2017-08-12, 20:28
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Fiskmat känns som ett rimligt alternativ.
Om han dödat och dumpat henne alltså.

Ja, faktiskt
Citera
2017-08-12, 20:29
Medlem
Känslan säger att det är planerat.
Citera
2017-08-12, 20:29
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Att en häktesförhandling hålles inom lyckta dörrar har faktiskt sällan att göra med hänsyn till anhöriga - i så fall BO (barn) - utan snarare med att det finns detaljer man vill kunna ta upp utan att de kommer till allmän kännedom innan utredningen är klar, av så kallade 'utredningstekniska orsaker'. Typiskt att man vill kunna bekräfta/avfärda förklaringar/bevis med vittnen eller dylikt utan att de fått förhandsinformation om vilken info som polis ev har eller MGM lämnat.

Fint klargörande där.
Citera
2017-08-12, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Hur dumt jag själv tycker det låter så skulle det faktikst kunna handla om sadism.... BDSM, U name it.
Visst, visst, det är lätt att skena iväg i fantasin men jag kan inte komma på vad som måste censureras i madsens berättelser annras. Kanske mitt sökande efter troliga scenarios har påverkats av FB-medlemmarnas fantasier om strypsex med en brud i kort kjol och strumpbyxor...
Ja det skulle ju kunna vara såna uppgifter som är känsliga för anhöriga såklart men då är jag inne på helt fel spår om det handlar om det! Samtidigt kan jag oxå tycka att kl 19:30 är en skum tid att åka iväg på en ubåt för att göra ett repotage ?
Citera
2017-08-12, 20:30
Medlem
Får en vibb att dom kände varandra och vänsterprasslade. Om det var prassel förklarar det varför relationen gått under radarn. Kanske också detta som ledde till lyckta dörrar.
Citera
2017-08-12, 20:31
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Du får väl följa tråden, som alla andra. Vi spekulerar här.
Frågor på det?9

Jag följer tråden som alla andra och frågar DIG hur du får ihop det. Frågor på det?
Citera
2017-08-12, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Den danska flaggan? What?

Som hänger ner eftersom det inte blåser något.

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Notera hans frisyr. Byig vind.

Icke, han har samma frilla som han alltid haft.

Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
En till radikal muslim i tråden, fyfan vad jag skäms om du är svensk, emigrera för i helvete, till mellanöstern, där passar du bättre än här i Svea Rike.

Träffade visst en känslig punkt.
Citera
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moretothis
Blir nog lite svårt att övertyga polisen om ett sådant händelseförlopp.
Vad jag hittills läst och förstått av hans historia, så är den att han först hade ett mindre problem med ballasttank men kunde fortsätta. Senare försökte han åthärda felet och då blev det snabbt kritiskt och han lämnade ubåten. Antagligen säger han att han satte i land henne på kajen mellan dessa händelser. Varför han isf lämnade kaj och gick ut igen är ju svårbegripligt. Om det sen stämmer med tider och possitioner, kräver lite detektivarbete
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Att en kvinna klär sig i kjol och strumpbyxor en sen kväll när hon ska åka ubåt i kalla Östersjön är GIVETVIS hennes eget val. Precis som att det är hennes val att åka till Nordpolen i stringtrosor. Är det normalt? Nej. På en ubåt bär man varmare klädsel eftersom det blir rätt kallt.

Sluta göm dina islamistiska tendenser bakom omsorg för hennes välmående helt plötsligt, du och dina åsikter hör inte hemma i i Norden.

OnT:
Han har ju ljugit om att hon blev avsläppt i hamn, men verkar ha ändrat sig och vill ge förklaring i rätten. Synd att det var stängda dörrar, han ville ju förklara sig inför hela pressen, och satt och gjorde slängkyssar i rätten till sin fru, vilken jävla galning, klart att han har tagit livet av henne.
Citera
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dartvejder
Får en vibb att dom kände varandra och vänsterprasslade. Om det var prassel förklarar det varför relationen gått under radarn. Kanske också detta som ledde till lyckta dörrar.

Släpp det här jävla tramset, hon var utsänd på uppdrag.
Citera
2017-08-12, 20:33
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashybits
Och hur många ubåtar har du varit på ???

Fler än vad du har varit på
Citera
2017-08-12, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Kan han ha styckat kroppen eftersom det är omöjligt att få ut en hel kropp genom luckan på u-båten? Detta är anledningen till att rätten vill bespara anhöriga stötande detaljer?
Det är inte omöjligt att få ut en hel kropp genom luckan. Bara svårt eftersom det nog är för trångt (och överdjävlig stege att klättra på) att lyfta henne på axeln och han når inte att sträcka sig ner efter någon.

Men det är inte omöjligt att han har någon vinsch-utrustning för att smidigare kunna skicka upp/ner lite grejer. En liten handvevad vinsch hanterar ledigt en så lätt flicka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in