara ett resultat av yttre påverkan, på samma sätt som dagens politiker och landets destruktiva ledning är ett resultat av rådande mentalitet och ganska tydligt yttre påverkan.

Aftonbladet och Expressen kan båda betraktas som judiska även om bara ena är direkt ägd av judar, eftersom båda strikt följer judiska intressen och på sin höjd utgör kontrollerad opposition när de med stor försiktighet ibland kritiserar Israel men aldrig ifrågasätter judiskt inflytande eller påverkan av svensk invandringspolitik. Exempelvis när senast kallade någon av tidningarna Gaza-remsan för koncentrationsläger?
(Aftonbladet ägs av Schibsted som i sin tur till största delen ägs av "amerikanska" bankirer, Expressen ägs av judar)
Citera
2017-08-10, 16:59
  #210
Medlem
Aurvandil207s avatar
Citat:
Redan för ca 1000 år sedan då alla skulle gå till den judiska sekten tillsammans med sina barn varje vecka och sitta och stirra på en mördad jude (mycket vulgär och tydlig symbolik) som "vi" skulle känna skam och ånger för att ha mördat och lyssna på budskapet har både svensk kultur och historia reviderats och förnekats och smutskastats. Att tro på något annat var i praktiken förbjudet.

För att underlätta för både mig och gemene läsare så måste du här förtydliga lite. "Den judiska sekten" är alltså kristendomen? Och vilken gren av kristendomen vid denna tid i Sverige (bara för att vara lite övertydlig)? Finns det inte vissa tvivel huruvida Jesus verkligen var jude ELLER blev mördad/dömd UTAV judar? Jag har hört och läst historien några gånger inkl citat från bibeln men mitt fokus ligger inte just där så uppskattar ifall detta blir utrönt för det är en viktig detalj!

Något jag dock alltid haft problem med när det gäller kristendomen är dels Jesus själv-offer FÖR oss och även "syndafallet" (tror jag använder ordet rätt här) i Edens lustgård där vi då ursprungligen begick den första synden. Anledningen är enkel. I verkligheten så har människor många gånger att göra med en helt annan problematik som med viss rätt kan kallas för "den verkliga arvsynden". Denna kan då t ex vara att någon långt bakåt i släktledet blev utsatt för någon form utav övergrepp, vanligt förekommande är alkohol i kombination med våld men även sexuella övergrepp med eller utan alkohol/droger med i bilden. Detta beteende ärvs neråt i generationerna, offer blir gärningsman enligt ett välkänt psykologiskt fenomen och mönster... TILLS någon bryter denna typ utav arvsynd och inser, "detta måste sluta här hos mig och inte gå vidare på något sätt" (Hur ska Milo Yiannopoulos göra t ex... "ALLAS" favorit-gay (folk som annars ofta ogillar gay-folk) TILLS "the downfall" som det talas tyst om på t ex Avpixlat. Jag har ALDRIG gillat snubben men anser att han som offer för sexuella övergrepp blivit väldigt sviken utav fans runt omkring honom som helt enkelt inte begriper eller inte har kunskap i hur vissa övergrepp kan förvandla offer till senare gärningsman ELLER leda till förvirring (vilket är mer än uppenbart i hans fall med tanke på vilka skämt han drog om sig själv), depression och senare självmord). Jag känner faktiskt också människor som vänt sig till religionen pga övergrepp men då infaller sig ju paradoxen i trosbekännelsen.. "JAG har syndat". Inte för att förringa någon jag känner eller personernas tro (och därmed räddning i VISSA fall) men aldrig i detta liv hade jag som eventuellt oskyldigt offer för något hemskt påbörjat en andlig resa i syfte att "få ro i själen" med att säga att JAG har syndat (då skyller jag ju på mig själv... delvis åtminstone)! Även om det kan argumenteras med rätt att detta är två helt skilda typer utav arvsynder och att dessa då är extremt långt ifrån varandra så blir det hur jag än vänder och vrider på det i psykologiska vinklar.. FEL. Det är min åsikt och jag inser att genom den går det även att argumentera på det sätt du gör... det går även på andra sätt också... "tandlös" är ett ord jag fick upp i huvudet av "någon anledning". Jag har en väldigt kluven inställning till kristendomen. Har alltid haft. Det ska erkännas.

