2017-08-14, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Journalisten kan snokat i ägarkonflikten gentemot föreningen, det kan blivit hennes död.

Det är inte omöjligt att hon sagt något till fördel om föreningen som han har konflikt med och blivit attackerad av knäppisen Peter Madsen.
Citera
Medlem
Jag kanske är helt ute och cyklar, men visst ser BO aningen svullen ut i ansiktet på de bilder pressen publicerat..?
Sjukdom eller ansamling av vätska orsakad av viss typ av medicinering?

Eller är jag helt fel på det?
Citera
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Anledningen till SMSet är troligen att han ville försäkra sig om att de inte skulle möta honom i hamnen då ubåten är en brottsplats. När han sedan upptäcker en helikopter och båtar som närmar sig så sjunker båten ganska omgående. Inte på en plats som gör den svår att dyka på eller som är strategiskt vald utan rätt och slätt på ett sätt som tyder på panik. Koppla det till hans initiala utsaga om hur båten sjönk och att det inte stämmer med vad Polisen fått fram samt SMS till kollegan så blir det ganska tydligt att det inte var något han hade planerat utan såg sig tvingad att göra. Det enda troliga motivet är för att undanröja spår.
Det här låter som en möjlig förklaring. Frågan är då VARFÖR han inte ville att någon skulle möta honom? För att han inte ville sänka sin ögonsten och ändå ha tid att städa bort eventuella spår efter ett brott? Ett dylikt förfarande skulle i så fall tyda på att det blivit ordentligt smetigt inne i ubåten (styckning?). Dock undrar jag om PM överhuvudtaget lyckats sanera båten invändigt ens om han utrustats med en hektoliter klorin. Jag ser det som en helt omöjlig uppgift att sanera en ubåt från samtliga spår om det handlar om en styckning.

Om PM styckat en kropp inne i ubåten hade han aldrig kunnat sanera den 100%-igt. Då är frågan vilka spår PM i så fall vill förstöra (om det varit hans avsikt med att sänka ubåten?). Om det handlat om en mindre mängd kroppsvätskor skulle han sannolikt kunnat sanera det till havs (eller kanske och med i u-läge...?) utan att riskera att bli störd?
Citera
2017-08-14, 13:46
Medlem
Facebacks avatar
Han har en undervattsgrotta någonstans där han gömt henne.
Citera
2017-08-14, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C
Jag förstod det som att KW's sambos larm om att hon inte återvänt drog igång hela apparaten?
Yes, precis, så tolkade jag det med, men det var ju där på natten (02-isch?) och då var sökningen ute till havs fokuserad just på saknad ubåt som möjligen förlist - och själva brottsmisstankarna kom när man märkte att bara PM var kvar på båten och KW saknades? Om det fick någon brottrubricering tidigare så missade jag det - jag följde bara rapporteringen då via Omni så det var det jag menade med att jag kanske missförstod något
Citera
2017-08-14, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Kanhända han skicka sms för att han hade problem med båten och förstod att det var bäst att fixa det innan de gjorde några fler resor.
Det är ju helt bakvänt. Om något hade varit fel på båten skulle han ju snarare ha SMSat kollegorna om hjälp att fixa det. PM har i tidigare projekt förväntat sig lika stor arbetsinsats av andra (om inte mer) än den han själv presterat. SMSet skickades redan sent på Torsdagskvällen, PM måste därmed ha varit inom täckningsområde för mobiltelefoni och troligen var brottet då redan begånget. Som jag spekulerat kring tidigare så tror jag att det eventuella brottet begicks redan före 2230 på torsdagskvällen.
Citera
2017-08-14, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Det här låter som en möjlig förklaring. Frågan är då VARFÖR han inte ville att någon skulle möta honom? För att han inte ville sänka sin ögonsten och ändå ha tid att städa bort eventuella spår efter ett brott? Ett dylikt förfarande skulle i så fall tyda på att det blivit ordentligt smetigt inne i ubåten (styckning?). Dock undrar jag om PM överhuvudtaget lyckats sanera båten invändigt ens om han utrustats med en hektoliter klorin. Jag ser det som en helt omöjlig uppgift att sanera en ubåt från samtliga spår om det handlar om en styckning.

Om PM styckat en kropp inne i ubåten hade han aldrig kunnat sanera den 100%-igt. Då är frågan vilka spår PM i så fall vill förstöra (om det varit hans avsikt med att sänka ubåten?). Om det handlat om en mindre mängd kroppsvätskor skulle han sannolikt kunnat sanera det till havs (eller kanske och med i u-läge...?) utan att riskera att bli störd?

Det finns ju ingen anledning att stycka kroppen! Dessutom avsevärt mer riskabelt. Han har bara hivat ut henne. Med eller utan bojsänke.

Ang SMSet. Ett antagande är att LE antingen fortfarande fanns i båten eller att han behövde sortera sina tankar. Förmodligen båda.
Citera
2017-08-14, 13:52
Medlem
Takadongtakadangs avatar
En annan detalj som jag inte får ihop (om KW utsatts för ett grymt våldsbrottbrott) är att PM hade samma kläder på sig när han greps som vid avfärden?
Citera
2017-08-14, 13:53
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Ett dylikt förfarande skulle i så fall tyda på att det blivit ordentligt smetigt inne i ubåten (styckning?).?

Varför skulle han stycka en kropp ute till havs?

Ta de lugnt med filmtittandet nu...
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Han har en undervattsgrotta någonstans där han gömt henne.

Som Kapten Nemo! :-) Nä, då hade han nog stannat där med sin ubåt, i säkerhet för jordiska makter, polisen och kronofogden och sådana.
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C
Kan inte släppa tanken på varför danska polisen reagerade så fort initialt. Varför man inte utgick från att det skett en olycka i ett hemmabygge, utan ett brott.

Antagligen för Kim inte kommit till rätta och PM troligtvis är den sista som sett henne vid liv. Inga konstigheter.
Citera
2017-08-14, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Det är ju helt bakvänt. Om något hade varit fel på båten skulle han ju snarare ha SMSat kollegorna om hjälp att fixa det. PM har i tidigare projekt förväntat sig lika stor arbetsinsats av andra (om inte mer) än den han själv presterat. SMSet skickades redan sent på Torsdagskvällen, PM måste därmed ha varit inom täckningsområde för mobiltelefoni och troligen var brottet då redan begånget. Som jag spekulerat kring tidigare så tror jag att det eventuella brottet begicks redan före 2230 på torsdagskvällen.

Är det någon som vet exakt när SMSet är skickat? Om inget annat vet polisen exakt vart han har varit vid den tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in