Inte särskilt mycket skulle jag vilja säga...skulle gärna se något mer. Det är en ganska högtravande och irriterande myt om hon spridit detta om sig själv och det inte stämmer.
Jag trodde att drevet var riktat mot Anders Borg? Lever man i offentlighetens ljus och går på kändisfester så får man räkna med att dyka upp i skvallerspalterna.
Att det alltid är synd om främst henne, eftersom alla är emot henne, hon är en sådan underdog osv. Det gamla vanliga.
Dominika anser sig ha blivit ”slut-shamad inför ett helt land”.
Jag har inte sett en rad om detta i media. Alla artiklar jag har läst har handlat om hennes fästmans beteende.
Dominika skriver att det inte ligger henne för att skriva om en annan person som är mer känd än hon själv för att på det sättet försöka tillskansa sig uppmärksamhet och karriärsmöjligheter på hans bekostnad.
Men sen skriver hon direkt om denna person.
Att hon träffade denna person för 2,5 år sedan och hur detta uppmärksammades i media – trots att hon inte hade gjort något fel eller klandervärt.
Nåja. Att agera älskarinna åt en gift man ses nog av många som ”fel och klandervärt”. Osolidariskt också mot frun kan man tänka. Men kanske väldigt alldagligt av den som försörjer sig på andras otrohet?
Dominika anser sig ha blivit ”slut-shamad inför ett helt land”.
Jag har inte sett en rad om detta i media. Alla artiklar jag har läst har handlat om hennes fästmans beteende.
Dominika skriver att det inte ligger henne för att skriva om en annan person som är mer känd än hon själv för att på det sättet försöka tillskansa sig uppmärksamhet och karriärsmöjligheter på hans bekostnad.
Men sen skriver hon direkt om denna person.
Att hon träffade denna person för 2,5 år sedan och hur detta uppmärksammades i media – trots att hon inte hade gjort något fel eller klandervärt.
Nåja. Att agera älskarinna åt en gift man ses nog av många som ”fel och klandervärt”. Osolidariskt också mot frun kan man tänka. Men kanske väldigt alldagligt av den som försörjer sig på andras otrohet?
Hon är PR-konsult och hakar på det som ger bäst publicitet för tillfället.
Att det stämmer dåligt med vad som verkligen hänt spelar ingen roll. Jag har iofs inte följt den där penisattack-storyn särskilt noga, men uppfattade det som att Anders Borg skrikit "hora" åt andra kvinnor på festen. Att Dominika nu försöker vrida det till att hon blivit "slut-shamad" inför ett helt land är tragikomiskt, inte en rad om det tidigare ju. Det är hon som säger så om sig själv och tja, kanske har det med affärsidén bakom den där firman hon driver att göra.
Citat:
Att förstå hur dessa två vardagliga och allmänmänskliga händelser kan leda till att att man (jag) blir slut-shamad inför ett helt land är svårt, men det går att förklara. Slut shaming är ett begrepp som innebär att en kvinnas hela karaktär blir bedömd utefter hur sexuellt utlevande hon antas vara. Kvinnan i fråga kan i själva verket vara en frigid nucka men om hon genom sin klädstil, utstrålning, sätt att sminka sig, prata eller bära sitt hår, signalerar att hon är sexuellt lättillgänglig är det legitimt att stämpla henne som slampa och hora.
Citat:
Det är slut shamingens ekonomi.
Intressanta studier har gjorts på detta. Två kvinnor som känner varandra sitter och pratar. In i rummet kommer en tredje kvinna, som de inte känner. Vad som sedan sägs mellan de två kvinnor som känner varandra efter att den tredje lämnat rummet beror helt och hållet på vad den tredje haft på sig. De gånger hon haft skjorta, byxor, uppsatt hår och varit osminkad talade de två andra väl om henne. När hon istället burit kort kjol, röd topp, utsläppt hår och smink blev hon i två fall av tre kallad hora och slampa bakom sin rygg.
Jag borde nog inte ge henne den här uppmärksamheten egentligen. Men blev så frestad att fnaska lite och hinta om min egen eventuella sexualitet.
När jag jobbade på Fina gatan var jag ibland iklädd svarta skor med lagom hög klack, svarta strumpor (minst 40 den) och knälång pennsmal kjol, oftast svart den också (ibland kritstrecksrandig), till det vit skjorta och slips. Tunn bomullsbatist, så vit spets-BH under. Välsminkad. Långt hår, utsläppt eller uppsatt - egalt.
På den tiden fick jag ekonomin att gå ihop. Numera är jag en tant i gul täckjacka, kanske en frigid nucka, vem vet? Eventuellt.
Citat:
Det är ungefär det jag varit med om, fast i mycket större skala. Bokstavligt i anonyma skvallerfora och insinuant, i förtäckta ordalag, i seriösa medier med ansvariga utgivare.
Jag har träffat henne privat ett antal gånger. Självupptagen, ja, lite jobbig, ja, men också smart och rolig. Lider enligt egen utsago av borderline vilket jag inte betvivlar en sekund. Skulle inte bli förvånad om det finns en smula ADHD med i spelet.
Det sägs i slutet av trailern för Beautiful Mind att det är ännu bättre att ha ett Beautiful Heart, och det tycker jag nog faktiskt är det viktigaste i en relation. Kanske är det svårt att få alla bitar att stämma, och livet består av både upp och nedgångar. Sjukdom och elände kan drabba oss alla, och man kan väl inte tvärt lämna sin livskamrat bara för att han/hon hamnar i en svacka?
Intellektuell stimulans och sexualitet kan ju faktiskt i viss mån tillfredsställas utanför relationen eller att man "gör det själv". Men finns inte hjärtat på plats blir det ju ganska poänglöst med det andra också.
Förmodligen skulle man ganska snart tappa lusten att ligga med någon som mest bara klagar på en hela tiden, och om han/hon dessutom övergår till att bli riktigt jävla elak (när man behöver sin partner som bäst) tja, då skulle man nog till sist tröttna på det evinnerliga dividerandet också...
Men ett rejält nervsammanbrott lite då och då piggar alltid upp!
- Det går inte att ha tråkigt med honom. Han har alltid någonting kul eller spännande att berätta. Han är jätterolig att samtala med. Sen är han snygg och har en humor som påminner om min. Vi har det väldigt bra.
Från samma artikel:
Citat:
Hur är den barnfria tiden?
- Varannan vecka är Anders och jag själva. Då umgås vi mycket, men vi har båda professionella liv. Han kan ha en styrelsemiddag och jag kan ha ett kundmöte. Men i går var vi hemma och lagade mat och snackade.
Dominika brukar vara sexuellt frispråkig, är det någon som hört henne nämna något om den sortens umgänge med Anders?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!