Det här handlar då på det stora hela enligt min mening om en spricka i den religiösa kulturen som är allestädes närvarande sedan då minst 2000 år och som bara verkar växa (där EN sida verkar ha ett primärt psykologiskt övertag över den andra sidan ("sidorna")... något du och en del andra också är inne på). Jag visste t ex faktiskt INTE om existensen utav "Om judarna och deras lögner" skriven utav den hyllade Martin Luther TILLS Rolf Malm skrev om den! "VEM" ligger "arvsynden" på hos egentligen... en fråga utan svar just nu då det är många om budet tydligen.

Just nu lite tidsbrist här men jag filar vidare i tankarna kring ett ämne som ligger halvt OT här men det kommer passa in ON topic när jag väl får in det korrekt! I princip handlar det om HUR eliten skulle kunna "fixa till" eller "lappa ihop" den här sprickan! För genom ett annat område så fick jag den insikten hur det kan gå till (och enligt vissa så KOMMER det att gå till exakt så). Återkommer i ärendet.





Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Ledtrådarna finns överallt och är ibland övertydliga, symboliska och uppenbara trots att få ser sammanhangen.

Man kan börja med att se på det judiska ägandet och tillhörande detaljer som Malm skrev om.

Och se exempelvis på tiden innan vi hade modern mainstream media.
Före TV och till och med före judiskt ägda tidningar, innan folk ens kunde läsa, då utgjorde prästerna mainstream media och kungarna var till stor del underkastade prästerna och deras order från deras "högre makter", se bara på de gamla regenternas valspråk efter att den välbekanta judiska sekten tagit över i sverige och medvetet trängt undan stora delar av vår egen kultur och trosuppfattning: https://sv.wikipedia.org/wiki/Svensk..._valspr%C3%A5k

Redan för ca 1000 år sedan då alla skulle gå till den judiska sekten tillsammans med sina barn varje vecka och sitta och stirra på en mördad jude (mycket vulgär och tydlig symbolik) som "vi" skulle känna skam och ånger för att ha mördat och lyssna på budskapet har både svensk kultur och historia reviderats och förnekats och smutskastats. Att tro på något annat var i praktiken förbjudet. Klart det satt sina spår och jag anser att det kan förklara en hel del när du skriver "jag har lite svårt att se exakt varifrån den härstammar". Lägg till det du redan vet om de judeokristnas påverkan.

Specifikt jantelagens ursprung är jag inte insatt i, men en sak är säker och det är att den är ett resultat av en rådande mentalitet som i sin tur kan vara ett resultat av yttre påverkan, på samma sätt som dagens politiker och landets destruktiva ledning är ett resultat av rådande mentalitet och ganska tydligt yttre påverkan.

Aftonbladet och Expressen kan båda betraktas som judiska även om bara ena är direkt ägd av judar, eftersom båda strikt följer judiska intressen och på sin höjd utgör kontrollerad opposition när de med stor försiktighet ibland kritiserar Israel men aldrig ifrågasätter judiskt inflytande eller påverkan av svensk invandringspolitik. Exempelvis när senast kallade någon av tidningarna Gaza-remsan för koncentrationsläger?
(Aftonbladet ägs av Schibsted som i sin tur till största delen ägs av "amerikanska" bankirer, Expressen ägs av judar)
__________________
Senast redigerad av Aurvandil207 2017-08-10 kl. 17:03.
Citera
2017-08-11, 05:01
  #211
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurvandil207
För att underlätta för både mig och gemene läsare så måste du här förtydliga lite. "Den judiska sekten" är alltså kristendomen? Och vilken gren av kristendomen vid denna tid i Sverige (bara för att vara lite övertydlig)? Finns det inte vissa tvivel huruvida Jesus verkligen var jude ELLER blev mördad/dömd UTAV judar? Jag har hört och läst historien några gånger inkl citat från bibeln men mitt fokus ligger inte just där så uppskattar ifall detta blir utrönt för det är en viktig detalj!
Att hela kristendomen startade som en judisk sekt är ett faktum som borde vara mer välkänt än det är:
Citat:
Christianity began as a Second Temple Judaic sect in the mid-1st century.
https://en.wikipedia.org/wiki/Christianity

