Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-10, 12:10
  #3637
Medlem
ShitAllOverTheWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YDKJ
Jag har använt appen KODI och tillägget PVR IPTV Simple Client för att kolla mina kanaler, funkar galant. Sony android tv

Har du dessutom Android 7.0 på tv?
2017-08-10, 13:05
  #3638
Medlem
Alltså,

Jag har läst tråden men inte riktigt förstått hur man gör för att införskaffa IPTV.

Någon som har en bra guide för hur man skaffar IPTV på TVn?
2017-08-10, 15:18
  #3639
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wescey
Alltså,

Jag har läst tråden men inte riktigt förstått hur man gör för att införskaffa IPTV.

Någon som har en bra guide för hur man skaffar IPTV på TVn?

Gå in på lämplig leverantörs hemsida

https://giantiptv.com/

https://www.iptvking.me/

och läs om hur du ska göra. Du kan göra på flera sätt, t ex köra via Kodi på datorn, den kan du ju ansluta till din TV om du har tillräckligt moderna enheter och rätt sladd. Alternativt kan du skaffa någon variant av box, antingen en MAG eller en Android. Jag vet inte viken som är bäst, det råder väl lite delade meningar om den saken. Sen så kan det krångla ibland, det har du säkert läst om i tråden. Jag har bara kört en free trial och gjorde det via Kodi och tyckte väl att det funkade okej.
2017-08-10, 15:43
  #3640
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wescey
Alltså,

Jag har läst tråden men inte riktigt förstått hur man gör för att införskaffa IPTV.

Någon som har en bra guide för hur man skaffar IPTV på TVn?


-mitt förslag - troligen enkelt
- Se till att du har VLC mediaplayer installerad i datorn
- Gå in på en IPTV sida - tex IPTVking som visats ovan - begär en "trial" - den räcker 24 tim.
- du sparar hem den fil du får av dem - högerklicka på filen ( .m3u ) Välj in VLC player - och du har nu en playlist på flera tusen kanaler. Dubbelklicka och kör.

Blir du sugen på detta -- köp 3 månader -- fortsätt med spela upp i datorn VLCplayer
Eller gör det lite bättre -skippa datorn - köp en box till TVn - som orkar med detta.
Man pratar om MAG 260 --- eller box TVIP -- Dessa boxar är handsydda för detta.
eller en stark Android box.
2017-08-10, 17:14
  #3641
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Jahappp! Nu är hockeysäsongen och premier league i antågande! Vilken källa ska man använda sig av nu i vinter? Förra säsongen körde jag med CamDserver och tyckte det funkade riktigt bra!
2017-08-10, 17:29
  #3642
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Boyette vet jag är camdserver reseller utöver Rapid bla.

Tack!
2017-08-10, 17:42
  #3643
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Är GiantIPTV stabil? Tänkte på paket 2
2017-08-10, 19:42
  #3644
Medlem
Jag tänkte skaffa mig en mag 256w2 box eller tvip svox 412 vilken rekomenderas? Jag är också inne på giantiptv eller necroip dom verkar billiagare än iptvking skillnad någon,
2017-08-10, 19:44
  #3645
Medlem
Jag tänkte skaffa mig en mag 256w2 box eller tvip 412 vilken rekomenderas? Jag är också inne på giantiptv eller necroip dom verkar billiagare än iptvking skillnad någon,
2017-08-10, 20:02
  #3646
Medlem
Har införskaffat ett 1 månaders abonnemang på Rapid efter att Camd sportkanaler samt filmkanaler (både Viasat och Cmore) inte funkar jättebra.
Det är ständigt glitchar på filmkanalerna hela tiden, bilden fryser, blir svart och hoppar igång om vartannat. Sportkanalerna fungerar knappt när det är mycket folk som kollar. Testade Man United - Real i förrgår och det funkade uselt! Laggade hela tiden.

Har testat Rapid i någon dag nu och döm av min förvåning så funkar det ännu sämre. Vissa kanaler har inget ljud, sportkanalerna har samma fenomen som filmkanalerna på Camd. Tur att jag tog endast 1 månad.

Börjar det bli för mycket folk som kör Camd och rapid så deras servrar inte orkar med? Riktigt synd att det blivit såhär dåligt. Camd funkade faktiskt riktigt bra för några månader sedan.

Någon som kör Giant och funkar det isf bra?
__________________
Senast redigerad av SEoHOER 2017-08-10 kl. 20:04.
2017-08-10, 23:12
  #3647
Medlem
Jag vet inte om ni missförstod min fråga.
Jag efterfrågar hur man skaffar IP-TV på tv - inte på datorn!3

Räcker det att jag betalar för 1 år hos GIANT IP-TV och anger MAC nummer?

Då plötsligt kommer jag ha 4000+ kanaler i TVn?

Eller måste jag göra på något sätt så att TVn har dessa kanaler?

Hoppas det är tydligare..
2017-08-10, 23:33
  #3648
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SEoHOER
Någon som kör Giant och funkar det isf bra?
Giant (Server 1) är reseller för Rapid så blir ingen skillnad om du har problem med nån annan reseller.
Server 2 som jag tror är GenIPTV har jag inte testat men tror inte dom funkar bättre.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback