• 26 720 online
  • 1 117 191 medlemmar
  • 58 018 775 inlägg
Resultat: Beatles bäste låtskrivare?
John Lennon
42,59%
69 röster
Paul McCartney
35,19%
57 röster
George Harrison
14,20%
23 röster
Ringo Starr
8,02%
13 röster
2017-08-12, 09:24
Medlem
lossnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
EIGHT DAYS A WEEK - Dokumentären om the Beatles av Ron Howard som täcker de tidiga åren '62-'66, då bandet fortfarande turnerade. Klockan 20:001:an ikväll. Ej att missa för oss som ej ännu sett den. Repris imorgon, fredag, 14:35, samma kanal.

Lite om Paulisdead-konspirationen för den som gillar att nörda ner sig i det:
https://worldtruth.tv/paul-mccartney...ent-operation/
Satan vad dom kedjerökte, hur många sekunder var George utan en cigg ?
Inte konstigt att hans kropp fylldes av cancer
Bra dokumentär.
Citera
2017-08-12, 18:24
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lossnus
Satan vad dom kedjerökte, hur många sekunder var George utan en cigg ?
Inte konstigt att hans kropp fylldes av cancer
Bra dokumentär.

Ja, det är ju kul att se bilderna och höra musiken men jag tyckte att den var alldeles för tillrättalagd för att bli riktigt intressant.
Senast redigerad av RobRoys 2017-08-12 kl. 18:26.
Citera
2017-08-13, 02:47
Medlem
Black.Lipss avatar
Jag försöker verkligen uppskatta Revolver, men trummor och bas är på tok för tunt för min smak. Jag har lyssnat på både Mono- och Stereomixen, men det har inte fångat mig. Det är synd, eftersom det är bra låtar på skivan. Det kan vara att jag förväntar mig för mycket, även fast jag lyssnar på en hälsosam dos Garagerock, vilket man inte kan beskylla för att besitta någon större tillfredsställande ljudbild med tanke på min kritik mot tidigare nämnda skiva.
I övrigt är Andrew Liles 50 minuter långa remix av Tomorrow Never Knows riktigt bra.
https://soundcloud.com/user-43726595...minute-version

Jag får förövrigt erkänna mig själv som en skeptiker till The Beatles förr, som mest var det Strawberry Fields Forever som jag fann tilltalande. Det har däremot skett en förändring och jag finner hela tiden fler låtar jag verkligen uppskattar, en trevlig utveckling.
För tillfället är George Harrison den låtskrivaren jag gillar mest, gillar även att det kan skifta från dag till dag och humör.
Citera