Att jesus var jude och blev mördad behöver kanske inte motiveras, det jag specifikt tog upp var det faktum att svenskar under ca 1000 år dagligen manats att en gång i veckan gå och stirra på ett symboliskt lik av en tortyrmördad jude uppspikad på ett kors med det tydliga budskapet att "vi" ska känna skam och skuld för vad "vi" gjort. (Krucifixet är placerat längst fram i centrum i (samtliga?) svenska kyrkor) Det är en effektiv affärsmodell som moderniserats i form av förintelseindustrin som ett verktyg att få oss underkastade, lydiga och att inte ifrågasätta på precis det sätt som du skrev att du inte visste vad det kom ifrån. Vad som egentligen skedde för 2000 år sedan är omtvistat och har i sig mindre betydelse jämfört med hur det de facto använts som manipulativt vektyg de senaste 1000 åren i sverige, och hur det påverkat vårt sätt att tänka till undfallenhet, världssamvete och ängslighet att ifrågasätta det systematiska förstörandet av vårt samhälle, vårt folk och vårt kulturarv. Betraktar man kyrkan och bibeln som en historisk mainstream media blir bilden tydligare vad mainstream media sysslar med idag, inklusive avpixlat.

Att det finns ickejudar som följer kristendomen och gör sina egna tolkningar och förgreningar gör inte att jag kallar det mindre för judisk sekt, på samma sätt som det fanns nazistjudar i Hitlers armé (se flera länkar i wiki), Ryska bögnazister och svenska nynazister inte gör att nazismen kan kallas mindre nazistisk.

Så länge kristna har kvar gamla testamentet i sin bibel, där judar/israels folk står i absoluta centrum, kommer jag att kalla hela kristendomen för en judisk sekt. Samma sak så länge DN ägs av judar och används till judisk propaganda kommer jag att använda benämningar som "Judiska Dagens Nyheter", "Judiska Expressen", "Judiska Svensk Filmindustri" och så vidare.

Det var med samma motivering jag använde "Judiska avpixlat" i trådens titel eftersom de så tydligt bevisat (originalkrönikan) att desinformation och revidering av judarnas historia i sverige har högre prioritet och står över att ge läsarna "Den oretuscherade bilden". Som om det inte redan framkommit när man läst lite eller försökt ifrågasätta något angående random jude i kommentarsfältet på avpixlat.
Citera
2017-08-12, 05:12
  #212
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurvandil207
... Jag noterat de sista kanske 2 åren är att judar generellt skulle ha högre IQ....

Nyhetsbyrån TT i mediesamarbete med scientologer

Diskussioner om etnicitet och IQ hör mer hemma i forumet rasforskning (FB) Rasforskning
IQ mellan olika folkgrupper: (FB) Skillnader i intelligens mellan folkgrupper? (Framkommer i någon undersökning att Israel får ganska lågt IQ)
Finns mer specifika trådar om judar i rasforskningsforumet: (FB) Vad gör judar så framgångsrika/varför är de så intelligenta?

Sammanfattningsvis, IQ bland judar tycks vara högre specifikt bland de som korsats med europeer och lägre bland de som levt kvar i mellanöstern. IQ är en faktor som helt klart påverkar på det du frågar efter, men är förstås inte den enda faktorn.

Förmågan att manipulera är uppenbar bland judar om man ser vad de lyckats genomföra. Mina egna anektdotiska erfarenheter av judar är att de är extremt manipulativa och har gjort det till sin business model som de finslipat i väldigt många generationer.

Kopplingen TT-Scientologerna var ny för mig, men inte särskilt förvånande. Manipulativa sekter kan ibland tjäna på samarbeten för att nå sina mål, de kan även råka ut för varandras manipulation i diverse former, inklusive ekonomisk påverkan.

Du skrev tidigare:
Citat:
Däremot vill jag lägga till en faktor som påverkar men som jag har lite svårt att se exakt varifrån den härstammar... möjligen vill jag placera in den i den mer "moderna Jantelagen" som en självdestruktiv kollektiv version utav "Du skall inte tro att du är något" (man kan i den hitta MYCKET som stämmer in i nutid med "gamla Jantelagen" bara man tillför det självdestruktiva kollektiva beteendet... detta tillförda kan ju även också uppmuntras av "yttre krafter")! "Det svenska självhatet" påverkar bland annat detta du tar upp och många fler saker och är riktigt pinsamt att beskåda.
Min övergripande fråga är: tycker du att jag med mina inlägg ovan om den judiska sekten och senare former av judisk påverkan som spridit sig till sverige gett någon ledtråd till var det självdestruktiva kollektiva beteendet och världssamvetet kommer ifrån?
Citera
2017-08-12, 17:42
  #213
Medlem
Aurvandil207s avatar
Citat:
Förmågan att manipulera är uppenbar bland judar om man ser vad de lyckats genomföra. Mina egna anektdotiska erfarenheter av judar är att de är extremt manipulativa och har gjort det till sin business model som de finslipat i väldigt många generationer.

Jag har sett sofistikerat manipulativt beteende i såväl judar som icke-judar (dvs nästan helt slumpmässigt). Det tillhör väldigt ofta personer med narcissistisk läggning eller generellt då med någon hänvisning till sökbar litteratur de människor man hittar i "cluster B personality type disorders". Där har alltid "den onde jude"-teorin haft sin svaga punkt för Min del. Dock. Den har haft sin styrka i det faktum hur historien och vår omvärld ser ut (i och med raderingen utav Rolf Malms krönika har Avpixlat "tillsammans" med SKMA stämplat delar utav VÅR historia som "antisemitisk"... även om Avpixlat blev utsatta för någon form utav sofistikerad utpressning så kommer man inte ifrån faktumet att en betydande del utav vår historia numera är censurerad och mörklagd). Sättet att "överleva" eller snarare vinna mark s a s ibland kristna och muslimer förefaller ha varit precis som du säger att ha tagit fram en ren affärsmodell utav manipulation, trick men även genuin skicklighet på div områden.. och då givetvis finslipa dessa under historiens gång med moraliskt och religiöst stöd från Torah och Talmud. Jag känner inte till judisk historia så väl men jag kan väl gissa på att man valt att lämna många vanliga judar utanför denna "inre kärnverksamhet"... det är åtminstone mitt anekdotiska intryck utav de vanliga judar (agnostiker och ateister) jag pratat med från Israel som har en inställning till världen som jag alltid fått uppfattningen utav att denna blott är en variant på USA och Sverige t ex (eller speciellt skulle jag vilja säga)... vilket inte är så konstigt då många judar kommer ifrån Europa som i sin tur är starkt influerat utav USA i modern tid.


Citat:
Min övergripande fråga är: tycker du att jag med mina inlägg ovan om den judiska sekten och senare former av judisk påverkan som spridit sig till sverige gett någon ledtråd till var det självdestruktiva kollektiva beteendet och världssamvetet kommer ifrån?

Jag är sannolikt inte rätt person att svara på detta egentligen. Jag vet åtminstone om så mycket att 1) det existerar 2) det KAN komma från en yttre påverkan i form av "agendajudar" genom tidens gång - det kan ha också ha med många andra komplexa faktorer att göra. Däremot när jag ser till vilka känslor som finns inuti mig själv så kan jag inte hitta några sådana alls i den formen som oftast finns i vår kultur och som då till del faktiskt styr många andra... trots att jag är född och uppvuxen i Sverige. Jag kan således inte heller "spåra tillbaka" något som inte finns i mig själv för att hitta den potentiella "källan" till det.

Citat:
Kopplingen TT-Scientologerna var ny för mig, men inte särskilt förvånande. Manipulativa sekter kan ibland tjäna på samarbeten för att nå sina mål, de kan även råka ut för varandras manipulation i diverse former, inklusive ekonomisk påverkan.

Jag visste som sagt att man skulle komma dit (till den "nivån") förr eller senare. På ca 70 år har man lyckats komma ikapp krafter som knappast vill släppa sin kontroll över saker och som sällan låter "andra krafter" komma i deras aktiva närhet s a s. Det bör säga något om deras potential för en utomstående som inte är närmare bekant med dessa. Utan att faktiskt veta så skulle jag tippa på att termer som kanske "J-fritt område" (man älskar generellt kod-ord i Scientologikyrkan inkl deras "spin offs" som för det mesta troligen tillhör kyrkan direkt eller indirekt - "Narconon" är blott en av dessa) används aktivt som kodord för ställen eller "nivåer" i kyrkan som judar generellt aldrig någonsin får tillträde till... för man tar inga risker på högre nivåer (vilket både har för och nack-delar).

Man skulle kunna argumenterar att "så här ser världen ut - vänj er - fokusera på det RIKTIGA hotet som är xxxxxx". Jag själv är förmögen att fokusera på fler än 2 saker samtidigt. Jag har ofta undrat om folk generellt är så dåliga på att fokusera utanför ett enda område att det blir en blind fläck som lätt går att utnyttja till ens fördel om man skulle vilja det. Den som då hävdar att "jag är fokuserad på EN sak vilket gör att jag har BÄST chans att vinna i en konfrontation med denna antagonist" fälls lätt genom det den inte fokuserat alls på eller väldigt lite. Om jag ENDAST har mitt fokus på Scientologikyrkan pga vissa personliga skäl så är jag öppen för angrepp från andra håll sett ur ett större perspektiv... något som kyrkan kommer att använda aktivt mot mig givetvis. Jag tror de flesta som följer vår konversation förstår min poäng här. Risken som finns är att bli paranoid och vidta onödiga åtgärder som kan bli ens fall.

Tillbaka till sammanhanget där jag hoppade in här. Det är minst sagt oroväckande att det är SÅ lite reaktioner på det som skett på Avpixlat att endast en krönikör har dykt upp här och endast (vad jag ser nu) en kommentator (även ifall tråden nog är fylld utav dessa till å från från start OCH att flera sitter i bakgrunden här). Och det är relativt lugnt på kommentarsfältet generellt på Avpixlat utöver det sedvanliga. Jag trycker fortfarande "gilla" på en hel del pga dom skriver bra och vettigt... någon krönikör förtjänar ett "tack för insändaren"... mer blir det dock inte efter vad som hänt. Det som kvarstår är då precis som när jag kom in här... var jag själv tar vägen egentligen OCH vilken väg jag har.



Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Diskussioner om etnicitet och IQ hör mer hemma i forumet rasforskning (FB) Rasforskning
IQ mellan olika folkgrupper: (FB) Skillnader i intelligens mellan folkgrupper? (Framkommer i någon undersökning att Israel får ganska lågt IQ)
Finns mer specifika trådar om judar i rasforskningsforumet: (FB) Vad gör judar så framgångsrika/varför är de så intelligenta?

Sammanfattningsvis, IQ bland judar tycks vara högre specifikt bland de som korsats med europeer och lägre bland de som levt kvar i mellanöstern. IQ är en faktor som helt klart påverkar på det du frågar efter, men är förstås inte den enda faktorn.

Förmågan att manipulera är uppenbar bland judar om man ser vad de lyckats genomföra. Mina egna anektdotiska erfarenheter av judar är att de är extremt manipulativa och har gjort det till sin business model som de finslipat i väldigt många generationer.

Kopplingen TT-Scientologerna var ny för mig, men inte särskilt förvånande. Manipulativa sekter kan ibland tjäna på samarbeten för att nå sina mål, de kan även råka ut för varandras manipulation i diverse former, inklusive ekonomisk påverkan.

Du skrev tidigare:

Min övergripande fråga är: tycker du att jag med mina inlägg ovan om den judiska sekten och senare former av judisk påverkan som spridit sig till sverige gett någon ledtråd till var det självdestruktiva kollektiva beteendet och världssamvetet kommer ifrån?
Citera
2017-08-12, 17:51
  #214
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurvandil207
Tillbaka till sammanhanget där jag hoppade in här. Det är minst sagt oroväckande att det är SÅ lite reaktioner på det som skett på Avpixlat att endast en krönikör har dykt upp här och endast (vad jag ser nu) en kommentator (även ifall tråden nog är fylld utav dessa till å från från start OCH att flera sitter i bakgrunden här). Och det är relativt lugnt på kommentarsfältet generellt på Avpixlat utöver det sedvanliga. Jag trycker fortfarande "gilla" på en hel del pga dom skriver bra och vettigt... någon krönikör förtjänar ett "tack för insändaren"... mer blir det dock inte efter vad som hänt. Det som kvarstår är då precis som när jag kom in här... var jag själv tar vägen egentligen OCH vilken väg jag har.

Jag förstår egentligen inte din beslutsångest. Jag ser Avpixlat, Sverigedemokraterna och kontrajihadism som en mellanstation på vägen mot etnonationalism - eller där gamla SvP, Motgiftsgänget, NMR, Nordfront och Ingrid & Conrad huserar idag.

Jag skulle nog säga att Sverigedemokraterna har förvandlats till dödens återvändsgränd medan andra kallar dom för kontrollerad opposition. Så sluta bry dig om Sverigedemokraterna och Avpixlat och kasta dig ut i luften! Det kommer göra dig gott.
Citera
2017-08-13, 01:33
  #215
Medlem
Aurvandil207s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Jag förstår egentligen inte din beslutsångest. Jag ser Avpixlat, Sverigedemokraterna och kontrajihadism som en mellanstation på vägen mot etnonationalism - eller där gamla SvP, Motgiftsgänget, NMR, Nordfront och Ingrid & Conrad huserar idag.

Jag skulle nog säga att Sverigedemokraterna har förvandlats till dödens återvändsgränd medan andra kallar dom för kontrollerad opposition. Så sluta bry dig om Sverigedemokraterna och Avpixlat och kasta dig ut i luften! Det kommer göra dig gott.

Min sk "beslutsångest" döljer sig helt öppet bland annat i följande utav mina ord:

Citat:
Om jag ENDAST har mitt fokus på Scientologikyrkan pga vissa personliga skäl

Det är min strävan att hjälpa allt som kan hjälpa Sverige och när jag ser att detta inte längre sker på ett eller annat sätt så uteblir stödet eller blir minimalt till där felet är lokaliserat s a s (i syfte att skicka en signal om "vägkorrigering"... vi talar i just detta fall trots allt ändå om ett ställe där väldigt många människor sitter dagligen - dvs Avpixlat länkat till en stor procentandel SD och folket). Utöver den strävan så finns det alltså andra "personliga mål" i mitt liv och där kommer bland annat Scientologikyrkan in i bilden som kommer att interagera med krafter som redan idag påverkar Sverige. Jag har knappast oändligt med resurser i mitt liv att hantera precis alla dessa konfrontationer. I slutändan så handlar det egentligen inte om att "välja sida" utan istället att lägga (& fördela) energin där den behövs som mest från Mitt håll... just NU är hela bilden ganska komplicerad för Mig i detta perspektiv. Det är den absolut mest ärliga och enkla förklaring jag kan ge i nuläget.
__________________
Senast redigerad av Aurvandil207 2017-08-13 kl. 01:37.
Citera
2017-08-14, 14:03
  #216
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Jag förstår egentligen inte din beslutsångest.
Ur inlägg 208-213 ovan framgår åtminstone en del av förklaringen till beslutsångesten.

För att se vad som pågår här tar jag ett motsvarande exempel för att illustrera vilken specifik särställning ifrågasättandet av judiskt inflytande judar har i sverige, som exemplifieras så tydligt av Aurvandil trots att Aurvandil uppenbart åtminstone tycks ha insett att någonting kanske inte är helt normalt med det judiska inflytandet och hur lite folk i allmänhet vågar tänka eller tala om saken.

Här är mitt illutsrativa exempel, tänk dig att jag beskriver följande och att det hypotetiskt är allmänt känt och enkelt kan verifieras:

Nazismen började tränga undan lokala ideologier för ca 1000 år sedan, byggde stora byggnader i varje svensk stad där det placeras nazistsymboler överallt och varje vecka gick alla dit och lyssnade på hitler-tal från ett altare av lokal Führer, sjunger kampsånger tillsammans, heilar med tillhörande ceremonier, och alla ska ha en egen kopia av Mein Kampf plus ett tillägg anpassat för vår kultur. Detta pågick i ca 1000 år och de senaste 40-70 åren har sedan ett stort antal tyska nazister kommit in i landet och köpt upp de flesta tidningar, ett antal radiokanaler, TV-kanaler och påverkar direkt en hel del i samhället genom att flera tyska nazister sitter i riksdag och många andra inflytelserika poster och som alla ägnat stor möda åt att tabubelägga alla diskussioner om nazistiskt inflytande.

Sedan ställer jag frågan "tycker du att jag med mina inlägg ovan om nazisternas verksamhet i landet och senare former av nazistisk påverkan som spridit sig till sverige gett någon ledtråd till var rådande mentalitet kommer ifrån?"
och får då följande svar:

"Jag är sannolikt inte rätt person att svara på detta egentligen."
"det KAN komma från en yttre påverkan"
"det kan ha också ha med många andra komplexa faktorer att göra."

Vad drar du då för slutsats om den som svarar?
Eller vad som hänt när denna typ av svar är ganska vanlig hos hela befolkningen?

Svaret på vad som hänt och vilka metoder som kan orsaka aktuellt beteende fick man redan på 80-talet som då beskrevs av Yuri Bezmenow, se fram till 3:20 i denna video: https://www.youtube.com/watch?v=bX3EZCVj2XA

Kanske verkar jag lite väl ifrågasättande till Aurvandil här då beslutsångesten bara kanske handlar om valet att skriva för avpixlat eller inte. Jag avser egentligen mer övergripande den specifika svårigheten att se hur stort och omfattande det judiska inflytandet är och vad det får för konsekvenser för hur människor tänker.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback